2024-12-21, 00:36
Bannlyst
Oavsett om han var för lr emot islam, så är han fortfarande en invandrad arab som begått terrordåd kopplat till islam och flyktingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Han är en atiest som hatar islam. Vänligen kolla mina inlägg.

Här intervjuas han av en anti islamisk amerikansk hemsida, för några dagar sedan.

https://archive.ph/u9Giu

Intressant. Jag ser en parallell till IKEA-morden efter att ha läst sammanfattningen av vad Saudiern uttryckt nyligen:

IKEA-mördaren: Jag fick inte uppehållstillstånd i Sverige. Nu ska jag döda svenskar.

Saudiern: Jag får inte medborgarskap i Tyskland. Nu jävlar ….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Arab som fått en stroke, kört in på en trång gata mellan stånden och lyckats köra över ett drygt hundratal. På en julmarknad.

Är det en stroke så är det kanske lika bra att underkasta sig Allah.
Som sagt i morgon vet vi nog. Det var ju en stor suv han körde.
Jag reagerade på att han inte stämde in på en vanlig terrorist. Som brukar vara unga och oetablerade i samhället. Det här tycks ju vara en väletablerad, framgångsrik läkare i 50 års åldern.
Den som lever får se.
Citera
2024-12-21, 00:37
Medlem
Masingas avatar
Undrar om några hämndlystna högerextremister agerar nu när ursprunget på gärningsmannen är känt. Hoppas på det iaf.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Fast nu är det ju en minoritet av dem. Det blir som att säga att alla svenska män är pedofiler.
Dina argument är ju utformade för att vi ska få uppleva mer terror. Att hålla oss distraherade medan islam växer sig starkt. Bara en tidsfråga innan det exploderar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Jag hatar dessa dåd lika mycket som dig. Men jag blir inte så otroligt förvånad över att det hämnas på tex Tyskland som backar upp Israels rätt att försvara sig, genom att helt förinta Gaza.
Hur kan ni vara så otroligt förvånade över detta dåd? Det kommer bara bli värre…

Jag skulle bli förvånad om ryska invandrare skulle mörda oskyldiga svenskar för att vi stöttar Ukraina. Civiliserade människor terroriserar inte oskyldiga när de försöker hjälpa en, det verkar enbart ligga i muslimernas natur. Känns nästan som att det är på väg att normaliseras, något man får räkna med.

Nu verkar det dock inte som att dådet handlade om kriget i Gaza utan bara en kränkt och aggressiv arab som måste upprätthålla sin heder eller vad nu motivet kan tänkas vara.
Citera
2024-12-21, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Alla som kommer från Mellanöstern lider av generationer av inavel/kusingiftermål, deras DNA är trasigt.

Massmördaren blev säkerligen hjärntvättad med islam sen barnsben.
Samtidigt som vi har gen-z som är naiva och tror gott om multisamhällen...

Risken är att vi får liknande dåd i övriga europa inkl sverige.
Har en begått ett dåd följer ofta andra efter.
Senast redigerad av beaver_se 2024-12-21 kl. 00:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Och detta uppnås genom att utföra ett terrordåd? Är det typisk arabisk logik?

Nej men typisk högerextremiskt logik. Precis som brievik.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Västerlånggatan #2?

Fuji kanske styrde honom också?

https://sverigesradio.se/avsnitt/85743
Citera
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Han verkar ha uppfattningen att Tyskland vill islamisera europa och att dom systematiskt begår brott mot saudiska flyktingar och Ex-muslimer.

Han skriver t.ex

"Jag försäkrar er att om Tyskland vill ha krig så kommer vi att få det. Om Tyskland vill döda oss kommer vi att slakta dem, dö eller gå i fängelse med stolthet. Eftersom vi har uttömt alla fredliga medel har vi inte stött på något annat än fler brott mot oss från polisen, statens säkerhet, åklagare, rättsväsendet och det (federala) inrikesministeriet. Fred är till ingen nytta för dem."

Han verkar även återpublicera flera av Salwan Momiks inlägg på X

Fan det här var komplicerat. Det rör sig då alltså om en person som varit muslim, men nu hatar islam.
Han är arg på Tyska staten som han anser för vänlig mot muslimer?
Han är ju verkligen en spegling av flera i tråden. Flera av de som skäller på honom i tråden tom.
Riktigt rörigt det här.
Citera
2024-12-21, 00:39
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Polisen borde inte gripa denna typ av avarter. Likt en björn som attackerat människor borde han neutraliseras direkt, även om det inte är ett hot i stunden.
Citera
2024-12-21, 00:40
Medlem
Är det bestämt vilken dag det ska demonstreras i Tyskland mot rasism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in