2024-12-22, 14:18
Medlem
Snarkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Så SVT gör det de anklagar HJ för, fulklipper för att skapa en falsk bild av verkligheten.
SVT trampade ordentligt i klaveret igen, visar hur ohederliga de är.
Här är hennes artikel:
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.journalisten.se%2Fkr onikor%2Fmedier-forstarker-trumps-budskap%2F
Citera
2024-12-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Alla vet att han blev ertappad .

Bara du som inte tål att din idol HJ blev tokägd

Om han vet mig sig han lyft saker ur sitt sammanhang för att ljuga ihop sin tes måste han vara efterbliven som samtidigt utmanar och SVT om att få möta dom.
Citera
2024-12-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gramsci666
Om han vet mig sig han lyft saker ur sitt sammanhang för att ljuga ihop sin tes måste han vara efterbliven som samtidigt utmanar och SVT om att få möta dom.

Han förklarade ganska tydligt i programmet.

Han letade upp ett klipp för att visa sin poäng istället för att behöva klippa ihop flera olika klipp.
Och just det klippet han valde fulkllippte han för att få fram sin egen poäng, vilket gjorde att SVT kunde tjafsa i 30min om att han minsann tog just detta ur sitt sammanhang….

Jag gissar att man kan klippa ihop 2h med klipp där SVT gör sig lustiga över Trump och vilken sopa han är.
Citera
2024-12-22, 14:53
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag har inte ”viftat bort” något som jag inte lyssnat på.
Jag skrev ju precis att jag inte har lyssnat på det.

Du jämför fortfarande public service, SVT med sina miljarder i stöd, men EN ensam företagare som gillar att debattera….

Det är så jävla slappt argument att SVT skulle pumpa in miljarder för att sätta dit HJ’s helt uppenbara fulklippningar av SVT’s eget material. Det smällde ihop det där på en kafferast.

Som att inte HJ med sin redaktion skulle ha lika mycket tid som Holmberg med redaktion. Är du helt säker på att Holmberg ens drar in mer pengar än HJ?

Oavsett vad så skarvar HJ och det är OK, för han är ingen journalist utan politisk opinionsbildare helt utan ansvar att följa sanningen. Men hade någon av de riktiga politiska kanalerna jag följer ertappats med liknande skit hade det varit sista gången jag lyssnade på dem.
Citera
2024-12-22, 15:01
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Varför är det inte applicerbart? Han har blivit ertappad med att fulklippa / förvanska något en gång. Nu hävdar folk att han för evigt inte går att lita på. Är inte det att förstora upp saken något oerhört?

Jag klassar absolut det som cherry picking av den enkla anledningen att ingen har pekat ut något mer han ljugit om. Hela hans image ska baseras på en lögn, snarare än 1000 sanningar. Det är intellektuellt ohederligt, men du verkar helt bortse från det för att han är din meningsmotståndare.

Därför att begreppet cherrypicking inte betyder "i intervju ställa kritiska frågor till lobbyist om ett tillfälle där han har vilselett sina tittare" , det betyder inte heller "diskutera nämnda intervju". Det finns en riktig definition, och det är att selektivt välja något som inte nödvändigtvis är representativt för helheten för att driva tes. Det här tjattret om cherrypicking är bara konstigt och helt fel i det här sammanhanget.
Citera
2024-12-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Det är så jävla slappt argument att SVT skulle pumpa in miljarder för att sätta dit HJ’s helt uppenbara fulklippningar av SVT’s eget material. Det smällde ihop det där på en kafferast.

Som att inte HJ med sin redaktion skulle ha lika mycket tid som Holmberg med redaktion. Är du helt säker på att Holmberg ens drar in mer pengar än HJ?

Oavsett vad så skarvar HJ och det är OK, för han är ingen journalist utan politisk opinionsbildare helt utan ansvar att följa sanningen. Men hade någon av de riktiga politiska kanalerna jag följer ertappats med liknande skit hade det varit sista gången jag lyssnade på dem.

Du verkar inte va läskunnig.
Citera
2024-12-22, 15:41
Medlem
Folketstempels avatar
Jag tänker om denna "meme" för att få en bra story för ögonen, likt twitter som har färdiga och är på samma nivå tycker jag, medan svt och hela journalistiken är en jättebluff på riktigt och bättre att flytta fokus från sig själva till medborgare som talat för mycket sanning på nätet, och måste tagit mycket tid
att hitta något att svärta ner honom med. Jag påstår att det går att hitta ett fel hos alla som gör dem svarslösa när de grillas på liknande sätt i enda syftet och agenda att förstöra personens trovärdighet i flera timmar, nerklippt till 30 minuter med svett i pannan och regisserat i klipprummet, och är
värre än själva problemet som lyfts fram.

Citat:
När dokumentären inte försöker visa sanningen
Ludde Hellbergs granskning av SVT-dokumentären Abolis resa visar att något är ruttet med värdegrunden i dokumentärbranschen, skriver Kvartals kulturredaktör Ola Wong.

Dokusåpagenren, politisk aktivism och true crime-trenden har bidragit till en olycklig uppluckring mellan verklighet och fiktion.

https://kvartal.se/artiklar/nar-dokumentarer-inte-forsoker-visa-sanningen/
Citera
2024-12-22, 15:46
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkarn
Här är hennes artikel:
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.journalisten.se%2Fkr onikor%2Fmedier-forstarker-trumps-budskap%2F
Ha ha, storåsnan Erika Bjerström, hon är och harvar i samma gärdsgårdsserie som Annika Strandhäll fd miljö- och klimatminister! Hmmm, få se hur många kärnreaktorer har vi i drift nu, 2 eller 4 kanske 6 stycken? Att sådana här feminister ska få vara med och styra landet samt tala om för oss vad vi ska tycka och tänka är ingenting annat haveri av gigantiska mått!
Citera
2024-12-22, 16:20
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Man kan givetvis hysa sådana åsikter men Jönsson har därmed en poäng att SVT inte klarar av att leva upp till sitt uppdrag som opartiska och han ger mängder med exempel på dagens video. https://www.youtube.com/watch?v=XIbkRNrw4pc
..som för övrigt har 75000 visningar på 12 timmar vilket ändå visar vilken stor och relevant opinionsbildare han blivit.
Exakt var i videon finns exemplen? Jag orkar inte lyssna på Henriks svammel i 20 minuter. Hans tillgjorda sätt att prata på är outhärdligt att höra.
Citera
2024-12-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Exakt var i videon finns exemplen? Jag orkar inte lyssna på Henriks svammel i 20 minuter. Hans tillgjorda sätt att prata på är outhärdligt att höra.

Om du inte orkar kanske du ska gå och lägga dig.
Det har dock inget med tråden att göra, HJ hade helt rätt även om det fanns bättre källor att styrka det med. Inget konstigt.
Citera
2024-12-22, 16:50
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag har inga problem med att Jönsson driver en politisk agenda och skarvar med sanningen.
Jag har något emot att han och hans anhängare påstår att han inte gör det och drar på sig offerkoftan när han beslås med lögn.
Jag har varken sett någon ”lögn” eller någon ”offerkofta”. Vad menar du?
Citera
2024-12-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag har varken sett någon ”lögn” eller någon ”offerkofta”. Vad menar du?
Du har inte sett programmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in