2024-12-22, 17:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
...

Jag är så cynisk så jag tror åklagaren lägger ner direkt då en kvinna pekas ut som förövare.

.....

Läs innan du kommentar din jävla pajas:

Citat:
.....Rättegången hålls i mars nästa år.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis/
Citera
2024-12-22, 17:05
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast du är ju helt ute och cyklar nu. Alla som dricker alkohol är inte öppna för sex - sannolikt tvärtom, de flesta gör det i helt andra syften.

Däremot är det ju just den inställning som du ger uttryck för som gör att vi tvingas ha en lag om samtycke. Det finns ju uppenbarligen inte i förnuftet hos folk att sex inte är en rättighet för att man vill ha det.
Du glömmer att under berusning kan båda tycka att det är en jättebra ide att ha sex, omdömet brister. Sen när de nyktrat till kanske en part tyckte det var en dålig ide, skall den andra buras in då?
Citera
2024-12-22, 17:05
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Läs innan du kommentar din jävla pajas:

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis/

Jag swishar direkt! Haha
Citera
2024-12-22, 17:11
Medlem
mensverkets avatar
Jag behöver en bild på kvinnan innan jag bedömer henne.
Citera
2024-12-22, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Tycker det är imponerande att han fick upp den med tanke på hur pass full han var.

Kvinnan tycks vara ännu ett av dessa tantslem som börjat avslöjas mer och mer.

Jag är 40+ och kan utan problem få ribba även under en katastroffylla. För en 20 årig pojk är det nog inget som helst problem.

Ska bli intressant att se vad domen blir. Hade det varit en man som gått hem med sin dotters kompis så hade det blivit våldtäkt, men känns inte lika självklart i detta fall enbart pga att gärningspersonen är en kvinna.
Citera
2024-12-22, 17:20
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Skulle du skryta om du blivit våldtagen av en 50-årig häxa? Ah tjena.

Mitt poäng var i att man inte såg allt som våldtäkt förr i tiden.
Citera
2024-12-22, 17:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur fan orkar man anmäla sin polares mamma?
Här pratar vi sojapojke.

Om det varit en äldre man som supit ner en yngre kvinna och följt med henne för fyllesex så hade han såklart åkt in på premissen alla män är onda.

Jag är så cynisk så jag tror åklagaren lägger ner direkt då en kvinna pekas ut som förövare.

Jag skänker en hundring till något kvinnohus om jag har fel!
Hon är åtalad så åklagaren har redan drivit det fram till rättegången. Det kommer nu ligga på domare och nämndemän hur utfallet blir.
Citera
2024-12-22, 17:23
Avstängd
Unobosss avatar
Låter ganska oskyldigt och troligen var det som kvinnan påstår. Dock år lagen utförd som den är och det ska va lika för alla. Så hon bör dömas till fängelse för våldtäkt.
Eller så förändrar man lagen.
Citera
2024-12-22, 17:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du glömmer att under berusning kan båda tycka att det är en jättebra ide att ha sex, omdömet brister. Sen när de nyktrat till kanske en part tyckte det var en dålig ide, skall den andra buras in då?
Ja om den har utnyttjat den andras berusning eller av andra skäl oförmåga att ge samtycke - så absolut.
Citera
2024-12-22, 17:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Thank you captain obvious
Det var inte riktat till dig - och det var tydligen inte så uppenbart eftersom det i inlägget jag besvarade spekulerades att åklagaren skulle lägga ned.
Citera
2024-12-22, 17:30
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Det har inget med avtalsrätt att göra.
Jag pr sjukt ironisk. Egentligen bör ju mannen dömas då han drog fram kuken. Det var hemma hos honom. Hon kan anmäla sig våldtagen.
Citera
2024-12-22, 17:35
Medlem
Larasofts avatar
Kvinnan har erkänt att hon utfört sexuell handling, det är väl ostridigt att han var drängfull. Han minns inget men kommer hävda att han knappast kan ha samtyckt till sex. Kvinnan är minst grovt oaktsam. Hon blir dömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in