2024-12-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Bråket mellan partierna om sossarnas lotterier hör inte hit. Men om du måste veta så är det upp till pensionärerna att veta vad de går med på. Man kan alltid säga nej tack och lägga på luren till en påstridig försäljare.

Det hör absolut hit om man vill misstänkliggöra Jönssons finansiering som hon gjorde. Du glömmer att äldre människor har svagheter som gör att de inte ska exponeras för kriminella. Det kan handla om demens eller annan kognitiv nedsättning. Du förenklar grovt.
Citera
2024-12-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Ok.
Och du är väldigt fördomsfull.
Det ser jag på texten du skriver

Det är okej att vara rasist. Du behöver inte gömma dig.
Citera
2024-12-21, 22:03
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det hör absolut hit om man vill misstänkliggöra Jönssons finansiering som hon gjorde. Du glömmer att äldre människor har svagheter som gör att de inte ska exponeras för kriminella. Det kan handla om demens eller annan kognitiv nedsättning. Du förenklar grovt.
Demens förhindrar mycket mer än bara att säga nej till en försäljare. Som till exempel att lämna ut personuppgifter och acceptera villkor över telefon.

En paternalistisk inställning till de äldre av detta slag, där det har pratats om att förbjuda lotterierna, det är för mig att gå för långt i förbudsivern och det är svårt att genomföra i en demokrati med fri företagsamhet.
Citera
2024-12-21, 22:04
Avstängd
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Haha du tar inte det tips jag ger dig och sedan kallar du mig latoxe, komiskt.

Trevligt att du är lättroad och blir glad av mitt inlägg, men jag försökte faktiskt inte skämta.

Om SVT bara är WOKE och PK och HBTQ+ (och allt vad det heter) så hade ju Henke inte haft några svårigheter alls att hitta ett genuint klipp att kritisera. Så varför fulciterar han ett klipp och sprider LÖGNER och LJUG???

Om Henke har en massa klipp där han äger SVT med ärliga och sanningsenliga argument, då borde du inte ha några problem att länka till ett av dem, välj bara ett av dina fem favoriter!

Du är en LATOXE eftersom du förväntar mig att hitta på dina argument åt dig! Om du vill visa på Henkes visdom så får du faktiskt jobba lite och leta upp ett klipp och länka det här! Jag tänker inte slösa min värdefulla tid åt att lyssna på Henkes självgoda svammel i flera timmar! (Jag har faktiskt hittat en hel massa ny lesbiansk kiss-porr som jag måste kolla igenom! Så stör mig inte i denna viktiga syssla! ).
Citera
2024-12-21, 22:04
Medlem
Jag utgår alltid att svenskar är rasister. Så är det i min värld iaf. Men vi lever inte i samma värld så f you.
Senast redigerad av Anonym523 2024-12-21 kl. 22:07.
Citera
2024-12-21, 22:13
Medlem
En sammanfattning av den här tråden.
Dom mest upprörda och högljuddaste är verifierade vänsteranhängare som även skulle skrika i högan sky även om Henrik Jönsson hade gratis botemedel mot alla cancerformer.
Med det sagt så gjorde Henrik bort sig totalt.
Han borde fattat att SVT skulle grilla honom och främst av allt.
Han borde inte sänka sig till att fulklippa.
Citera
2024-12-21, 22:22
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Trevligt att du är lättroad och blir glad av mitt inlägg, men jag försökte faktiskt inte skämta.

Om SVT bara är WOKE och PK och HBTQ+ (och allt vad det heter) så hade ju Henke inte haft några svårigheter alls att hitta ett genuint klipp att kritisera. Så varför fulciterar han ett klipp och sprider LÖGNER och LJUG???

Om Henke har en massa klipp där han äger SVT med ärliga och sanningsenliga argument, då borde du inte ha några problem att länka till ett av dem, välj bara ett av dina fem favoriter!

Du är en LATOXE eftersom du förväntar mig att hitta på dina argument åt dig! Om du vill visa på Henkes visdom så får du faktiskt jobba lite och leta upp ett klipp och länka det här! Jag tänker inte slösa min värdefulla tid åt att lyssna på Henkes självgoda svammel i flera timmar! (Jag har faktiskt hittat en hel massa ny lesbiansk kiss-porr som jag måste kolla igenom! Så stör mig inte i denna viktiga syssla! ).
Diskussionen handlar inte om att SVT "bara" är woke, pk och hbtq utan snarare att de inte klarar av att leva upp till sitt uppdrag som opartiska och mer besvärande är att vi tvingas finansiera skiten. Det ställer extra höga krav på SVT. Min personliga åsikt är att Public Service har blivit bättre den senaste tiden men jag lutar nog att latoxen är du som lägger tid på att påstå saker om Jönsson men inte orkar kolla upp vad det är han egentligen säger eller vad han kritiserar.

Jag kan förvisso länka/sammanfatta mycket av Jönsson kritik mot Public service till dig om du vill men vi kan börja med att Jönssons påståenden om SVTs reporter Erika Bjerström är korrekta. Det vill säga att hennes åsikter om Trump som hon har vädrat flera gånger om att han är en "sexist och rasist, för det vet alla". Man kan givetvis hysa sådana åsikter men Jönsson har därmed en poäng att SVT inte klarar av att leva upp till sitt uppdrag som opartiska och han ger mängder med exempel på dagens video. https://www.youtube.com/watch?v=XIbkRNrw4pc
..som för övrigt har 75000 visningar på 12 timmar vilket ändå visar vilken stor och relevant opinionsbildare han blivit.

