Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Det är jäv hur du än vrider och vänder på det, du hade fattat det vid det här laget om din läsförståelse hade varit adekvat, men det är den inte.
Vad jag inser är att ni inte förstår hur styrelse arbete fungerar, ni tror det bygger på jantelagen.
Styrelsearbete är enklare än så, Det är HSB som handlägger ärenden, en styrelse har inte tid för sådant jobb, samt dom flesta är helt outbildade inom ämnet, man förstår inte ens byggnation eller hur en renovering går till. ännu mindre en upphandling, dvs HSB som förvaltare sköter detta utifrån vår underhållsplan.
Enda som dimper ner är att vi får pris från oftast tre olika företag som HSB knåpat ihop.
Vi öppnar ärendet, jag berätta att jag är jävig i ärendet, dvs jag har uppfyllt min plikt o hänvisa jag är jävig, finns inget annat sätt o påvisa man är jävig på. jag hänvisar ärendet ska tas upp inom en visstid, vi har andra punkter o besluta om.
Jag lämnar vid nästa möte min offert, redogör vad den omfattar o pris, när punkten om beslut ska fattas lämnar jag rummet och övriga i styrelsen fattar beslutet vem som får uppdraget.
Visst är det enkelt när jag berättar hur det fungerar, jag är därmed inte jävig i ärendet. Av den enkla anledning att det är just det enda sättet man kan se att man själv hamnar i jäv.
Eller hur tror ni styrelse arbete fungerar? när ser man att man är jävig? om inte när ärendet hamnar på bordet.