2024-12-26, 17:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Vem var det som gick ut med det satt personen på någon trovärdighet?
Nu hänger jag inte med.
Vem gick ut med vad?
Vad för trovärdighet menar du?
Citera
2024-12-26, 17:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Då hade olof trakasserat jocke med sjuka lögner i två år.och det var chrippas ide att konfrontera olof och det var bara han som var framme och skrek lite på olof
Dock finns det meddelanden där Jocke säger att Olof ska komma hem till huset dem hyr och prata med Jocke. När Olof inte gör det söker Jocke och Chrippa upp Olof på restaurangen.
Dessa meddelanden finns offentligt på youtube.
Citera
2024-12-26, 17:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men det är nog många som anser att rätt ska vara rätt, varför ska någon komma undan med såna saker? nu är det ju flera brott en bara skattefusk.
Vem har sagt att chrippa ska komma undan?
Jag skrev ju ordagrant
Citat:
för eller senare kommer det bli åtal och han kommer dömas
Citera
2024-12-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vem har sagt att chrippa ska komma undan?
Jag skrev ju ordagrant

Jag menar mer att folk anser ju nu att han kommit undan med tanke på att han lyckades fly landet.
Citera
2024-12-26, 18:01
Medlem
Citat:
Nu hänger jag inte med.
Vem gick ut med vad?
Vad för trovärdighet menar du?
Märkte att jag skrev lite märkligt, du skrev att flashbackaren gick ut med informationen jag undrade vem flashbackaren är och om personen hade något trovärdighet i det hen sa.
Citera
2024-12-26, 18:01
Avstängd
Citat:
Jag menar mer att folk anser ju nu att han kommit undan med tanke på att han lyckades fly landet.

Han gjorde ju det för tillfället. Men samtidigt är det väl nästan som att betrakta att det han gör nu är ett typ av straff eftersom han inte kan röra sig fritt längre.

Jag undrar om det finns sanning om att den 27:e är inställt och vad måndag handlar om.
Citera
2024-12-26, 18:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Han har inte kommit undan någonting.
Han har bara skjutit fram det lite.

Detta är vad jag tror.
Imorgon ska åklagaren säga om det blir åtal eller om dem behöver mer tid.
Blir det åtal kommer det beslutas om ett datum för rättegång.
Kommer inte chrippa på den rättegången kommer svensk polis ta hjälp av spansk polis och hämta hem chrippa.

Han kommer inte komma undan att bli åtalad. Sen är frågan vad dem kan bevisa och vad straffet blir.
Citera
2024-12-26, 18:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Märkte att jag skrev lite märkligt, du skrev att flashbackaren gick ut med informationen jag undrade vem flashbackaren är och om personen hade något trovärdighet i det hen sa.
En flashbackare gick ut och sa att Jocke våldtagit en 14 åring, och att tjejen sen tog sitt liv. Det fanns inga bevis för att detta skett.
Sedan börjades folk tror att massa människor varit inblandade i att sprida denna historia, bl.a påstod folk att chrippa och en tjej ifrån dumpen varit inblandade i att hitta på historien om den våldtagna 14 åringen, men det finns inga bevis på att chrippa, dumpen tjejen eller någon annan, än Flashbackaren, varit inblandad i att sprida denna information/historia.
Citera
2024-12-26, 18:07
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Detta är vad jag tror.
Kommer inte chrippa på den rättegången kommer svensk polis ta hjälp av spansk polis och hämta hem chrippa.

Han kommer inte komma undan att bli åtalad. Sen är frågan vad dem kan bevisa och vad straffet blir.
Blir troligtvis en liten kaffevolta, frågan är vad Rask & Anjo ska göra då, Chrippa är ju deras bread n butter.

Och vad ska alla göra som bor i den här tråden när Chrippa åker iväg?
Citera
2024-12-26, 18:08
Medlem
Citat:

Detta är vad jag tror.

Det var ingen kritik mot dig, jag försökte bara förklara hur jag tror många tänker.

Jag tror att morgondagen kan vara uppskjuten tills på måndag och då blir flera namn offentliga men vi får se hur de blir med den saken.
Är han smart så åker han hem och lämnar in sig själv för jag tror han kommer få det extremt tufft i spanskt fängelse (oavsett vad Micro säger om tiden)
Citera
2024-12-26, 18:10
Medlem
Citat:
Men det är nog många som anser att rätt ska vara rätt, varför ska någon komma undan med såna saker? nu är det ju flera brott en bara skattefusk.

Det som irriterar många är nog att hade Chrippa varit på godfot med dom andra, så hade inte detta kommit fram. Man kan anse att dom inte gör detta för att vara goda medborgare utan för att dom inte längre är kompisar med Chrippa och vill hämnas på han då.

Antagligen har alla runt Chrippa vetat om detta sedan 2021 men först i april i år gick dom till polisen och sociala media med sin info.

Jag kan förstå att detta gör att vissa tycker hans före detta kompisar är kålsupare och hycklare.
Citera
2024-12-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han gjorde ju det för tillfället. Men samtidigt är det väl nästan som att betrakta att det han gör nu är ett typ av straff eftersom han inte kan röra sig fritt längre.

Jag undrar om det finns sanning om att den 27:e är inställt och vad måndag handlar om.

Ja det lär ju inte vara så kul att vara på flykt heller, minsta lilla misstag kan få dig att åka dit.
Kan inte vara så roligt att flytta runt en massa heller.

Det blir intressant att se vad morgondagen har att ge men det kan säkert vara så att det är uppskjutet till måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in