Citat:
Ursprungligen postat av
WorkSmartNotHard
Låt folk fuska lite och vara lediga ibland, vafaan.
Varför skulle jag betala skatt för att folk vill vara lediga lite?
Citat:
Ursprungligen postat av
HmmVadSkaJagHeta
Staten blåser ju oss hela tiden, och vi får knappt ut något av den höga skatten vi betalar för längre.
Låt vanligt folk få ha möjligheten att få dra ihop lite extra pengar när det är så tufft som det är nu!
De enda som inte gillar t.ex den här lagen är de utan barn som inte har en aning om hur tufft och dyrt det är, och de rika.
Folk fuskar ju uppenbarligen för att något är fel i systemet och att pengarna inte räcker till!
800 miljoner är dessutom ingenting i sammanhanget.
Det bränns hundratals miljarder på ren skit.
800 miljoner hade de byggt en parkeringsplats eller lekplats för efter att vissa har roffat åt sig det som de vill ha.
Jag verkligen fullkomligt hatar den nya regeringen, de har inte gjort något bra över huvud taget för vanligt folk!
Folk fuskar för de har ingen moral och för de kan, många har upptäckt att det går att fuska och då sätter de det i system. Varför i helvete skall mina skattepengar gå till folk som fuskar? De stjäl, först stjäl staten mina pengar och sedan stjäl någon som fuskar pengar från staten så staten börjar stjäla mer pengar från mig?!?! Sätt dit de som fuskat 10tals år tillbaka med betalningsplan plus ränta!
Bästa vore om alla betalade sitt, inga jävla skatter alls!