2024-12-22, 03:38
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja på riktigt! Att det är mkt skit beror på att man inte mockat ut skiten, ditt miffo!! En lösdrift ska mockas och hållas ren! Punkt! Det är du som inte har en aning om hur djur ska skötas!
Exakt! Dessutom skall inte kor ligga rakt på betongen utan de skall ha halm eller annat mjukt material under sig. Dessa kossor låg i sin egen skit rakt på den hårda betongen, har sällan sett något så vidrigt som dessa kor som halkade runt i sin egen skit och fick ligga i den. Inte ens barnamördare behandlas så illa, så varför oskyldiga kor?
2024-12-22, 03:46
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
I längden tror jag dock insidan vinner och kanske även när man blir äldre och hormonerna lugnat ner sig o man har lärt sig att se andra kvaliteter än ett par vackra ögon

Ja, det var en massa tjat från deltagare om vackra ögon. Det är inte något jag har stött på, men det verkar vara den finaste kommentaren som kan kläckas om man inte direkt gillar personen.
2024-12-22, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ja, det var en massa tjat från deltagare om vackra ögon. Det är inte något jag har stött på, men det verkar vara den finaste kommentaren som kan kläckas om man inte direkt gillar personen.
Att bli förförd av rätt blick, ofta vackra ögon, är rätt lätt. Speciellt när man är ung, även om andra attribut oxå är viktiga
2024-12-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Det har du rätt i men det är ändå ett stört upplägg att en oattraktiv bonde som inte kan få en partner plötsligt sitter och väljer mellan några brevskrivare.

Så är det inte. Men många bönder har svårt att komma ifrån o träffa tjejer. Många är oxå blyga o oerfarna. Om vi sätter ut annonser får vi oxå massa svar 🙂
2024-12-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja på riktigt! Att det är mkt skit beror på att man inte mockat ut skiten, ditt miffo!! En lösdrift ska mockas och hållas ren! Punkt! Det är du som inte har en aning om hur djur ska skötas!

I 1 lösdrift som hon har. Så finns d skrapor som går olika tider. Någon skrapa kan ha stannat av någon orsak.
Lr så har inte skrapan gått ännu.

Har hon spalt. Så har hon säkerligen 1 Robot som går o städar! Så är det självflyt under.

Har du kikat runt i övriga ladugården?
2024-12-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Har du inga ögon i skallen eller? Tycker du skall se om hela säsongen och fokusera på hur korna har det på Almas gård. De vadar i skit, ligger i skit rätt på betongen utan halm eller något annat mjukt. Jämför sedan med Christians djur så ser du hur en gård skall skötas. Att inte Almas gård blivit anmäld till Jordbruksverket är ett jävla under.

Klart jag har ögon. Har inte du?

Har du vart på Gården? Har du sett hur det ser ut i övriga ladugården?
2024-12-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Nä, jag känner inte henne. Gör du? Och har inte varit i lagårn heller för den delen. Har du? Räcker med vad jag såg på TV för att inse att kossorna inte har det så bra . Frågor på det?

Det hör inte hit. Men snacka inte skit om sånt du inte vet något om. Åk dit och titta. Så du har fakta. Dom snuttar dom visar. Visar inte mycket. Detta är inspelat under 1,2 veckor.

Fattar ni inget?
2024-12-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backrouse
Det hör inte hit. Men snacka inte skit om sånt du inte vet något om. Åk dit och titta. Så du har fakta. Dom snuttar dom visar. Visar inte mycket. Detta är inspelat under 1,2 veckor.

Fattar ni inget?
Har inte sett några så vanskötta kor hos någon bonde, under de åren jag kollat på BSF.
Menar du att hon har skärpt sig nu?
(Troligen. Hennes lagård är ökänd vid det här laget)
Senast redigerad av Collectcall 2024-12-22 kl. 14:47.
2024-12-22, 16:05
Medlem
Citat:

Fattar ni inget?
Varför i hela friden hör det inte hit? Var tevebilderna förfalskade? Vad är det vi inte fattar?

Jäklar vad desperat du låter, snackar bara goja.
2024-12-22, 16:05
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:

Fattar ni inget?

Det är inte bara skitigt, de är magra också. Revbenen syns på varenda ko.
Får känslan av att Alma njuter lite av att korna mår dåligt
2024-12-22, 20:50
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Klart jag har ögon. Har inte du?

Har du vart på Gården? Har du sett hur det ser ut i övriga ladugården?

Jag behöver inte se övriga gården för att kunna avgöra att korna som jag har sett i varenda bildruta inte har det bra när de ligger på hård betong i sin egen skit. I varenda inspelning från Almas gård har man sett kor vada i sin egen skit, de har skit på kroppen och allt är bara skit.

Jag har aldrig sett något liknande hos någon annan bonde i programmet. Till och med min morsa som aldrig lägger märke till någonting nämnde detta till min fru, att hon var upprörd hur illa korna på Almas gård har det. Varför känner du ett så stort behov av att försöka försvara den här vanvården?
Senast redigerad av Tervull 2024-12-22 kl. 21:00.
2024-12-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det är inte bara skitigt, de är magra också. Revbenen syns på varenda ko.
Får känslan av att Alma njuter lite av att korna mår dåligt

Hennes kor mår allt annat än dåligt! Och vet ni? En del kor är bara magra. Hur mycket dom än äter.

Men det är dom som mjölkar bäst. Oftast.

Och om.nu A har så dåliga djur. Varför är hon då på Elmia och visar upp djur. Så hade dom vart dåliga och magra..Hade dom inte ens fått chansen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in