2024-12-30, 18:02
Avslutad
https://samnytt.se/personalbrist-och-langa-koer-hos-folktandvarden-men-sparkade-bernt-herlitz-ateranstalls-inte

Citat:
Samtidigt som tandvårdskön på Gotland växer och patienter tvingas söka vård på fastlandet vägrar Folktandvården att återanställa tandhygienisten Bernt Herlitz som sparkades efter att han försökt att stoppa åldersfusket bland migranter. Enligt nuvarande ansvarig chef på Gotland står tidigare beslut fast.

All heder, ära, beröm och pris till tandhygienist Bernt Herlitz.

För övrigt anser jag att chefer som inte kan styra verksamheten åt ett håll där vårt s k samhällskontrakt efterlevs, de ska avsäga sig en tjänst de inte klarar av. Eller?

Ett eget exempel: Var hos tandläkeren nyligen för en åtgärd "som inte kan anstå" Drygt 2900 minus tandvårdsbidraget 600 så 2300 för 30 minuter! 50 kronor hade en papperslös/illegal sluppit undan med! Så jag betalar dennes tandvård förutom min egen! Rövarsamhälle!

Vad säger fb? Vad har ni för erfarenhet med Folktandvården?
Citera
2024-12-30, 19:13
Moderator
Tystnads avatar
Precis som ovan inlägg använder jag privat tandläkare mottagning sedan många år och man får alltid tid nästan direkt, dock har dom haft svårt ett tag få tag i nya tandläkare efter pensionsavgångar odyl .

Betalar alltid direkt efteråt vilket gör man är "bra kund" och då får snabb hjälp.

Tror inte denna klinik tar papperslösa eller ice skidåkare som soc skickat dit då dom har full patientlista.

däremot är dom skyldiga kalla och undersöka alla barn från 3 års ålder även icke skidåkares barn, inget fel i detta att förbygga och få dom förstå vikten med regelbunden tandborstning , flour osv.

Problemet är deras föräldra.....
Många av dessa icke skidåkare verkar flytta väldigt ofta av oklar anledning ,förutom flytta till utanförskaps områdena där det talas deras eget språk.

När dom flyttar skiter dom i att meddelar Tandkliniken detta med följd att ett större antal bokade tider skickas ut och sedan kommer ingen på denna tid, vem betalar detta ? knappas dessa föräldrar som oftast går på bidrag och saknar tillgångar, tider som kunde användas av folk som kan betala för oss. hur vet jag detta ? Jo har själv flera gånger fått just sådana "tomma" tider, dels för jag har nära och kan komma med kort varsel.
Citera
2024-12-30, 19:19
Medlem
Ja, så går det med kärringar som är chefer.
Nämen, självklart är en vuxen afghan fortfarande barn trots att en tandhygienisten är så fräck att påtalar något annat när han synat deras visdomständer.
Den som egentligen borde bli sparkad är självklart Hälso- och sjukvårdsdirektör Marie Loob som säger till att fusket får fortsätta.
Senast redigerad av Kammadaj 2024-12-30 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in