2024-12-27, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo, det är så enligt i princip alla exmuslimer jag följer inkl. Mossab Hassan Yosuf, Apostate Prophet och Mansur Ashkar.

Och jag frågade något som är mer intelligentare än vad du är och de du följer: En AI

Islamism faller inte enkelt in i vänster- eller högerextrema kategorier, eftersom det är en ideologi som primärt baseras på religiösa principer snarare än på de ekonomiska eller sociopolitiska axlar som vanligtvis definierar vänster och höger.

Högerextrema drag:

Social konservatism: Islamism förespråkar ofta traditionella värderingar och en strikt tolkning av religiösa regler, vilket liknar högerextrema rörelsers fokus på kultur och moral.

Antiliberalism: Islamism motsätter sig ofta liberala värderingar som yttrandefrihet, könsjämställdhet och sekularism, vilket också förekommer inom högerextrema rörelser.

Vänsterextrema drag:

Antikolonialism: Islamism kan ha rötter i motståndet mot kolonialism och imperialism, vilket är ett tema som ofta förknippas med vänsterrörelser.

Social rättvisa: Vissa islamistiska grupper betonar ekonomisk jämlikhet och fördelning av resurser, något som är centralt för vänsterns politik.

En egen kategori:

Islamism är i grunden en religiöst motiverad politisk ideologi som vill förena religion och stat. Den strävar efter att organisera samhället baserat på islamiska lagar (sharia) och värderingar. Eftersom den bygger på en religiös grund snarare än på klassiska vänster- eller högermodeller, betraktas den ofta som en egen kategori.

Det är också viktigt att skilja mellan olika former av islamism, från moderata och demokratiska varianter till militanta och våldsamma extremister. Dessa kan ha olika grader av överensstämmelse med vänster- eller högerextrema drag beroende på deras mål och metoder.

En mycket bra sammanfattning av AI.

Islam är en religion. Islamism är den politiska delen av Islam. Den sträcker sig över 1500 år av historia.

Konvertiter (Många religioner) eller avhoppare (de du lyssnar på) blir ofta extrema i sina åsikter när det gäller det de har lämnat och det de har blivit.

Om vi tittar på islamism och vill förenkla det. Alla Islamister vill att Islam ska vara nr 1 i samhället. Dvs inte bara en religion utan även en ideologi. Hur en islamist vill uppnå det beror på.

Du kan dela upp det i tre

Vissa grupper vill

1 Våld

Andra grupper

2 Genom demokrati

Eller

3 Isolering från resten av samhället

Nu var ju inte GM muslim i Tyskland utan Ateist och kvinnokämpe. Samt i mina ögon psykiskt sjuk
Citera
2024-12-27, 08:05
Medlem
Melange5738s avatar
[quote=SiamGnome|90512808]Och jag frågade något som är mer intelligentare än vad du är och de du följer: En AI

Jaha, en AI vet mer än tre stycken exmuslimer som studerat islam, inkl. en som studerat alla auktoritiva källor på islamiskt universitet.

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu var ju inte GM muslim i Tyskland utan Ateist och kvinnokämpe. Samt i mina ögon psykiskt sjuk

Han var definitivt inte ateist. Han kanske inte var en typisk muslim men om du lyssnar på vad han säger så säger han saker som muslimer brukar säga. Och jag väntar fortfarande på belägg att han var kvinnokämpe när de enda filmerna han postade om det var när han kommenterade kvinnors klädsel som muslimer brukar göra.
Citera
2024-12-27, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Något de flesta i tråden med en IQ högre än en potatis redan listat ut för länge sedan.

Det kan man kanske säga, men vilka bevis har alla som hävdar det kunnat ta fram? Har letat i flera timmar men hittar inte mer utöver än att ett antal personer påstår det och ett citat där han påstås lovrpisa Hamas. Vad jag ser är han våldtäktsman men denna teori omkring dold islamism mycket oklar
Citera
2024-12-27, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Bara att du skriver detta visar att du inte tagit del av vad GM har sagt.

Om du inte kan kolla själv får du... skylla dig själv.

Vissa har det bara inte i själen, så är det bara.

Tror du att en vilande terroristcell kanske ljuger om vad hen tycker om saker och ting?
Citera
2024-12-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Tror du att en vilande terroristcell kanske ljuger om vad hen tycker om saker och ting?

Detta är dock det klassiska Flashback-svaret. "Jag gillar inte vad som sägs därför LJUGER DEM!" .
För annars rasar världsbilden ihop och det går inte.
Citera
2024-12-27, 18:09
Medlem
Citat:
Detta är dock det klassiska Flashback-svaret. "Jag gillar inte vad som sägs därför LJUGER DEM!" .
För annars rasar världsbilden ihop och det går inte.

Snälla kan du inte svara på frågan istället?
Tror du att en vilande terrorcell kanske ljuger om vad hen tycker och tänker om saker och ting?
Citera
2024-12-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Man tar sig för pannan. Är du fem?
Spelar det någon roll isåfall araben är höger-, vänster eller folkpartist, center, miljöpartist? På allvar? Spelar sådant någon roll? En arab är en arab.
Citera
2024-12-27, 21:01
Medlem
Melancholymans avatar
Ska man skratta eller gråta när man läser hur många varningssignaler som fanns om denna gärningsman? Det är ju i princip som att man bad om att det skulle hända.
Citera
2024-12-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Något de flesta i tråden med en IQ högre än en potatis redan listat ut för länge sedan.

Med noll bevis och noll objektivitet.

Jag läste t.e.x inlägget från ex-muslimen som påstod detta och hade "debatterat" GM på en demonstration.
Så var är beviset? Var är videon när de debatterar? NÅN video över detta fenomen över huvud taget? Medans har andra sidan alla filmer som säger motsatsen inklusive när GM står i TV och utropat sig som islamkritiker öppet. När Saudi bestämmer sig för att begära utlämning för de förmodligen vill ha ihjäl honom så vet man hur det ligger till.

Allt kan summeras till att exmuslimen försöker göra allt för att inte äga GM som exmuslim själv. Det är allt. Ni väljer att tro på det utan bevis därför att det är verkligheten ni vill ha.
Citera
2024-12-28, 13:47
Avslutad
Citat:
Bara att du skriver detta visar att du inte tagit del av vad GM har sagt.

Om du inte kan kolla själv får du... skylla dig själv.

Vissa har det bara inte i själen, så är det bara.

Du kan lika gärna påstå att han inte är en mördare.
Citera
2024-12-28, 14:52
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och hur många dog?

Så det är bara ett terrordåd om någon dör? Det räcker inte att avsikten var att skada?
Citera
2024-12-28, 14:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Så det är bara ett terrordåd om någon dör? Det räcker inte att avsikten var att skada?

Du kan ju börja med att bevisa att avsikten var att skada om ingen blev skadad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in