Men kolla vidare du på din kinky lesbiska porr.
Citera
2024-12-21, 22:26
Medlem
TroPelleDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
”Många menar att” - klassiskt journalistiskt fulknep.

Haha ja, hur sprang det förbi folk egentligen?
Citera
2024-12-21, 22:32
Medlem
Snarkarns avatar
Är Pär opartisk?
Konstigt att jag nu 20 år senare har något vitt ute på gården.
https://www.resume.se/kommunikation/media/svts-par-holmgren-vagrade-debattera-klimatfragan/
Citera
2024-12-21, 22:51
Avstängd
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Diskussionen handlar inte om att SVT "bara" är woke, pk och hbtq utan snarare att de inte klarar av att leva upp till sitt uppdrag som opartiska och mer besvärande är att vi tvingas finansiera skiten. Det ställer extra höga krav på SVT. Min personliga åsikt är att Public Service har blivit bättre den senaste tiden men jag lutar nog att latoxen är du som lägger tid på att påstå saker om Jönsson men inte orkar kolla upp vad det är han egentligen säger eller vad han kritiserar.

Jag kan förvisso länka/sammanfatta mycket av Jönsson kritik mot Public service till dig om du vill men vi kan börja med att Jönssons påståenden om SVTs reporter Erika Bjerström är korrekta. Det vill säga att hennes åsikter om Trump som hon har vädrat flera gånger om att han är en "sexist och rasist, för det vet alla". Man kan givetvis hysa sådana åsikter men Jönsson har därmed en poäng att SVT inte klarar av att leva upp till sitt uppdrag som opartiska och han ger mängder med exempel på dagens video. https://www.youtube.com/watch?v=XIbkRNrw4pc
..som för övrigt har 75000 visningar på 12 timmar vilket ändå visar vilken stor och relevant opinionsbildare han blivit.

Men kolla vidare du på din kinky lesbiska porr.

OM nu Erika Bjerström är så WOKE och PK och feminin och otäck som du och Henke säger; då borde det väl vara en enkel match för Henke att ha tagit ett klipp av henne där hon uppvisar alla dessa hemska egenskaper rent ut??? Istället för att ta ett nyanserat klipp av Erika Bjerström och fulcitera och LJUGA och TALA LÖGN???

Det är så himla roligt med folk som säger att SVT ljuger och hittar på och är PK maffia och fittor. Sen när man ber dem att länka till deras bästa exempel på organiserad politiskt korrekthet eller HBTQABC+ så blir det enda svaret: "BLAAAARG! Googla själv! Det finns jääääätemånga klipp på internet BLLLAAARRGF, AAAARRRG!"

Jupp! Kinky lesbisk porr är så jäkla bra! Det är faktiskt sann jämställdhet; som visar att man inte behöver blanda in en massa tråkiga män i porr för att göra det hett och snuskigt!
Citera
2024-12-21, 22:59
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
OM nu Erika Bjerström är så WOKE och PK och feminin och otäck som du och Henke säger; då borde det väl vara en enkel match för Henke att ha tagit ett klipp av henne där hon uppvisar alla dessa hemska egenskaper rent ut??? Istället för att ta ett nyanserat klipp av Erika Bjerström och fulcitera och LJUGA och TALA LÖGN???

Det är så himla roligt med folk som säger att SVT ljuger och hittar på och är PK maffia och fittor. Sen när man ber dem att länka till deras bästa exempel på organiserad politiskt korrekthet eller HBTQABC+ så blir det enda svaret: "BLAAAARG! Googla själv! Det finns jääääätemånga klipp på internet BLLLAAARRGF, AAAARRRG!"

Jupp! Kinky lesbisk porr är så jäkla bra! Det är faktiskt sann jämställdhet; som visar att man inte behöver blanda in en massa tråkiga män i porr för att göra det hett och snuskigt!
Jag har inte sagt någonting om att Bjerström är woke och pk så jag förstår inte ens varför du drar upp det? Du argumenterar för övrigt undermåligt, missförstår medvetet och sysslar med trams. Dina inlägg om lesbisk porr bidrar inte med något annat än att visa att du är oseriös och inkompentent när du så frustrerat önskar visa att du är girl power eller något annat fjantigt.
Du fick en länk av mig. Den är förvisso 20 minuter lång men inte "50 obskyra videos" utan bara en.
Inget i ditt inlägg svarar egentligen på mitt föregående inlägg så jag förstår faktiskt inte ens varför du svarar.
Citera
2024-12-21, 23:11
Avslutad
Citat:

Det är inte så svårt att förstå.

Det är en lång video han producerat.
Den handlar mycket om svt och vad dom tycker och tänker om trump.

Reportern i klippet summerar den bilden på ett väldigt enkelt sätt. Alla slagord är med.
+att hon själv hyser dessa åsikter. Det kan man se om man tittar på vad hon har skrivit tidigare.

Att fokusera och granska ett klipp hade varit ok om allt handlade om just det.

Men det handlar ju om ett helhetsperspektiv av svt.

Och då hämtar nan klipp lite här och där för att visa att rent generellt så är detta vad svt tycker
Och man har då bevis på att dom inte är neutrala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in