Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Du menar de köper telefoner, bilar, märkeskläder och skit.. på kredit. Och får det inte att gå ihop?
Finns ingen ursäkt att parasitera på systemet för att invandringen osv. gör det. Det blir bara mer patetiskt att klaga på dito invandring som tär på systemet när de själva gör det.
Egentligen har jag inget emot att betala skatt, men när man ser vad det går till blir man mörkrädd!!
Tack vare det har jag givetvis skatteplanerarat en del, men det känns fel och fel från alla håll om du förstår vad jag menar? De som utnyttjar systemet skulle klippas av från systemet på livstid.
Du ska inte fundera över varför folk handlar på kredit? Kan det vara för att de annars inte har råd?
Märkeskläder är skit, men telefoner och bilar är nödvändigt för att leva i detta samhälle.
Testa att ha barn utan bil och testa ett liv utan telefon, lycka till.
Menade mer att det är de kategorier som fuskar, strugglande svenskar och giriga invandrare.
Tycker annars att det finns all rätt att paratisera på systemet ibland när ens egna lilla ekonomi är så hotad som den är idag.
Men för de som har råd eller de som har satt det i system i många år ska det självklart inte parasiteras.
Har inga som helst problem att en barnfamilj som knappt har råd med räkningar och mat tar tillbaka lite av de sjuka summor av skatt som de betalat genom åren som politiker bara slösar på ren skit som ingen skattebetalare ens har godkänt.
Jag håller med om att jag blir mörkrädd när jag ser var mina skattepengar går, men då menar jag inte till de som fuskar på lite bidrag av ens egna pengar ibland inom en ekonomiskt utsatt grupp.