2024-12-21, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Mycket märkligt i Tysk etablerad media skriver man att araben hyllade och sympatiserade med AfD.
Jag förstår inte alls det hur som resonerar.

Han avskydde islam och sympatiserade med AFD, därför bestämde han sig för att döda massa tyskar. Medias lögner blir bara värre och värre. Mannen var självklart islamist och försökte att döda så många tyskar som bara var möjligt.
Citera
2024-12-21, 07:51
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Ange dina källor.

Visst.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bombd%C3%A5det_i_Bologna

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svart_svan

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Alternativ_f%C3%B6r_Tyskland

Något mer?
Senast redigerad av Clodius 2024-12-21 kl. 07:53.
Citera
2024-12-21, 07:52
Medlem
[quote=Madagascar|90460371]Saudiarabien varnade tyska myndigheter för den läkare i 50-årsåldern som misstänks för attacken mot en julmarknad i tyska Magdeburg. Det uppger en saudisk källa för Reuters.

Enligt nyhetsbyråns uppgiftslämnare ska Saudiarabien baserat varningen på att läkaren delat extremistiska åsikter på sitt X-konto.

Omni/Reuters nyss.

Hm... finns dessa tweets?[/QUOTE

Jag tror Saudiska kungadömmet generellt har bra koll på Saudiska flyktingar eller åtminstonde försöker.

Det kan vara att de saudiska myndigheterna vill komma i bättre dager. De kanske varnar för alla som har flytt från Saudi för att motagarlandet ska säga niet till asyl. Eller om personen får asyl så kan man sammarbeta med landets säkerhetstjänst och få veta om personen är ett hot mot Saudi. Kungadömet har ju ett rykte att ha göda terrorism.

Eller

Så var det en genuin varning. Saudierna har varit duktiga på rensa ut Al qaida* mm från Saudi efter fiaskot 9/11. Så de är nog bra på ha koll på många hot.

*Många av dem flydde till Jemen. Al Qaida gillar failed states. Det finns dock nog sponsorer kvar i Saudi.
Citera
2024-12-21, 07:52
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bombd%C3%A5det_i_Bologna

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svart_svan

Ingen av källorna berör topic. Precis som jag trodde, du går med rumpan bar....
Citera
2024-12-21, 07:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
11 döda var fel. "Minst två döda och ett sextiotal skadade".
Jo, Bild backade från 11. Utan förklaring? Jaja, det kan ju hända i tumultet att det blir fel initialt.

Ca 15 är/var allvarligt skadade enligt rapporter sent igår. Har någon rapport från idag hur det går med dessa stackare?
Senast redigerad av Madagascar 2024-12-21 kl. 08:04.
Citera
2024-12-21, 07:57
Medlem
Jag hoppas att man snart gör ett undantag för muslimska terrorister som dessa och bara avrättar dem. Det finns ingen som helst anledning att spara livet på någon som har som ideologi att försöka döda så många kristna som möjligt.
Om tanken är att vi i krig ska ställa upp för vårat land och både döda eller dödas, så se exakt dessa terrorister som soldater, för det är exakt det som de är under sin religion, och bara avrätta dem.
Citera
2024-12-21, 07:58
Medlem
Om han nu var en sådan fanatisk antimuslim som MSM vill göra gällande, borde han inte slagit till mot typ en moské istället?

Väst kommer gå under för det finns noll sjukdomsinsikt och självbevarelsedrift.
Citera
2024-12-21, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
De vinklar allt för att fortsätta få Europa på fall med sin agenda.

Vem är ”de” och hur vinklas det? Det är väl bara att kolla in gubbens sociala medier själv?
Citera
2024-12-21, 08:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Ingen av källorna berör topic. Precis som jag trodde, du går med rumpan bar....
Alltid lika trevlig. Jag har redan gett dig källor på svarta svanar, Bolongaattentatet och Afs, som jag diskuterat. Vad är det du inte förstår och vill veta?
Senast redigerad av Clodius 2024-12-21 kl. 08:37.
Citera
2024-12-21, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag hoppas att man snart gör ett undantag för muslimska terrorister som dessa och bara avrättar dem. Det finns ingen som helst anledning att spara livet på någon som har som ideologi att försöka döda så många kristna som möjligt.
Om tanken är att vi i krig ska ställa upp för vårat land och både döda eller dödas, så se exakt dessa terrorister som soldater, för det är exakt det som de är under sin religion, och bara avrätta dem.

Avrätta räcker inte. Man borde doppa honom långsamt i kokande olja på en offentlig plats.
Citera
2024-12-21, 08:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Han arbetar som läkare inom psykiatrin…
De kan väl också bli sjuka. Han ska vara 50 år men ser ut som 70 på bilden när han ligger på marken. Finns annan bild i tråden?
Citera
2024-12-21, 08:10
Medlem
Bertillas avatar
TV 4 s flinande korre i Tyskland lägger i nyhetsprogrammet mycket kraft på att försöka betona att detta inte har med islam att göra.

TV 4 själva kallar det ett terrordåd.
Senast redigerad av Bertilla 2024-12-21 kl. 08:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in