2024-12-22, 11:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
[...] hans återkommande inkonsekvens och ökande avstånd från det frihetliga.
Vad menar du?
Citera
2024-12-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulllen
30 minuter med Henrik Jönsson.

Eller om det bara var 28?
….

När Henrik frågar ”Lägg ägg, var detta trettio minuter?” och Holmberg svarar ja, visar räknaren på Svtplay 26.05. Strax innan har de sagt att de inte har tid med mer när Henrik vill förtydliga sin syn på Trump.

Riktigt fult, eller så har de redigerat, vilket också är fult.

Rätt mycket skämskudde att höra Holmberg totalt köra fast i två oviktiga detaljer och bara ställa samma fråga gång på gång istället för att faktiskt diskutera själva sakfrågan kring mediernas slagsida åt Harris/vänster. Men det är klart, hela intervjuns syfte är väl att försöka framställa denna självklarhet som en lögn från Henriks sida. Övertygade DN och Aftonbladetläsare låter sig säkert luras. Inte vi andra.

Olyckligt att Henrik klippt bort Bjärström från originalvideon vilket han nämner i sin nya video. Finns ingen anledning att backa, hans exempel var utmärkt som illustration. Tvärtom kunde han väl lagt till de nya exemplen från Bjärström i slutet av originalvideon. De visar ju att han har rätt i sak. Man skall inte ge dem en millimeter rätt då hugger de direkt.
Senast redigerad av Varglig 2024-12-22 kl. 11:17.
Citera
2024-12-22, 11:10
Medlem
Snarkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
När Henrik frågar ”Lägg ägg, var detta trettio minuter?” och Holmberg svarar ja, visar räknaren på Svtplay 26.05. Strax innan har de sagt att de inte har tid med mer när Henrik vill förtydliga.

Rätt mycket skämskudde att höra Holmberg totalt köra fast i två oviktiga detaljer och bara ställa samma fråga gång på gång istället för att faktiskt diskutera själva sakfrågan kring mediernas slagsida åt Harris/vänster. Men det är klart, hela intervjuns syfte är väl att försöka framställa denna självklarhet som en lögn från Henriks sida. Övertygade DN och Aftonbladetläsare låter sig säkert luras. Inte vi andra.

Olyckligt att Henrik klippt bort Bjärström från originalvideon vilket han nämner i sin nya video. Finns ingen anledning att backa, hans exempel var utmärkt som illustration. Tvärtom kunde han väl lagt till de nya exemplen från Bjärström i slutet av originalvideon. De visar ju att han har rätt i sak. Man skall inte ge dem en millimeter rätt då hugger de direkt.
Holmberg är en lika stor lögnare som sa att det gått 30 minuter fast det inte gjort det.
Citera
2024-12-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag är i alla fall inte vänster.

Jönsson har gjort många videor och jag har tittat på samtliga tills jag slutade konsumera hans material eftersom jag inte längre stod ut med hans återkommande inkonsekvens och ökande avstånd från det frihetliga.

SVT tog upp just den här videon eftersom den är riktad mot dem och innehåller ett flagrant övertramp i form av en medveten fulklippning. Han gjorde det inte av misstag.

Att du låter SVT faktagranska Jönssons material åt dig och struntar i att göra det själv kan jag ha förståelse för om du har fullt upp med annat i ditt liv. Men hur du då har tid att kolla på opinionsbildning, tänka över vad som sagts och vad du håller med om och inte samtidigt som allt det andra ska hinnas med, det är inte lika uppenbart.

Han har alltid varit så här. Jag hade överseende med det i början och tänkte kanske också någon enstaka gång att han faktiskt lyckats sätta åt meningsmotståndare på effektiva och slagkraftiga sätt.

Ja, fulkipp gör han även från Hollywoodfilmer där de ibland säger saker tagna ur sitt rätta sammanhang. Han sysslar med opinionsbildning av underhållningskaraktär om du missat det.

Absolut gör han ett och annat fulklipp även av svenska politiker och journalister. D.v.s. precis det som de också gör.

Däremot är kontentan av de saker han säger minst lika korrekt som annan opinionsbildande media och ofta lika eller mer korrekt än mycket s.k. Neutral journalistik också. Men den som vill ha 100% korrekta knastertorra sakframställningar skall såklart inte titta på Jönssons filmer.
Senast redigerad av Varglig 2024-12-22 kl. 11:13.
Citera
2024-12-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkarn
Holmberg är en lika stor lögnare som sa att det gått 30 minuter fast det inte gjort det.

Ja, det var ju det jag menade.
Citera
2024-12-22, 11:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
När Henrik frågar ”Lägg ägg, var detta trettio minuter?” och Holmberg svarar ja, visar räknaren på Svtplay 26.05. Strax innan har de sagt att de inte har tid med mer när Henrik vill förtydliga.

Precis, och som flera inlägg i tråden visar så fungerar SVT:s simpla knep om och om igen. Jag börjar på allvar tro att Sveriges befolkning är väldigt korkad och vill bli lurad. Hur fan har ett helt land kunnat bli så förstört? Det kanske är en fråga för HJ att gräva i.
Citera
2024-12-22, 11:17
Medlem
Snarkarns avatar
HJ kunde enkelt ha räddat upp detta genom att säga att Erika har uttryckt dessa åsikter i text och att då påstå att "andra menar att tramp är rasist, sexist etc" blir löjligt när det helt klart är hennes egen uppfattning.
Citera
2024-12-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Precis, och som flera inlägg i tråden visar så fungerar SVT:s simpla knep om och om igen. Jag börjar på allvar tro att Sveriges befolkning är väldigt korkad och vill bli lurad. Hur fan har ett helt land kunnat bli så förstört? Det kanske är en fråga för HJ att gräva i.

Nu har ju Henrik en hel del följare och säkert fler som tittar. Jag t.ex. följer inga politiska kanaler på Youtube eftersom jag inte vill ha deras rekommendationer. Men jag tittar ofta på Henrik och ger honom bidrag.

Det finns hopp.
Citera
2024-12-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är DU som är en idiot. Du fattar ju inte ens att Jönsson ljuger genom att fulklippa och påstå saker som inte stämmer.

Folk i tråden begriper bättre.
Citera
2024-12-22, 11:21
Medlem
Citat:
HJ kunde enkelt ha räddat upp detta genom att säga att Erika har uttryckt dessa åsikter i text och att då påstå att "andra menar att tramp är rasist, sexist etc" blir löjligt när det helt klart är hennes egen uppfattning.

Han hade nog inte de exemplen klara när han satt i SVT:s studio. Gissningsvis visste han att de fanns men han behövde nog leta fram dem igen till sin nya video. Hade han sagt något utan konkret exempel hade de kört stenhårt in på det också.
Citera
2024-12-22, 11:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vaddå ”räddat upp detta”? Han förklarade ju vad han menade. Är det svårt att förstå?
Citera
2024-12-22, 11:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Det är DU som är en idiot. Du fattar ju inte ens att Jönsson ljuger genom att fulklippa och påstå saker som inte stämmer.

Folk i tråden begriper bättre.
Han ljuger inte och många förstår det. Att du låter dig luras kan inte jag hjälpa- Varför är du så aggressiv och oförskämd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in