2024-12-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
+ att över tusen stycken har varit i omloppsbana och med egna ögon sett jordens kurvatur nu. + alla SR71 piloter U2 piloter och X1/X2 piloter samt alla MIG 25 piloter samt även Viggen-flygare som gick upp på alldeles för hög höjd än tillåten.
Det är nu tiotusentals som sett jordens kurvatur, och även en hel del civila.

Jepp när Concord gick på maxhöjd så kunde man se kurvaturen vilket tusentals civila människor gjorde på veckobasis.
Du har helt rätt, och vi har inte ens pratat om flygtider. Jag försöker få ur dem vad de egentligen tycker, men de är för fega för att svara. Det hävdas att videorna med 24-timmarssol är en bluff. Det betyder att de som säger det inte tror på solens gång, och därmed blir konsekvensen att de tror att jorden är platt. De är för fega för att erkänna det. Istället gömmer de sig bakom fina ord om att de bara ställer frågor.
Citera
2024-12-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det finns väl ingen helig skrift som säger att man måste ha en egen övertygande teori om allt, eller hur? Vilken form jorden har, har bara en ytterst liten skara rätt till att avgöra, och det har hittills bara påståtts bevisats via lama foton och små korta videos. Den bevisningen är inte ett piss värt om ingen opartisk grupp kan kontrollera och utforska det själva.

Jag väljer att inte tro på något alls förrän något är bevisat och tills dess är jag öppen för alla teorier, och jag är just ju nyfiken på vad som hemlighålls i Antarktis, som verkar väldigt hemligt och framförallt efter vad Richard Byrd påstod sig ha upptäckt när han var där.

Vad partiska NASA, USA eller några speciellt utvalda personer med egenintressen påstår är totalt ointressant.
Och som den typiska flathead du är vägrar du kommentera det jag skrev om de tusentals på tusentals som har upplevt midnattssolen i Antarktis. Såvitt jag minns menar du att videon på 24-timmarssol har manipulerats, och då säger du direkt att det inte finns någon 24-timmarssol på Antarktis. Varför vågar du då inte säga att du tror att jorden är det platt? För det är det enda alternativet!
Citera
2024-12-25, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Och som den typiska flathead du är vägrar du kommentera det jag skrev om de tusentals på tusentals som har upplevt midnattssolen i Antarktis. Såvitt jag minns menar du att videon på 24-timmarssol har manipulerats, och då säger du direkt att det inte finns någon 24-timmarssol på Antarktis. Varför vågar du då inte säga att du tror att jorden är det platt? För det är det enda alternativet!

Haha du får kalla mig vad du vill jag skiter fullständigt i det.

De skröt om att de hade filmat i 24 timmar för att bevisa att jorden är sfärisk, så varför la de inte upp hela filmen? Istället la de upp ett komprimerat skräpklipp på 40 sekunder som såg manipulerad ut.

Och återigen, det är bara noggrannt utvalda person som får åka till Antarktis och Nordpolen, och så länge det är så, är "bevis" därifrån inte värt någonting heller.
Citera
2024-12-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ja du påstod att "vi vet" mått över den påstådda sfäriska jorden. Var det så svårt att rafsa fram dessa källor eller?

Är du en sådan naiv nickdocka som köper allt bara för att någon skrivit det i en bok?

Som sagt, det tydligaste beviset för att vi känner till "mått" är att vi vid har här laget har färdats kors och tvärs över jorden i drygt 500 år.

Lever du i enfalden att piloter och sjöfarare inte har koll på hur långt de har färdats? Att de liksom bara har tur när de räknar ut distans och bränsleförbrukning? Är verkligen ditt bästa argument att vi inte hittar på jorden?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-12-25 kl. 22:12.
Citera
2024-12-25, 22:14
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Det finns väl ingen helig skrift som säger att man måste ha en egen övertygande teori om allt, eller hur? Vilken form jorden har, har bara en ytterst liten skara rätt till att avgöra, och det har hittills bara påståtts bevisats via lama foton och små korta videos. Den bevisningen är inte ett piss värt om ingen opartisk grupp kan kontrollera och utforska det själva.

Jag väljer att inte tro på något alls förrän något är bevisat och tills dess är jag öppen för alla teorier, och jag är just ju nyfiken på vad som hemlighålls i Antarktis, som verkar väldigt hemligt och framförallt efter vad Richard Byrd påstod sig ha upptäckt när han var där.

