2024-12-29, 17:06
Medlem
Neroxxs avatar
Det är lite intressant att Ryssland konstant hävdar att de minsann alltid varit för ett fredsavtal. Problemet är inte det utan kravet för att kunna ha ett fredsavtal. Ukraina vill även de ha ett fredsavtal men även här blir då problemet för Ryssland att de inte matchar deras perspektiv så man är tillbaka på ruta ett. Lönlöst att konstant hävda detta när man är så pass långt ifrån varandra samtidigt som man vägrar komprimissa.

Ett problem blir väl att desto längre kriget pågår så blir det svårar att gå med på en större kompromiss och det som krävs då är isåfall att ena parten blir så pass försvagad att de inte kan fortsätta (vilket indriekt kan ses som en total förlust).
Citera
2024-12-29, 17:08
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
På vilket sätt då? Vad har USA för superhemligt påtryckningsmedel? Som ingen annan har kommit på än? Har Trump fått magiska krafter?

På vilket sätt äger ett dysfunktionellt usa frågan? Är det inte Putin som har inspelningar på Trump när han blir nerpissad av ryska horor? Menar du att det är tvärtom? Nog för att Putin gillar bajs, men där går nog min gräns. Det tror jag helt enkelt inte på.

Du citerade fel person eller så har du missuppfattat ordet " marginellt " möjligtvis att du fått ordet i fel ordning i ett översättningsprogram .
Citera
2024-12-29, 17:15
Medlem
Röksopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Och ryssarna visar upp sin expertis när det gäller minröjning:

https://www.instagram.com/reel/DEHeuYtNXa2/?igsh=ZHJmYWdtd25iNjBz

Det blir iallafall ingen mer minröjning för den självsäkre ryss-luffaren:

Efterverkan
Citera
2024-12-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Tjena pajas.
Jag hade fel den rätta siffran är 7,57 miljoner flyktingar och desertörer från Ukraina.
Källa: statista.com
Pajas.

Pajas spelar ingen roll hur du vänder och vrider på det ni har inte uppnått ett endaste krigsmål på nu snart 3 år bra jobbat av orcherna. Av bara Donbass oblast är det över 8000 kvadrakilometer att ta över innan hela oblasten är tagen och med eran snigelfart offensiv lär detta ta minst 3 år till och många många döda orcher framöver.
Citera
2024-12-29, 17:20
Medlem
Citat:
Du vet ingenting om vad polackerna tycker om desertörerna som får allt från polska staten.
Dom flesta kommer inte ens från Donbass regionen utan dom är ekonomiska flyktingar.
Läs på lite

Men nu var det inte det inlägget som du citerade handlade om, din lilla nolla.

Men okej, vi kör vidare på ditt spårbyte, kan du hänvisa mig till var jag kan läsa på om vad polackerna tycker om de ukrainska desertörerna och ekonomiska flyktingarna? Backa upp vad du påstår. Länka här i tråden så att alla kan ta del av dina källor.
Citera
2024-12-29, 17:24
Avstängd
Rysslands armé är större än någonsin just nu.
Och den största delen är frivilliga. Dom lockas av lönen och förmåenden.

Källa: https://youtu.be/Tq_Qq0tlGjQ?si=KaMJa8WFwVMQY-_j
Citera
2024-12-29, 17:25
Avstängd
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Fico Slovakiens premiärminister hotar Ukraina med att stänga av elförsörjningen till Ukraina om Zelensky bestämmer sig för att stänga av olje och gas tillförseln till Slovakien. Men då går Polen in och säger att de kommer att kompensera det genom att öka exporten av el till Ukraina. Det roliga är att Polen idag skickar sitt överskott av el till Slovakien. Fico verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan.

https://x.com/nexta_tv/status/1873384181532635224?t=xcLLAtHaOw2XcM8pAMQ8qA&s=19

https://x.com/GregorMindset/status/1873391613126533612?t=RNBewhKvFe1eJa42kGFQwA&s=19
Ha ha! Då blir fikusen av med både gas och el. Smart kille! Tror inte slovakerna kommer att uppskatta vad Fico ställt till med...
Citera
2024-12-29, 17:26
Medlem
Citat:
Rysslands armé är större än någonsin just nu.
Och den största delen är frivilliga. Dom lockas av lönen och förmåenden.

Källa: https://youtu.be/Tq_Qq0tlGjQ?si=KaMJa8WFwVMQY-_j

Ha ha källa och hänvisar till rysstrollet nr.1 på youtube HistoryLegends. Serben som bor i Kanada. Ska du inte ta och hänvisa till övriga rysstroll sidor också MilitarySummary och WeebUnion.
Senast redigerad av pettersson72 2024-12-29 kl. 17:31.
Citera
2024-12-29, 17:33
Medlem
Citat:
Jag tänker inte länka din lata pajas.
Du får tänka lite självständigt och inte låta dig bli hjärntvättas av MSM.
Pajas.

Men du uppmanade ju mig till att läsa på? Vad ska jag läsa menar du? Kom igen nu, länka något som bekräftar dina påståenden om den polska motviljan till ukrainare. Vi har polacker här i tråden och deras avsky riktas uteslutande mot ryssen.
Citera
2024-12-29, 17:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Tjena pajas.
Jag hade fel den rätta siffran är 7,57 miljoner flyktingar och desertörer från Ukraina.
Källa: statista.com
Pajas.

Kontobyte igen... Ok, hur många har passerat Polen för att ta sig till andra länder? Du räknar garanterat bara de som tagit sig till polen utan att ta i beaktning att merparten har dragit till andra länder än Polen. Du tror fortfarande att Polen betalar för de som är i Sverige?
Citera
2024-12-29, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Du citerade fel person eller så har du missuppfattat ordet " marginellt " möjligtvis att du fått ordet i fel ordning i ett översättningsprogram .

Nope. Men jag ville få med sammanhanget, inlägget jag svarade på skulle ha hängt i luften annars. Varför skulle jag använda ett översättningsprogram?
Citera
2024-12-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Det finns vittnen d.v.s. svenskar som krigat som frivilliga i Ukraina och de berättar om hur vapenleveranser försvunnit direkt efter att de kommit till Ukraina.

Ni får själva leta efter podden, ni hittar den om ni vill. Tror inte att ni är så intresserade av fakta dock.

Ukraina är ett land med en känsla för sin nationalitet och därför har en hög moral. Du kan väl fundera vart dom där vapnen har forslats någonstans är det araber som kommit med kameler och forsat dom till sitt hemland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in