2024-12-23, 12:31
Medlem
Numera kan man ju om man är tillräckligt förmögen köpa sig en resa ut i tyngdlöshet. Finns det inte någon flateartare dito som kan köpa en resa och återkomma och berätta att han och alla andra har fel?
Citera
2024-12-23, 12:40
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Numera kan man ju om man är tillräckligt förmögen köpa sig en resa ut i tyngdlöshet. Finns det inte någon flateartare dito som kan köpa en resa och återkomma och berätta att han och alla andra har fel?
Det är ju en ren lögn. Ingen kan köpa en resa till rymden, man vill få folk att tro det men ingen går väl på den lögnen efter år ut och år in när ingen vanlig människa ännu åkt ut i rymden. Det är NASA som härskar där och gör allt i sin makt för att dölja sanningen för oss.
Citera
2024-12-23, 12:53
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det är ju en ren lögn. Ingen kan köpa en resa till rymden, man vill få folk att tro det men ingen går väl på den lögnen efter år ut och år in när ingen vanlig människa ännu åkt ut i rymden. Det är NASA som härskar där och gör allt i sin makt för att dölja sanningen för oss.

Varför ljuger du? Det är många som köpt sig en rymdresa, både till ISS och små skutt i omloppsbana. Mark Shuttleworth t ex.

Bara för nått år sedan kunde du dessutom betala ryssarna att följa med en MIG-25 på den höjden att du kunde se jordens kurvatur. Många gjorde det.
Citera
2024-12-23, 12:56
Medlem
Flat earth. Vem kommer ens på ämnet och lägger tid på ämnet när man bara har ett liv på jorden? 😂
Herregud och jag som trodde jag var efterbliven med lågt IQ men nu känner jag mig som Einstein !!! 😁 😂
Citera
2024-12-23, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Varför ljuger du? Det är många som köpt sig en rymdresa, både till ISS och små skutt i omloppsbana. Mark Shuttleworth t ex.

Bara för nått år sedan kunde du dessutom betala ryssarna att följa med en MIG-25 på den höjden att du kunde se jordens kurvatur. Många gjorde det.

Jag googlade på Mark, de enda bilderna på honom angående den "resan" är på honom när han svävar i en "tunnel", de bilderna kan ju varit tagna var som helst.
Senast redigerad av billigost 2024-12-23 kl. 13:08.
Citera
2024-12-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men om vi tar ex sydpolen, vad är det som gör att vattnet inte "faller neråt" där rotationen är i princip 0?

Är du ens seriös eller trollar du bara? Därför att nedåt är innåt. Gravitation.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-12-23 kl. 13:52.
Citera
2024-12-23, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin

Och hur uppstår gravitation då?
Citera
2024-12-23, 14:02
Medlem
Citat:
Och hur uppstår gravitation då?

En betydligt roligare fråga är varför du tror att nedåt är uppåt på sydpolen. Vad skulle det handla om för kraft menar du?
Citera
2024-12-23, 14:03
Medlem
Citat:

Nej, folk är på riktigt så dumma. Det framkommer med all tydlighet i Mauris "Lever en dag som en flat earther" eller dylik titel. Argument är bl.a att vatten "borde falla om vi var upp och ned" och att månen inte kan rotera runt jorden om systemet som helhet rör sig genom universum. Jag trodde också att en del av dem trollade men så väl är det inte. En total misstro mot allt som är offentligt inklusive jordens form, vaccin, antibiotika, övriga läkemedel, Illuminati/NWO/WEF eller vad de kallar den konspirationen nu för tiden. Och så vidare. Förmodligen finns en hel del diagnoser/personlighetsstörningar med paranoida inslag bland dessa individer.
Citera
2024-12-23, 14:07
Avslutad
Citat:
En betydligt roligare fråga är varför du tror att nedåt är uppåt på sydpolen. Vad skulle det handla om för kraft menar du?

Nej jag tycker det är roligare om du besvarar hur gravitation uppstår, det var ju tydligen så uppenbart?
Citera
2024-12-23, 14:12
Medlem
Citat:
Nej jag tycker det är roligare om du besvarar hur gravitation uppstår, det var ju tydligen så uppenbart?

Så du har ingen som helst förklaring till varför saker faller nedåt på en platt jord? Du vill bara tramsa runt?
Citera
2024-12-23, 14:16
Avslutad
Citat:
Så du har ingen som helst förklaring till varför saker faller nedåt på en platt jord? Du vill bara tramsa runt?

Men enligt dig så skulle det vara uppenbart om jag tar ett stort klot och sprutar vatten på undersidan, så skulle vattnet ligga kvar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in