Vad partiska NASA, USA eller några speciellt utvalda personer med egenintressen påstår är totalt ointressant.
Av en egendomlig anledning påstår Richard Byrd att 28-29 november 1929 blev han den förste att tillsammans med sin pilot Berndt Balchen att flyga över Sydpolen under en 17 timmars flygning.

Sydpolen är belägen på Antarktis. Men var längs den Antarktiska isringen är det?
Du kanske kan visa på en karta var det är, så ingen behöver fundera på detta.
Det spelar ingen roll om det är en bild av en papperskarta eller en digital karta.
Citera
2024-12-25, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Som sagt, det tydligaste beviset för att vi känner till "mått" är att vi vid har här laget har färdats kors och tvärs över jorden i drygt 500 år.

Lever du i enfalden att piloter och sjöfarare inte har koll på hur långt de har färdats? Att de liksom bara har tur när de räknar ut distans och bränsleförbrukning? Är verkligen ditt bästa argument att vi inte hittar på jorden?

Nu förstod jag inte, vad är beviset skrev du? Att "vi vet" det? 😄
Citera
2024-12-25, 22:18
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

De skröt om att de hade filmat i 24 timmar för att bevisa att jorden är sfärisk, så varför la de inte upp hela filmen? Istället la de upp ett komprimerat skräpklipp på 40 sekunder som såg manipulerad ut.

Och återigen, det är bara noggrannt utvalda person som får åka till Antarktis och Nordpolen, och så länge det är så, är "bevis" därifrån inte värt någonting heller.

Lugn bara lugn Dave McKeegan kommer lägga upp hela på nätet, tar bara 24 timmar att titta igenom och videofilmen kommer väga ca 300Gb. Men kommer snart finnas på en Googledrive nära dig.
Citera
2024-12-25, 22:18
Medlem
Citat:
... Vilken form jorden har, har bara en ytterst liten skara rätt till att avgöra, ...

Har nog ta mig fan aldrig hört något mer korkat i hela mitt liv.
Citera
2024-12-25, 22:20
Medlem
Citat:
Nu förstod jag inte, vad är beviset skrev du? Att "vi vet" det? 😄

Förlåt. Jag menade att de flesta förutom du vet att jorden inte är platt.

Du förstår fortfarnde inte kopplingen mellan att jorden är utforskad och att vi känner till dess form?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-12-25 kl. 22:22.
Citera
2024-12-25, 22:21
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Lugn bara lugn Dave McKeegan kommer lägga upp hela på nätet, tar bara 24 timmar att titta igenom och videofilmen kommer väga ca 300Gb. Men kommer snart finnas på en Googledrive nära dig.

För övrigt fanns den som livestream du kunde titta på det hela i direktsändning. Gjorde du det? (Jag såg delar av det)
Citera
2024-12-25, 22:25
Medlem
Citat:

Om de var tvungna att manipulera videon som du påstår, så visar den att det inte finns någon 24-timmarssol, och därmed är jorden platt, vare sig du vågar erkänna det eller inte.
Citat:
Var fick du det ifrån? Som alla typiska flatheads kastar du ur dig ogrundade påståenden. Hur är det med alla tusentals jag har nämnt ett par gånger nu utan att du reagerat?

Det här börjar bli pinsamt för dig, så vi kanske borde byta ämne? Hur är det med flygtider på södra halvklotet? Då kan du börja prata om flygrutter som inte finns eller jetströmmar som tredubblar flygens hastighet. Slå bara upp Flat Earth Banjo så får du kvalificerade tips från någon med lång erfarenhet av plattjordlögner. Kan inte det vara kul?
Citera
2024-12-25, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Av en egendomlig anledning påstår Richard Byrd att 28-29 november 1929 blev han den förste att tillsammans med sin pilot Berndt Balchen att flyga över Sydpolen under en 17 timmars flygning.

Sydpolen är belägen på Antarktis. Men var längs den Antarktiska isringen är det?
Du kanske kan visa på en karta var det är, så ingen behöver fundera på detta.
Det spelar ingen roll om det är en bild av en papperskarta eller en digital karta.

Varför frågar du mig? Jag har nyss börjat intressera mig för hans upptäcktsfärder.

De flög väl knappast 17 timmar över Antarktis utan det var väl hela resan som tog den tiden. Sen verkar det bara som att de flög även Sydpolen med omnejd ner mot Bay of Whales, dvs i den rutten så upptäckte de inte vad han i nästa expedition fann, nämligen grönskande landskap, tecken på högre civilisationener och märkliga ljusfenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in