Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Panik inom FE-gemenskap? Den enda panik som verkar råda är den ni uppvisar i ert maniska iver att få visa upp detta "experiment" i något sorts försök att övertyga människor som redan trodde de bodde på en boll, att de bor på en boll.
Jorden är platt och det kan omöjligen finnas 24 timmars sol i Antarktis. Även vanliga människor får inte resa dit, på grund av Atlantfördraget.
Det är vad de har sagt hela tiden:
Eric Dubay
Austin Whitsitt
Jeranism
Nathan Oakley
David Weiss
Flat Earth Banjo
Flatsoid
Phuket Word
etc etc
Alla dessa lever av att hävda att jorden är platt.
Sedan visar det sig att The Final Experiment blir verklighet, och ett par framstående FEs följer med på resan!
De flesta av dessa börjar plötsligt säga att 24-timmarssolen i Antarktis inte bevisar något, även om de tidigare har sagt motsatsen.. Till och med den gudomlige Eric Dubay säger det.
Panik??
Har det slagit dig att anledningen kan vara att de flesta var fullt medvetna om att det faktiskt finns 24-timmarssol i Antarktis, trots att de hela tiden hävdat motsatsen, och att det nu handlade om att rädda sig på land så gott det går. att göra?
Sedan visar det sig att 24-timmarssol är en realitet, som de allra flesta av oss vet, inkl. de förut nämnda FE:erna. Nu lägger de plötsligt mycket tid på förklaringar, och vissa hävdar till och med att det är en omöjlighet på en rund jord!!
Panik??
De allra dummaste hävdar till och med att videorna är falska. Greenscreen nämns även om en av de främsta guruarna, David Weiss, säger att ingen greenscreen används här, och att de uppenbarligen nar varit i Antarktis. Det är ett stort erkännande från David, och greenscreen är en av de saker han är bra på.
En annan av duperna, Flatsoid, tror att videorna är riktiga, men att de inte är filmade på Antarktis! Jag tycker att det är något av det dummaste jag någonsin läst, har till och med överträffat Flat Earth Banjo.
Hade du följt med lite hade du sett att det florerar mer eller mindre fantasifulla förklaringar i FE-miljön. Jag tror att Jeranism har insett att platt jord är nonsens. Det sägs att Austin har gått bort från FE till geocentrism, det vill säga att solen och månen och stjärnorna kretsar runt en rund jord, men det har jag inte sett själv.
Alla de som betyder något i FE-gemenskapen kämpar för att komma på något, men de som bara går med strömmen och tror på allt guruarna säger bryr sig nog inte så mycket. De har sin tro, och de ger inte upp den samma hva som händer. De allra flesta vanliga människor som vet att jorden är rund har förmodligen inte hört talas om The Final Experiment, och det finns ingen märkbar panik här!