2024-12-22, 02:28
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas45
Hur är det under julhelgen, drar många av thailändskorna hem för att fira jul? Om så är fallet, kommer det hit avbytare? Eller är det business as usual?

Om du menar hem till Thailand så är det nog begränsat.
Men dom flesta bor ju i Sverige så lite jul kanske firas. Men det mesta är business as usual.

Däremot nyår firas ordentligt.
Citera
2024-12-23, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas45
Hur är det under julhelgen, drar många av thailändskorna hem för att fira jul? Om så är fallet, kommer det hit avbytare? Eller är det business as usual?

Japp business men de som varit igång från April till November drar hemåt 🇹🇭 några månader. Kvar blir brummel Berta och big Doris. Du får står ut lite...
Citera
2024-12-23, 10:28
Medlem
Vad gäller influgna "säsongsarbetare". Är det inte så att det är färre sådana numera?

Tänker att det dels inte är lika lukrativt att driva salong numera. Ofta när jag besöker salonger så klagar de på dåligt med kunder. Kan trilla in kl 14 på en salong och få höra att jag är dagens första kund osv. Och då kanske det inte är läge att att flyga in någon för att jobba ett halvår.

Vidare så har jag ju i ett antal domar sett att salongsägare åkt dit på att man haft personal som inte haft arbetstillstånd. Sådana saker sprider sig väl i thai-communityn tänker jag och är ju också en sak som man inta kan komma undan. Koppleri och oredovisade intäkter har man ju en viss möjlighet att trolla bort men om en polis köper massage av X och det vid ett senare tillfälle visar sig att X saknar arbetstillstånd blir det ju svårt för ägaren till salongen, att neka till brott.

Om min teori stämmer så är det väl även det som gör att åldern på massöserna är högre idag än för 5-10 år sedan. De som jobbar är tjejer som bor i Sverige, har uppehållstillstånd eller är svenska medborgare. Och därmed är de också iaf 40 år fyllda eller mer.
Citera
2024-12-23, 10:43
Medlem
RKTJMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enmi
Verkar finnas en tråd om denna händelse (FB) Två personer häktade för koppleri på thaibordeller i Örebro (och en stad till)

Stämmer bra, Örebro och Lerum
Citera
2024-12-25, 16:00
Medlem
Planerar en resa till Göteborg efter julhelgen. Är salongsdöden lika omfattande som i Stockholm där? Eller finns det fortfarande guldkorn att leta efter?
Citera
2024-12-28, 17:05
Medlem
kpcs avatar
Det finns några GBGsalonger som övelevt, i ny regi eller bara flyttat på sig.

En del har tyvärr klappat igen men är fortfarande listade.
Gå efter recensionsdatum på TMG brukar ge en fingervisning om de fortfarande är öppna.
Citera
2024-12-29, 09:54
Medlem
Jag fattar inte att det är så många annonser på RE där varken tjejens längd eller vikt är utskrivna. Dessutom så är recensioner inaktiverade, va fan är det som händer?
Citera
2024-12-29, 11:32
Medlem
Efterlysning!
Finns Jenny / Annie som jobbade hos Jenny Thai på Tulegatan kvar i huvudstaden?
Hon var en jäkel på avslappnande massage.
Citera
2024-12-29, 12:14
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyr-vaktare
Efterlysning!

Hon finns kvar men masserar inte
Citera
2024-12-30, 10:28
Medlem
Citat:
Efterlysning!

Enligt dom var hon ju flitig med en del annat också.
Citera
2024-12-30, 11:03
Medlem
Citat:
Efterlysning!

Menar alltså INTE ägaren Jenny Thai, utan tjejen Jennie/Annie "French" som jobbade där.
Senast redigerad av Fyr-vaktare 2024-12-30 kl. 11:06.
Citera
2024-12-30, 17:34
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Enligt dom var hon ju flitig med en del annat också.
Om jag minns rätt så var hon inte ens åtalad, men polisen sökte henne som vittne utan att lyckas. Kanske hade hon lämnat Sverige. Har hon tagit sig ur prostututionen så tycker jag hon skall få vara ifred. Det är ju många år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in