2024-12-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Vem tar denna diskussionen med Lindens?

Jag har samma undrar som Lindens. Borde vara ett krav att ställa upp i tävlingarna. De får ju dessutom pengar från staten för det de gör. Jag kan inte välja att gå till mitt jobb.
Citera
2024-12-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfdaren
Jag har samma undrar som Lindens. Borde vara ett krav att ställa upp i tävlingarna. De får ju dessutom pengar från staten för det de gör. Jag kan inte välja att gå till mitt jobb.

Att exemplifiera med Johan ”jag åker bara mästerskap” Ohlsson var kanske sämsta tänkbara för att göra sin poäng? Där och då dog debatten då motståndarsidan vek sig dubbelt och skrattade tills de kissade på sig.

Att utropa längdlandslagsåkarna till statstjänstemän kanske inte heller är det skarpaste argumentet, men visst borde elitidrottsmän i högre utsträckning vara friska under en så pass kort säsong och kunna åka de få tävlingar som faktiskt erbjuds. Det kan man inom andra idrotter som är minst lika krävande.
Citera
2024-12-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Jag vill hävda att Märta, Moa L, Maja, Emma och kanske till och med Elina utmanar Moa I på de distanser du har tagit ut henne till. Världscupsegern i alla ära (den var helt fantastisk) men hon dansade en vinterdag och är sedan dess tillbaka på nivån hon höll innan.

MEN... Ilar dansade ett par veckor för några år sedan och var (minst) lika bra som Ebba och Frida. Det glömmer vi aldrig!
Citera
2024-12-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Om Jonna inte kör teamsprint så ska hon köra 10 km klassiskt

Ja, kanske. Men hon kommer väl inte vara bättre än sexa ändå? Hon skulle kunna njuta av ett skiathlonbrons eller nåt istället. Och ladda för stafett och femmil.
Citera
2024-12-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
33:a på sista etappen för två år sedan.

Undrar om inte sex-sju 23:e platser kan räcka en bit.
Citera
2024-12-21, 19:42
Medlem
Louise Lindström, vad händer med henne? Ingenmansland?
Citera
2024-12-21, 20:23
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut

Åker Ski Classics iår.
Citera
2024-12-21, 21:14
Medlem
Citat:

Imponerade lite smått i premiären i Bruks. Bättre än alla i B-laget. Tillbaka på hygglig nivå. Får se vad som händer framöver.
Citera
2024-12-21, 21:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Stämmer, hon tillhör damklassen i Ski Classics så ingen man där inte.
Citera
2024-12-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Stämmer, hon tillhör damklassen i Ski Classics så ingen man där inte.

Aaaahahahahahaaaaaaaaaaaah!
Citera
2024-12-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkakksnakk
I sak håller jag med dig. Är också irriterad över att svenska landslaget struntar i den totala världscupen år efter år.

Linn Svahn gjorde en satsning förra året som nästan nådde ända fram.

Jag stör mig på att när vi har flera på damsidan med toppkapacitet så kommer Sverige inte ha en enda seger i totala världscupen.

Hur lång tid kommer det ta innan nästa chans när denna generation fantastiska åkare har slutat?

Det suger tycker jag som intressent. Men det skiter ju åkarna och landslagsledningen i dessvärre.

Tillägg: Du kanske inte menade vinst i den totala världscupen? Seger i sprintcupen är ju helt irrelevant i sammanhanget men den hade ju troligen följt med på köpet.

Jodå, menade utsikter inför en eventuell totalvinst. Precis det du lyfter är sånt vissa vägrar att se. För de är det helt fine att Sundling tar semester med två månader kvar till VM. Tycker det är anmärkningsvärt att media inte tar upp denna pågående och alldeles uppenbara problematik när det gäller inställning.
Citera
2024-12-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindens
Jodå, menade utsikter inför en eventuell totalvinst. Precis det du lyfter är sånt vissa vägrar att se. För de är det helt fine att Sundling tar semester med två månader kvar till VM. Tycker det är anmärkningsvärt att media inte tar upp denna pågående och alldeles uppenbara problematik när det gäller inställning.

Du verkar ha väldigt svårt att ta in saker som ges till dig.
Synd.
Vad det gäller Jonna har det förklarats FLERA ggr varför hon avstår TDS.

Har du sådana problem med att läsa och/eller förstå vad folk skriver kan du ju be mamma eller pappa förklara för dig.
Men å andra sidan, har dom inte lyckats med det tills nu så lär dom inte lyckas i fortsättningen.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in