2024-12-30, 12:48
Medlem
Duger i krig. Intas ibland dyngsjuk eller när jag kommit hem på tok för sent från nått.
Citera
2024-12-30, 13:00
Medlem
De flesta färdigrätter idag smakar bara salt och kartong, thaikuberna däremot tycker jag är bra.
Citera
2024-12-30, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
En färdigrätt är en rätt som inte behöver mycket annat än att värmas upp. Ofta fryst, men behöver inte vara det och ibland handlar det bara om att tillsätta kokande vatten. Ofta värms rätter av detta slag i microvågsugn, och då slipper man inte bara tillaga rätten från början men har den även snabbt färdig...

Många äter dessa rätter ganska ofta, medan andra frågar sig hur någon ens kan göra det...

Jag har sedan åtminstone kring jag började bo ensam, sällan lagat mat från grunden där jag bor. Så det har blivit mat från restauranger eller färdigrätter. Har tyckt och tycker, det är lite väl mycket jobb att laga mat från grunden för en person. Dessutom har jag ingen diskmaskin...

Hur gör ni? Äter, dessa rätter dagligen, bara ibland, bara på jobbet eller skyr dem som pesten?

Det går i perioder. När jag köper färdigrätter håller jag mig till Grön Ko, gärna Dillkött eller Isterband! Passar på vid extrapriser! Deras Lasagne är ok också. Annars nån paj eller annat av god kvalitet från delikatessdisken. Vill inte stoppa i mig massa E-nummer. Snabbmat att laga själv är några skivor lövbiff (på extrapris) till tidigare färdigkokt potatis eller potatisgratäng. Ibland storkok eller ugnsstek under helgen så det räcker till vardagen.
Senast redigerad av DEF1 2024-12-30 kl. 13:06.
Citera
2024-12-30, 13:05
Medlem
Musikopps avatar
Ja herregud! Jag står ensam för halva Dafgårds omsättning.
Citera
2024-12-30, 13:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Till TS, nej det är för mycket salt och tillsatsämnen som inte är nyttiga...

Äter thaimat gjord från grunden (frun lagar den), men innan hon åker hem på vintern fyller hon frysen (stor frys) med ett tiotal olika rätter, så jag inte behöver gå hungrig eller äta onyttigt... Det enda jag behöver göra är koka ris (i en sån autom riskokare)

Nu är jag inte så förtjust i thaimat men det låter som att du gillar det och tur är väl det om det bara är det som frugan kan tillaga.
Citera
2024-12-30, 13:16
Medlem
Felix frysta enportionsrätter fungerar till vardags, men som i morgon, nyårsafton, och då jag dessutom bjudit hem en dejt, då får det bli Dafgårds.

Hittade färdig chokladpudding i praktiska enportionsförpackningar också, så det blir finmiddag med dessert. Nyårsafton är det bara en gång om året.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-12-30 kl. 13:20.
Citera
2024-12-30, 13:33
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
En färdigrätt är en rätt som inte behöver mycket annat än att värmas upp. Ofta fryst, men behöver inte vara det och ibland handlar det bara om att tillsätta kokande vatten. Ofta värms rätter av detta slag i microvågsugn, och då slipper man inte bara tillaga rätten från början men har den även snabbt färdig...

Många äter dessa rätter ganska ofta, medan andra frågar sig hur någon ens kan göra det...

Jag har sedan åtminstone kring jag började bo ensam, sällan lagat mat från grunden där jag bor. Så det har blivit mat från restauranger eller färdigrätter. Har tyckt och tycker, det är lite väl mycket jobb att laga mat från grunden för en person. Dessutom har jag ingen diskmaskin...

Hur gör ni? Äter, dessa rätter dagligen, bara ibland, bara på jobbet eller skyr dem som pesten?

Äter inte färdigt utan köper det till hunden.
Citera
2024-12-30, 13:37
Avslutad
I nödfall men lagar helst egen mat och har med som matlådor. Hemma? Aldrig.

Ok, nångång händer det väl att man svullar i sig en Grandiosa panpizza eller en färdiglasagne hemma. Men det är fan inte ofta.
Citera
2024-12-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Felix frysta enportionsrätter fungerar till vardags, men som i morgon, nyårsafton, och då jag dessutom bjudit hem en dejt, då får det bli Dafgårds.

Hittade färdig chokladpudding i praktiska enportionsförpackningar också, så det blir finmiddag med dessert. Nyårsafton är det bara en gång om året.

Så du slår till med Dafgårds på nyårsafton? Du är ju rena kung krösus... Vilken dryck serveras sällskapet till denna eminenta måltid?

Kanske ändå bättre än Nobelmiddagen. De fick nöja sig med ekologisk gröt...
Citera
2024-12-30, 13:43
Medlem
HubbaBuddas avatar
Direkt ur burken, ingen värmning behövs
Fiskbullar i hummersås
Vita bönor med tabasco
Citera
2024-12-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
I nödfall men lagar helst egen mat och har med som matlådor. Hemma? Aldrig.

Ok, nångång händer det väl att man svullar i sig en Grandiosa panpizza eller en färdiglasagne hemma. Men det är fan inte ofta.

Jag tyckte då jag brukade äta den mycket, att ICAs egen tomat och mozzarella-pizza faktiskt, i vissa avseenden var godare än en del pizza på restaurang. Krispig, saftig och fräsch med pikant och god smak. Kan dock inte gå i god för den idag då jag inte testat den på länge. Fast håller den samma kvalité som förr, så en av de bästa fryspizzor jag ätit. I så fall kan jag utan tvekan rekommendera den...
Senast redigerad av Snobird 2024-12-30 kl. 13:48.
Citera
2024-12-30, 13:47
Avslutad
Citat:
Jag tyckte då jag brukade äta den mycket, att ICAs egen tomat och mozzarella-pizza faktiskt, i vissa avseenden var godare än en del pizza på restaurang. Krispig, saftig och fräsch med pikant och god smak. Kan dock inte gå i god för den idag då jag inte testat den på länge. Fast håller den samma kvalité som förr, så en av de bästa fryspizzor kan jag utan tvekan rekommendera den.

Har för mig att jag testade den. Eller om det var Coops? Minns inte, men minns att den var helt okej för priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in