2024-12-30, 15:19
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Det är ytterst tveksamt att irländska polisen kommer att lägga några resurser på att anhålla honom om han inte gör något annat dumt. Tror dessutom att övriga länder i Europa anser att Sverige har drakoniska lagar kring sexköp, vilket också stämmer om man betänker att det handlar om ett sedlighetsbrott.

Fattar inte riktigt vad herr Dermot har tänkt att han ska få ut på av att hålla sig undan, blir ju bara ännu mera skriverier i tidningarna och att det ser ännu sämre ut då han inte tar ansvar, han kommer inte direkt sitta på kumla i 10 år om vi säger så

Hade kunnat förstå det om det var 10+ år på kåken som väntade, men fan inte för det här.

Även om vissa brott preskriberas snart så har han ännu fler åtal som väntar, och läste någonstans att för att hans brott ska preskriberas helt måste han hålla sig undan till 2026, kommer inte direkt vara ett kul liv att hålla sig undan, inte heller för hans familj som får stå ut med kvällspressen och allt skvaller.

Han kommer hur som helst inte ha någon TV karriär så att hålla sig undan är för mig helt ologiskt med tanke på att han knappt kommer få något straff.
Citera
2024-12-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Ärligt, hur många som varit på Thaimassage, då menar jag att syftet enbart varit vanlig okriminell muskelmassage , hur många har blivit erbjuden ”snoppenmassage ” . Det marknadsförs ju så av Thailändskorna. Vem tvingar dom? Salongens ägare? Inte den som köper massagen iaf.

Försvarar såklart inte vad han gjort. Men det kanske borde läggas mer resurser på grövre brott. Att han har blivit erbjuden happy ending och tagit emot det för några minuters njutning kanske ändå inte är lika grovt som en gängskjutning eller knarkaffärer. Vet att många blir upprörda av vad jag skriver nu. Vill bara säga att jag är emot prostitution.
Citera
2024-12-30, 15:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Fattar inte riktigt vad herr Dermot har tänkt att han ska få ut på av att hålla sig undan, blir ju bara ännu mera skriverier i tidningarna och att det ser ännu sämre ut då han inte tar ansvar, han kommer inte direkt sitta på kumla i 10 år om vi säger så

Även om vissa brott preskriberas snart så har han ännu fler åtal som väntar, och läste någonstans att för att hans brott ska preskriberas helt måste han hålla sig undan till 2026, kommer inte direkt vara ett kul liv att hålla sig undan, inte heller för hans familj som får stå ut med kvällspressen och allt skvaller.

Han kommer hur som helst inte ha någon TV karriär så att hålla sig undan är för mig helt ologiskt med tanke på att han knappt kommer få något straff.

Ja han måste hålla sig undan 2 år från sista pöztömningen o när var den - vinsten blir kanske att blir han dömd för bara ett par köpefix slipper han fängelse - men han passar i fängelse o kan lära sina fångkamrater att dansa
Citera
2024-12-30, 15:22
Avslutad
Haha, låter som att man jagar en yrkesmördare.
Men så handlar det om en gubbe som blivit avrunkad på thaisalong med jämna mellanrum.
Fan så vi i Sverige skämmer ut oss. Snart får vi inte gå mot röd gubbe utan att behöva fly landet.
Jag börjar förstå varför Ryssland gick in i Ukraina, vi i väst är helt förlorade och vem fan vill ha ett land med vårt sätt att leva vid sin gräns. Bättre att tömma kärnvapenlagren innan det är försent, go Putin GO!
Citera
2024-12-30, 15:26
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ja han måste hålla sig undan 2 år från sista pöztömningen o när var den - vinsten blir kanske att blir han dömd för bara ett par köpefix slipper han fängelse - men han passar i fängelse o kan lära sina fångkamrater att dansa

Fast han kommer knappt behöva sitta alls, kan t.o.m bli fotboja då svenska anstalterna är fullproppade, svårt att tro att det blir mer än en månad om han skulle behöva sitta.
Citera
2024-12-30, 15:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Hade kunnat förstå det om det var 10+ år på kåken som väntade, men fan inte för det här.

Han har väl åkt hem till Irland?
Citera
2024-12-30, 15:36
Medlem
Förstår inte att vissa försvar prostitutionen samtidigt som de beklagar organiserad brottslighet, samma sak som de som gillar att ta en lina. De som inte kan få doppa och inte skratta på egen hand får vackert ta brottsligheten i hand.
Citera
2024-12-30, 15:37
Medlem
Faber Castells avatar
Citat:

Ska bli intressant att följa om han lyckas hålla sig undan. 13 månader är inte en extrem tidsperiod. Kanske behöver han hålla sig ifrån just Thailand, dock, med tanke på hur känd han är bland svenskar. Skulle gissa att han kommer ta ett sabbatsår i Sydostasien, hur som helst. Kanske odlar han skägg för att maskera sig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guestt
Jag tror inte han kommer få så svårt att få jobb ändå om han nu inte väljer jobba på tv igen då förstås. Han lär nog bara byta namn och eventuellt bransch.

Om han ska byta bransch så har han tidigare jobbat som medium för "Det okända", men jag vet inte hur marknaden för medium ser ut i Irland.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/oRVdRR/dermot-clemenger-om-sina-okanda-krafter
Senast redigerad av Hominem 2024-12-30 kl. 15:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
En bekant (kvinna!) som ville ha en normal massage gick till en thai-salong för massage. De blev helt förvirrade och trodde hon var lesbisk. Efter ett tag fattade de och kallade på en gammal gumma som faktiskt visste hur man masserade.

Hon berättade hur hon gick runt bland flera salonger och att det oftast är så. Det hör till ovanligheterna att det faktiskt är en massagesalong och inte en bordell.

Polisens tillslag visar att det är så också. I UV-ljus lyser spermafläckarna överallt.

Det är öppen prostituion. Alla vet att det är så. Alla utom PK-idioterna förståss.
Öppen prostitution?

Nu tog du nog i från tårna. Polisens tillslag visar att dom prioriterar jäkligt fel. Öppen gatulangning med 12-13 åringar som säljer brunt + tram och fan allt vad du vill.

Vakna lite nu. Snart 2025 så att polisen ska jaga en handtralla är bara patetiskt på riktigt.
Citera
2024-12-30, 15:42
Medlem
Citat:

Håller han sig bort till mars 25 blir det en VD och dagsböter istället för finkaburen.
Citera
2024-12-30, 15:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Det är mest synd om hans tre barn som blir totalt utskämda i skolan nu.

För övrigt hoppas jag att DC snart åker dit. Han ska givetvis straffas eftersom han har begått ett brott enligt svensk lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in