2024-12-27, 22:21
Medlem
Blaskas avatar
Folk sitter för fan och kollar på big brother, idol ,Wahlgrens värld. Är du verkligen förvånad att en tredjedel drar igång Kalle Anka, eller iaf svt på julafton?
Citera
2024-12-27, 22:28
Medlem
Vi har inte heller tv-kanaler ”inkopplade” men självklart tog vi fram svt1 kl 15 via appen och streamade. Det tror jag de flesta i min generation (40+) gör som en självklarhet. Sen att jag blev ensam kvar tittades efter 15 min är en annan sak.
Citera
2024-12-27, 22:36
Medlem
buzzkillers avatar
Bara 3 miljoner? Kalle är heligt och är en tradition som bör följas av var svensk.
Citera
2024-12-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Folk sitter för fan och kollar på big brother, idol ,Wahlgrens värld. Är du verkligen förvånad att en tredjedel drar igång Kalle Anka, eller iaf svt på julafton?

Det som förvånar mig är att antalet som tittar på Kalle Anka är ungefär detsamma som när en stor del av svenska folket bara hade SVT 1, SVT 2 och TV4 (de i storstäderna hade några fler kanaler, som TV3).
Är det inte märkligt att streamingtjänsterna inte har tagit fler tittare på julafton?
Som många också har påpekat har de flesta spelat in Kalle Ankas jul, så vi kan nästan alla avsnitten utantill.

TV3 sände också Kalle Ankas jul i en mindre klippt version:
https://svenskahogtider.com/2019/11/25/vilka-ar-sandes-kalle-ankas-julafton-pa-tv3/
Citera
2024-12-28, 01:12
Medlem
Tv'n var på men ingen tittade, satt och surfade och pratade med resterande familjemedlemmar! Mera tradition att skiten ska vara på på julafton än längtan att se på den
Citera
2024-12-28, 02:16
Medlem
laughingducks avatar
Tvivlar starkt på att detta stämmer …
Citera
2024-12-28, 02:25
Medlem
Klart att statistiken manipuleras
Citera
2024-12-28, 03:03
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Förutom sport är nog Kalle det enda linjära tv-programmet vi ser i vår familj. Tror inte vi är särskilt unika där och för barnen är det en naturlig del av julafton som "måste klaras av" innan det blir julklappar.
Citera
2024-12-28, 03:03
Medlem
Tittar man inte på Kalle på julafton är man förlorad som människa
Citera
2024-12-28, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohamed.salah
Jag undrar hur många som är med i undersökningen och är som jag, som inte ens har en TV för att se på vanliga kanaler?
Jag tänkte också på det. De som inte har tv lär väl inte få vara med i den panelen.
Citera
2024-12-28, 03:59
Avstängd
Molekyl3ns avatar
ALLT med SVT känns orimligt
Citera
2024-12-28, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Jag begriper inte hur de mäter men enligt deras hemsida, "Våra tittarsiffror är kontrollerade och säkerställda in i minsta detalj", det låter ju som minst lika bra som Jönssonligan, inga frågor på det.

Helt otroligt eftersom den omöjligt kan visa tittarsiffror på Carina Bergfeldts program…

Eller för den delen något program som dem sänder, det finns inte siffror på något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in