2024-12-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men det är så lagen är. Vad kallar du dessa alla kvinnor som hävdat samma sak, sedan fått män inspärrade i åratal.

Våldtäkt idag är inte som man klassiskt föreställer det. Dvs kniv mot strupen, våldtagen under direkt hot om död med misshandel som krydda.

Det borde vara en omöjlighet för båda könen. Lagen är sjuk, och bedrövlig. Jag kallar dom alla öknamn som finns.
Citera
2024-12-22, 12:18
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Ähmen, va fan. Han skriver ju ”Vad hände i går?”

Det betyder lika väl att han kan ha varit pådrivande och genom att hon var sugen så blev det av.

Va fan är det med folk.

Ja lagen är vidrig, det handlar om två människor som knullat på fyllan. Mycket ovanligt att en man anmäler dock, oftast är det kvinnor som anmäler sånt här trams.

Vet inte hur många gånger jag vaknat upp med minnesluckor jämte någon kvinna när jag var i 20-årsåldern. Har tydligen blivit våldtagen av många kvinnor enligt svensk lag.
Citera
2024-12-22, 12:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot
Det borde vara en omöjlighet för båda könen. Lagen är sjuk, och bedrövlig. Jag kallar dom alla öknamn som finns.

Samhället är sjukt. Folk klagar på att det görs 7000 anmälningar om våldtäkt per år. Men det är inte 7000 som blir satta i finkan för våldtäkt. Utan att tänka på saker som. Ja en kvinnlig polis som tar emot dessa anmälningar sa så här. En stor del av de anmälningar om våldtäkt jag tar emot. Handlar om tonårstjejer som vill anmäla sin ex för våldtäkt. Frågar varför? Ja han knullade med min bästis samtidigt som vi var ihop! Det var som en våldtäkt mot mig! Hon slänger sedan den anmälan i soptunnan. Men det får lite perspektiv i varför inte alla anmälningar leder till åtal.
Citera
2024-12-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Ähmen, va fan. Han skriver ju ”Vad hände i går?”

Det betyder lika väl att han kan ha varit pådrivande och genom att hon var sugen så blev det av.

Va fan är det med folk.

Jo, för vi vet ju att den sortens generösa tolkning hade gjorts om det var en 49-årig kille som knullat en utslagen yngre tjej.
Tror du på det själv?
Givetvis ska hon dömas.

Principiellt tycker jag samtyckeslagen är efterbliven och gör att man nästan förväntas bevisa sin oskuld i ärenden där det är oerhört svårt att bevisa något alls. Dessutom är det ju i många fall så att båda parter för stunden tyckt att det var en bra idé och i efterhand rationaliserar fram en verklighetsbeskrivning som passar ens omdöme när man är nykter.
Lagen är usel.

Icke desto mindre: Man ska vara lika inför lagen och det skulle aldrig ske att en karl som gjort samma sak och dessutom mer eller mindre medgett omständigheterna skriftligt skulle ursäktas.
Klart hon ska in på kåken.
Citera
2024-12-22, 12:36
Medlem
Gaupes avatar
Fy fan vad sunkigt att knulla sina barns kompisar. Det är äckligt oavsett kön på de inblandade.
Kanske dags för skampålen att komma tillbaka.
Citera
2024-12-22, 12:47
Medlem
IdunLos avatar
Poängen med lagen är ju bland annat att man inte ska ha sex med någon som är gravt berusad, vilket är helt rimligt.

Den här mannen var uppenbarligen så full att han behövde hjälp att ta sig hem av två personer. Hon var ju väl medveten om det.

Hon hade lika gärna kunnat ignorera hans inviter, om det nu gick till som hon påstår. De vet vi inte, hon kanske ljuger om det.

Jag håller med om att lagen är vansklig av flera skäl men hon har försatt sig i den här situationen själv.

Hon var intresserad men inget hade hänt dittills så antagligen var det inte besvarat. Då passar hon på när han är så full att han inte kan ta sig hem själv. Det är ett jävligt grisigt beteende.

(Rent moraliskt borde sonens vänner dessutom vara off limits Hon har försatt sin son i en extremt jobbig situation nu för att hon saknar självkontroll.)
Citera
2024-12-22, 12:51
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Poängen med lagen är ju bland annat att man inte ska ha sex med någon som är gravt berusad, vilket är helt rimligt.

Den här mannen var uppenbarligen så full att han behövde hjälp att ta sig hem av två personer. Hon var ju väl medveten om det.

Hon hade lika gärna kunnat ignorera hans inviter, om det nu gick till som hon påstår. De vet vi inte, hon kanske ljuger om det.

Jag håller med om att lagen är vansklig av flera skäl men hon har försatt sig i den här situationen själv.

Hon var intresserad men inget hade hänt dittills så antagligen var det inte besvarat. Då passar hon på när han är så full att han inte kan ta sig hem själv. Det är ett jävligt grisigt beteende.

(Rent moraliskt borde sonens vänner dessutom vara off limits Hon har försatt sin son i en extremt jobbig situation nu för att hon saknar självkontroll.)

Men hon var ju också full. Det låter som två fulla kåta vuxna människor som har sex på fyllan. Helt obegripligt att det räknas som våldtäkt i dagens Sverige. Vem har inte haft fyllesex som man ångrar dagen efter? Då lär man sig en läxa och dricker mindre nästa gång.
Citera
2024-12-22, 12:56
Avslutad
Hon kunde hon vara så stenkorkad att hon i sms medger samlag? Man märker ju på hans frågor att han inte har en aning om vad som hände och verkar tydligt störd av situationen.
Citera
2024-12-22, 13:00
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Men hon var ju också full. Det låter som två fulla kåta vuxna människor som har sex på fyllan. Helt obegripligt att det räknas som våldtäkt i dagens Sverige. Vem har inte haft fyllesex som man ångrar dagen efter? Då lär man sig en läxa och dricker mindre nästa gång.
Nja, hon kan inte ha varit lika full som han eftersom hon hjälpte honom hem, eller hur? Det framgår av hennes egen berättelse att hon var fullt medveten om allt som hände hela tiden, till skillnad från mannen som hade en blackout.

Skulle du ha sex med din dotters redlöst berusade väninna som du precis hade hjälpt hem eftersom du var betydligt mindre berusad? Hoppas inte.
Citera
2024-12-22, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo

Stämmer inte.

Det räcker med att personen är under påverkan av alkohol så är det våldtäkt, enligt lagen.
Citera
2024-12-22, 13:05
Medlem
Benny98s avatar
Min tanke är att det handlar om fyllesex, att den här kvinnan inte hör hemma i ett fängelse och att skattepengar borde användas till annat än detta. En riktig våldtäkt brukade vara när någon med hot eller tvång har sex mot den personen vilja. När man blandar in alla typer av närmanden så förminskar man också de riktiga våldtäktsoffrens möjlighet att göra sin röst hörd. Det finns inte oändligt med resurser att utreda allting.
Citera
2024-12-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Spelar ingen roll om han var drivande.

Finns flera fall där män har dömts för våldtäkt i situationer där kvinnan varit drivande men berusad.
Finns fall där man dömts för våldtäkt där kvinnan varit drivande och nykter, men han onykter.
Bara för att hon ångrat sig dagen efter och påstått våldtäkt, och sagt i tingsrätten att hon "sa nej".
Då kan man inte "komma undan" med andra ord? Konstiga lagar, ibland ångrar man sig efter men bara för att man gör det senare betyder ju inte att man inte ville i stunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in