2024-12-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Märkligt då att han inte siktade in sig på moskebesökare då istället.
Han valde att köra in i besökare på en tysk (kristen) julmarknad.

Hur lättlurat naiv får man vara?
Men han är ju hatisk mot Tyskland i flera uttalanden.
Anser att Tyskland håller på att bli islamiserat.
Att Tyskland är mot antimuslimer och samarbetar med Saudi.
Jag kommer inte ihåg på rak arm allt han sagt i ämnet.
Men det låter som snurriga konspirationer och förföljsemani.
Citera
2024-12-22, 14:18
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Märkligt då att han inte siktade in sig på moskebesökare då istället.
Han valde att köra in i besökare på en tysk (kristen) julmarknad.

Hur lättlurat naiv får man vara?

LOL, när Breivik dödade nästan uteslutande norrmän var det inte samma tongångar från din sida misstänker jag?
Inte en enda moske eller muslimska församlingar attackerades och även han var anti-islam.
Citera
2024-12-22, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det kanske stämmer att att psyk ohälsa är överrepresenterade. Menar du de som bor i väst eller alla. Ganska många är flyktingar av de som bor i väst. Jag gissar att flyktingar mår dåligt. Jag kommer i håg finska krigsbarn som sen växte upp i senare att de också var över representerad när det gäller psyk och sociala problem. Det samma gäller även adopterade från utlandet.

Om du menar alla så skulle jag vilja se en studie.
Nej, menar inte alla utan flyktingar eller personer som kommer från missförhållanden, vilket tyvärr inte är helt ovanligt eftersom dessa länder har bristande välfärd på många sätt. Tror inte alltid det behöver omfatta människor med flyktingstatus, dock.
Citera
2024-12-22, 14:20
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanmunter
Precis som jag skrev. Han är shia och Saudi är sunni.

Det är väl typ det som går att belägga. Huruvida han skulle vara högerextrem, ateist
eller antimuslim/islamofob är ju bara rykten.

Hur är det rykten när han själv går ut med att han är sionist? Hur är det rykten när han han själv skriver att han hatar Islam?
Har du läst hans twitter inlägg? Jag skulle vilja säga allt annat han INTE har skrivit är isåfall rykten.
Citera
2024-12-22, 14:27
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Borde inte airbagen utlösts när bilen agerar bowlingklot såhär? Tittar man på fronten på bilen är den ju helt mosad. Fast kanske finns instruktioner i någon jihadbok om hur man kopplar ur airbagen vid sådana här förfaranden? Någon som har lite koll?!

Bra fråga men det finns även andra moderna säkerhetssystem om bilen är helt ny. Min har autobroms om den ser något nära och då tar det verkligen tvärstopp
Citera
2024-12-22, 14:29
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Yep GM är en muslim i skepnad. Givetvis försöker medier som tex SVT mörka detta genom rökridåer att han skulle vara ateist och ”islamkritiker”.
Dessutom sa SVT att han körde in i julmarknaden för att Tyskland tog in för många muslimer vilket är ren bullshit, om det var anledningen varför körde han inte in i en moské under fredagsbönen istället för en julmarknad då?

Ja det är ju helt tokigt. Det är väl just muslimer som stör sig på julmarknader. I UK har det varit problem med att muslimer känner sig kränkta av julmarknader. Ville han gå på muslimer kunde han välja vilken förortsgalleria som helst.
Citera
2024-12-22, 14:29
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Nej india today bekräftar att detta är taqiya dvs han ljuger och vilseleder för att gagna sin religion

Källa

https://www.indiatoday.in/world/story/ex-muslims-claim-germany-magdeburg-christmas-market-attack-saudi-atheist-warn-of-taqiyyah-conspiracy -2653579-2024-12-22

Ok kan vara så. Tänker inte satsa pengar på att jag har rätt
Citera
2024-12-22, 14:30
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Vad har du för bevis för ditt påstående?

Inget alls annat än att en person som kör in med en bil på det här viset bör vara mentalt störd i min värld.
Citera
2024-12-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Hur är det rykten när han själv går ut med att han är sionist? Hur är det rykten när han han själv skriver att han hatar Islam?
Har du läst hans twitter inlägg? Jag skulle vilja säga allt annat han INTE har skrivit är isåfall rykten.

Har du någonsin hört att människor, och särskilt muslimer, kan vara fulla av lögner, och har du någonsin hört talas om falsk flagg-operationer, som särskilt ryssarna briljerar med, och nu även muslimer.
Citera
2024-12-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
En majoritet av dem som kommer hit är inte flyktingar. Jag gissar i stället att i urvalet bland dem som valt att ta sig till väst finns fler missanpassade, socialt aparta och kriminella. I stället för att ta sig fram i sitt eget land tror de att de ska kunna parasitera på samhällena här.

Har du någon studie på det?
Citera
2024-12-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Nej, menar inte alla utan flyktingar eller personer som kommer från missförhållanden, vilket tyvärr inte är helt ovanligt eftersom dessa länder har bristande välfärd på många sätt. Tror inte alltid det behöver omfatta människor med flyktingstatus, dock.

Jag har inte sett några studier som visar att vissa länder har mer psykiska ohälsa, som man inte kan förklara med krig, elände och andra kriser. Men det kanske finns sådana studier.
Citera
2024-12-22, 14:43
Medlem
doncroces avatar
Finns tweets där Taleb uttrycker fientliga avsikter mot hans nya hem Tyskland.
https://imgur.com/a/DyJolRc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in