2024-12-28, 16:50
Medlem
Ska man tro Philip Ingram har Assad rejäla restriktioner på sig hur han får röra sig i Moskva. Konstant bevakning. Putin tog inte emot Assads telefonsamtal när rebellerna började vinna. Han vill inte ens ha Assad där. Intressant att se hur det utmynnar
Citera
2024-12-28, 16:55
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Det låter som en gnällig femåring, "jag vill!!!". Det är nog att underskatta Putin
Han har trots allt med viss framgång lett världens största land under lång tid. Har är respekterad i vida kretsar och uppskattad av landets befolkning. Han har gett ryska folket ekonomiskt välstånd och god levnadsstandard. Vi kan nog lägga ned teorierna om att han är psykotisk, lynnig, infantil och halvgalen. Han är snarare listig, analytisk och kalkylerande i sitt agerande.

Helt ärligt, skulle du inte med öppna ögon kunna läsa på lite om Rysslands ekonomi, välstånd, rättssäkerhet, korruption m.m.
Det finns bra böcker skrivna på ett helt neutralt sätt.
Du låter själv som en femåring med en helt romantiserad och idealiserad bild av landet. Gör det och sen börjar du uttala till folk som faktiskt varit där, läst litteratur och fakta.
Nu har jag ingen förhoppning om att du kommer göra det. Såna som dig är i regel så hjärntvättade att ni konstant undviker all information som hotar att förändra bilden av ert paradis.

Plus att ni ljuger om ni måste för att bevara den bilden. Jag tycker synd om dig
Citera
2024-12-28, 16:58
Medlem
Lawlines avatar
NK vill öka antalet soldater i rySSlands krig mot Ukraina. Men är skicka mer vapen. Undrar varför han avliva sin egen befolkning? Vill han hålla nere antalet som svälter? Hur som helst så lär inte dessa som skickas till rySSland ge pengar till statskassan om de lever i NK. Nu kan den lille feta raketmannen inkassera ris, lupiner och annan mat så han slipper svälta. Hur många soldater tror ni att han kommer att skicka?

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/1hnfx6l/kim_jongun_will_send_putin_more_weapons_and/
Citera
2024-12-28, 17:03
Medlem
Lawlines avatar
Uralbergets nya stridsvagn. T91 kanske? Undrar vad som mer finns i deras gömmor?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1ho6di4/a_russian_invader_proudly_showcased_their_armored/
Citera
2024-12-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Många ryska stadsbor äger även gårdar på landet, är det dessa med utedass du tänker på? Det är en gammal rysk tradition att ha en täppa att odla grönsaker på, det behöver inte innebära en lägre standard.
Standarden i Ryssland är ju ungefär som här
Citera
2024-12-28, 17:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123

Oj. Var bor du då? Tjetjenien?
Citera
2024-12-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Uralbergets nya stridsvagn. T91 kanske? Undrar vad som mer finns i deras gömmor?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1ho6di4/a_russian_invader_proudly_showcased_their_armored/

Såg just ett Youtubeklipp, som hävdar att 3/4 av alla ryska fungerande tanks är borta för gott. Trivsamt om det stämmer. De kanske kan göra 300st nya om året
Citera
2024-12-28, 17:15
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Bnp/capita, medellivslängd, barnadödlighet, procent med rinnande vatten, wc, etc.

Kan du hitta siffror på att ovanstående skulle vara bättre i Ryssland så får du gärna dra fram dem.
Det är flera gånger i tråden presenterats siffror som visar att levnadsstandarden i Ryssland ligger långt under Väst.
Kan du inte det så ägnar dig du återigen enbart åt trams och ljug.
Citera
2024-12-28, 17:19
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Såg just ett Youtubeklipp, som hävdar att 3/4 av alla ryska fungerande tanks är borta för gott. Trivsamt om det stämmer. De kanske kan göra 300st nya om året
De har förlorat mycket av det mesta. Artilleri, luftvärn, pansar, radar.

Men de har folk och det kommer nog inte ta slut så fort. Skickar du våg på våg så till slut nöter du ju ner likt havets böljor sakta men säkert nöter ner klippan.
Citera
2024-12-28, 17:21
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
NK vill öka antalet soldater i rySSlands krig mot Ukraina. Men är skicka mer vapen. Undrar varför han avliva sin egen befolkning? Vill han hålla nere antalet som svälter? Hur som helst så lär inte dessa som skickas till rySSland ge pengar till statskassan om de lever i NK. Nu kan den lille feta raketmannen inkassera ris, lupiner och annan mat så han slipper svälta. Hur många soldater tror ni att han kommer att skicka?

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/1hnfx6l/kim_jongun_will_send_putin_more_weapons_and/

Nåt får han ju i utbyte. Jag tror tjockisen byter ut ett boskap mot ett annat. Han skickar folk och får tillbaka getter och höns
Citera
2024-12-28, 17:30
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Vanligtvis så vill jag hålla med dig. Men jag är av en annan åsikt här. Nordkorea är som ett gammalt kungarike... När du vill belöna undersåtarna så ger du dom en guldklocka eller krimskrams. Guldklockor och krimskrams kostar dock pengar..

Nu har vi Putin som inte bygger upp sitt rike.. Han är fullt ut retard att hålla igång det här kriget. Det samtidigt som den fete (Och hans syster.. ..Jag är jävligt lur på hans syster) Säljer vapen och skickar Nordkoreaner till kriget.

Jag säger ingenting mer så har jag ingenting sagt. (Systern..)
Citera
2024-12-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ja, folk verkar inte ha fattat det än. Alla tittar på idiotiska amerikanska filmer som beskriver Ryssland som ett land i misär, med evig höst, grått och trist, och befolkat av griniga, opålitliga fylltrattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in