2024-12-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Jag må vara trög, men fusket är väl att du går till jobbet (och får betalt) samtidigt som du tar ut VAB (och får betalt). Dvs dubbla ersättningar?
Man jagar "de värsta"
Men vem är värst egentligen?
En som bor i hyresrätt som både vabbar och jobbar eller en slug jävel som lurat allmännyttan på en lägenhet genom att omvandla billigt men endast kör falsk VAB utan att jobba samtidigt.
Nej , skiten borde tas bort helt.Ta hand om dina skitungar och jobba hur mycket du hinner med.
Citera
2024-12-29, 12:39
Avslutad
Okej unpopular opinion säkert och kanske off topic men dra en vab istället för att sjukskriva sig och slippa karensdagen är väl både ganska rimligt och oskyldigt.
Personligen tycker jag kanske det finns andra former av bidragsfusk vi borde ta hårdare tag i..
Citera
2024-12-29, 12:41
Medlem
Fullständigt sjukt att arbetsgivarens redan existerande rapportering inte använts tidigare!

Alla löner är bla pensions- och socialförsäkringsbaserande och underlaget har funnits till hands ”alltid”.

Försäkringskassan skulle blott bemödat sig att se efter innan man betalar ut om arbetsgivaren redan bokat och betalat lön för de dagar det dagar det avser.
Citera
2024-12-29, 12:44
Medlem
Skywipers avatar
Jag behöver väl inte rabbla upp alla nya kontrollmekanismer och övervakningar som tillkommit i diverse system de senaste åren. Det är mycket märkligt och uppenbarligen så var det inte nödvändigt för ett antal decennier sedan, och jag är helt oförståendes och undrar vad den gemensamma faktorn kan vara.
Citera
2024-12-29, 12:46
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Jag må vara trög, men fusket är väl att du går till jobbet (och får betalt) samtidigt som du tar ut VAB (och får betalt). Dvs dubbla ersättningar?

Ja det är ju detta som går att kontrollera , annan fusk är ju svårare.

Finns ju dom som har förmånen att ha partner som kan jobba hemma delvis och då växelvis är hemma med det sjuka barnet , sedan blir den partner som ej är hemma utan jobbar ute sjuk pga smittad av barnet , vilket inte är så konstigt i sig men i alla fall tas det då ut VAB av denna person eftersom dom vill under vika karensdagen på 100% lönebortfall vid egen karensdag.

Inte jätte vanligt men sett det själv förekomma på jobbet.
Citera
2024-12-29, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga

De värsta är de som röstar S, V och MP. De partierna vill ta ännu mer från ALLA skattebetalare för att sedan betala tillbaka i form av bidrag. Sen ska vi vara tacksamma för att staten "tar hand" om oss.
Citera
2024-12-29, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skywiper
Jag behöver väl inte rabbla upp alla nya kontrollmekanismer och övervakningar som tillkommit i diverse system de senaste åren. Det är mycket märkligt och uppenbarligen så var det inte nödvändigt för ett antal decennier sedan, och jag är helt oförståendes och undrar vad den gemensamma faktorn kan vara.

Vänsterpropaganda dvs PK hjärntvätt om personlig integritet och mänskliga rättigheter och att det vore kränkande att bli kontrollerad om man skriver under på heder o samvete.

Samma PK dynga varför man inte skulle få hänga upp en kamera vid T banan i Husby
Citera
2024-12-29, 12:50
Medlem
Haajibs avatar
Det som fuckar upp mest för alla andra är fittorna som vabbar varje måndag och fredag. O h när det blir jobbigt på jobbet så säger de att de ska vabba och drar hem istället.
Citera
2024-12-29, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
Man jagar "de värsta"
En som bor i hyresrätt som både vabbar och jobbar eller en slug jävel som lurat allmännyttan på en lägenhet genom att omvandla billigt men endast kör falsk VAB utan att jobba samtidigt.
Nej , skiten borde tas bort helt.Ta hand om dina skitungar och jobba hur mycket du hinner med.

Helt rätt!

Skaffa barn innebär ansvar att kunna ta hand om dom även vid egen sjukdom och att bla ha arrangerat så att far o morföräldrar, släktingar eller bekanta ställer upp o passar dom!

Dessutom brottsligt och sadistiskt att sätta barn till den här skitvärlden som står på randen till tredje o kärnvapenkrig, förutom miljoner ton havsplast, klimat, snart inga vilda djur, miljöförstöring o fisken snart slut

Föräldrar borde tamejfan kastreras o gör dom barn ändå borde dom torteras för barnmisshandel!
Citera
2024-12-29, 12:59
Medlem
KalleBoll33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Eftersom vabbfusk ökar skatten för oss som inte fuskar borde det va fängelsestraff för fusk, egoistiskt tänkande å med stor sannolikhet redan bidragstagare.
Fängelsestraff, prick i registret och återbetalningsskyldig med ränta under tiden de sitter vore det ultimata.
Citera
2024-12-29, 13:16
Medlem
Mycket bra lag har ett flertal vänner som gör exakt så vab:ar och jobbar samtidigt. Sticker i ögonen!!
Citera
2024-12-29, 13:16
Medlem
Amfomss avatar
Äntligen !! Jag kan inte förstå hur man kan tycka att det är ok att vi andra ska betala för fusk med VAB.

Täpp till så många kryphål som möjligt. Samkör myndigheters register i den omfattning som behövs och höj straffen rejält. Jag är så in i h-e trött på detta ständiga fuskande överallt och jag vill fan inte betala för det.

PK har kostat detta landet miljarder och åter miljarder. Ett högt pris för att det sitter lättkränkta personer på för höga poster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in