2024-12-20, 22:43
Medlem
"Jag ber dig, jag ber dig. Din fucking motherfucker" tycker jag det låter som uppspelat på 0,75 hastighet.

Har aldrig sett något förlopp som detta tidigare filmat förutom något polisingripande i USA eller från kriget i Ukraina. Start till mål eller hur man tragiskt ska uttrycka det.

Funderar på hur soldater i krig agerar. Tycker skytten skjuter vid fel tidpunkt. Offret borde ha vänt rygg eller överkropp mot skytten före slottets avlossande. Nu var det mer åt sidan, dessutom verkar första skottet gå i huvudhöjd. Alla tre första skotten när han springer runt bilen sitter alla för högt. Ser på 0,5 eller 0,25 hastighet så ser man detta.

Vad det gäller det som sker sedan tyder väl ändå på att det inte är första gången denna skytt håller i ett vapen. Han lugnar sig och tar stöd och siktar för att kunna göra slut på jakten. Han träffar redan vid första skottet och sedan kommer själva avrättningen. Vet inte om träffen är tur eller ändå viss skicklighet.

Det är svårt att se var han får in de där tre fyra skotten när offret ligger ner. Dock närmar sig aldrig skytten för att skjuta offret på mycket nära håll i huvudet. Skytten gör sitt och anser sig vara klar med jobbet. Vet inte om detta modus operandi säger något om han.

Kusligt klipp, särskilt i den miljön och i den utsattheten som offret var i. Fegt eller bara en del av spelet som de får tåla. Obehagligt att det är faktiskt såhär det ser ut. Ett livs släcks snabbt.
Citera
2024-12-20, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hizbulllaaaaah
Stämmer det att det ska finnas en video som är 1,36 lång också?

inget jag sett iallafall så vet ej. finns en kort video där man ser fram till att han sprungit fram till han typ. sen en längre när man ser allt från han springer fram till att han springer tillbaka till bilen igen
Citera
2024-12-20, 22:48
Medlem
Svaagdrickas avatar
Många stora medier ( BBC, The Sun m fl) har denna nyhet ganska högt. Sverige har gått från classy till ashy.
Citera
2024-12-20, 22:49
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn0000
Tack, så var planläggning ja. 👍
Måste varit på fler ställen än bara gymmet då?

Skytten måste ju ha suttit och väntat ett tag på honom iallafall.

Kan tyvärr ej svara på det då jag drog 19 från gymmet.
Citera
2024-12-20, 22:49
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Han var på gymmet vid 18. Gymmet ligger på vån.1. plan 2 och 3 tillhör kry vårdcentral.
En uppgift som kom väldigt tidigt var att han hade besökt sin syrra som bor på Hörngatan.
Citera
2024-12-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchokladenn
jaa exakt. de kan haft koll på han ett tag, någon kan berättat som sett ans bil parkerad eller någon på gymmet, en gps på bilen. vad som kan hänt. norrköping är tvär litet.

Exakt. Snubben får skylla sig själv som rör sig så öppet när han har pris på sitt huvud.
Citera
2024-12-20, 22:52
Medlem
-DaRude-s avatar
Varför skulle han säga "Jag ber dig, din mammaknullare"? Det mer rimliga är att överlevnadsinstinkten kickar in och en vädjande bön för livet tar över medvetandet. Förmodligen säger han "Jag ber dig, för min mammas skull", inget annat.

Folk verkar tro att "gangsters" är iskalla och bekymmerslösa psykopater oavsett situation. Så är inte fallet, kolla t.ex. på Mexiko där en bödel i ena stunden kan flå en rival levande för att 2 veckor senare gråta, böna och be för sitt eget liv innan han halshuggs levande. Alla blir som små barn när deras liv svävar i fara.
Senast redigerad av -DaRude- 2024-12-20 kl. 22:54.
Citera
2024-12-20, 22:59
Medlem
Vad är det för sjukt samhälle som tillåter att sånt här visas överallt och sjuka föräldrar som låter sina barn titta på det?
Jag saknar ord!

https://youtu.be/KoGwjF54R14?si=hTUCDGGFptjd8AHX

Fansens sorg efter Gaboro: ”Jag började gråta”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jQp1dn/fansens-sorg-efter-gaboro-jag-borjade-grata
Citera
2024-12-20, 23:04
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchokladenn
du måste nog lära dig hur man använder fb för dina svar är skeva. en person fråga om länk, jag skicka inlägget med länk och du börjar hetsa om att den aldrig går bort och massa skit. ingen sa något om det. så hest om något annat med någon annan
MVH

Jag hetsar inte.

- Men det är många som frågat efter filmen. - På vissa sidor har den lagts upp. - På TikTok, Snapchat men tagits bort. - Så de länkarna fungerar inte längre. - Men då har den redan fortplantat sig till sajter som YNC och Chaotic, det öppna internets undervegetation som inte "give a damn about publistic moral"...

Mvh

/WTF
Citera
2024-12-20, 23:06
Avslutad
Skytten hade vita plastpåsar över sina adidasskor?

https://gofile.io/d/IbKHo2
Citera
2024-12-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Hålla handen vid bröstet vid skytte? Nej, den är helt utanför allt vad själva skyttet innebär och armen är längs sidan.

Hålla pistolen vinklad? Nej, det är bara negrer i filmer som håller vapnet snett, ingen (riktig) skytt håller ett vapen annat än upprätt.

Nej, jag känner inte igen vad du menar....

"i stand corrected"?
Vad menar du, att du redan innan visste att du hade fel?

Vid taktiskt enhandsskytte håller man pistolen något vinklad (jag skrev i te 90 grader ghetto skjutning) man gör det däremot nte vid vanligt nationellt/precisionsskytte där man står lite i sidled och skjuter med hela armen utsträckt , skjuter själv IPSC sedan snart 15 år så ja jag vet.

När man fingerar tex en skadad arm håller de flesta i tex IPSC handel mot bröstet vid enhandsakytte.

Snyt dig i pungen jävla tangentbordssoldat
Citera
2024-12-20, 23:12
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Hur mycket jag än hatar babbar och deras så kallade "musik" så har den där videon verkligen satt sig... Och då har man sett mycket värre skit innan egentligen...

Tyckte också han sa "din mammaknullare" innan men efter att ha sett den otaliga gånger nu så lutar jag mer åt "för min fucking mammas skull". Mer rimligt att säga en sån sak när man vet att man dör inom två sekunder.

Vill se babben utan den där löjliga luvan också btw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in