2024-12-20, 22:47
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Dödssiffrorna har skrivits ned.
Citera
2024-12-20, 22:48
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Synd att Polisen inte sköt fanskapet till döds. Men han får väl högre straff i Tyskland än i Sverige förhoppningsvis.

Akilov som mejade ner folk på Drottninggatan fick livstid. Vilket straff i Tyskland är "högre" än livstid, menar du?
Citera
2024-12-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Om det stämmer, nej...

Är GM på fri fot? Bilen ej säkrad heller!?

Blev gripen levande, vad jag förstått utan några "skott".
En "bomb" i bilen, om det är så vet jag inte.
Citera
2024-12-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Ja, fast du talar om något annat. Det är mycket möjligt att de flesta terrordåd begås av personer från MENA-länder, men det betyder inte att de flesta från MENA-länder är terrorister. Tvärtom, det är en mycket liten minoritet av dem som är.
Den gruppen kanske är överrepresenterad, men det är en liten del av den gruppen.
Det finns många fredsälskande muslimer.

Men om dom ställs inför ett val så vet du vad dom väljer. Sharia och islam.
Knappast demokrati och frihet. Och ja, det finns statistik på det.
Citera
2024-12-20, 22:51
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Såklart en person från ett arabland inte helt oväntat
Citera
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flummigheter
Fredens religion agerar igen. Finns det någon prestige i att dyrka samma runk som terrorister? Ni som är fredliga...mm...ni fattar väl att den läran driver folk till sådant här? Whoco på den.

Nekar inte till att det verkar som att det är med våld kopplat till denna religion, men det betyder inte att större delen av de som bekänner religionen är våldsamma. Majoriteten är det inte.

Anekdot. Var på gatan häromdagen. Förbi mig gick tre unga män. Typiska "adidaskrigare" med tatueringar och den vanliga utsyrseln. Det fullkomligen osade aggression från dem. Jag stod där jag stod och brydde mig inte om dem.

Några minuter senare träffade jag en muslimsk man som arbetade i ett serviceyrke. Han var så artig, snäll och ordningssam. De ordningssamma muslimerna som vill ha fred tycker lika illa om bråkstakarna som du och jag.

Bråkstakar av alla sorter får gärna kickas ut ur landet imorgon, men de som är snälla förtjänar inte att dela skuld med dem.
Citera
Medlem
Någon tysk skrev att det var flera inblandade och två bilar.

Måste fråga, vad är det i islam som gör muslimer så djävulskt onda? Det håller ju inte att behandla dem som människor längre.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Blev gripen levande, vad jag förstått utan några "skott" .
Bra att han är gripen. Bra han greps levande. Det är mycket bättre att gripa levande. Jänkarna skjuter på fläcken.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Om det stämmer, nej...

Är GM på fri fot? Bilen ej säkrad heller!?

Det här är vad jag läser :

Den mistenkte skal ifølge ha bodd i Tyskland siden 2006. Han skal jobbe som lege i byen Bernburg. Tyske medier skriver at mannen, som ble pågrepet umiddelbart etter ugjerningen, skal være i 50-årene. Han er ikke kjent for tyske sikkerhetstjenester som islamist, skriver nyhetsbyrået DPA.

https://www.vg.no/nyheter/i/Ppe2JJ/saudiarabisk-lege-mistenkt-handlet-alene
Citera
2024-12-20, 22:52
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Länk till samling av videor och bilder från händelsen

Inkluderar påstådda bilder på GM
https://i.watchpeopledie.tv/images/17347230035660245.webp

Tack!
Den här videon från gripandet hade jag inte sett någon annanstans.
https://videos.watchpeopledie.tv/17347296354196122.mp4
Citera
2024-12-20, 22:52
Medlem
oditnemeuxors avatar
Nu har de dragit ner på antalet bekräftade döda från 11 till 2. Det bådar gott.
Citera
2024-12-20, 22:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Ja, fast du talar om något annat. Det är mycket möjligt att de flesta terrordåd begås av personer från MENA-länder, men det betyder inte att de flesta från MENA-länder är terrorister. Tvärtom, det är en mycket liten minoritet av dem som är.
Den gruppen kanske är överrepresenterad, men det är en liten del av den gruppen.
Det finns många fredsälskande muslimer.

Om vi har 0 MENA-människor i Europa så kommer de utföra 0 terrordåd här. Hur stor andel av dem som är terrorister är ointressant, det kan de diskutera sinsemellan hemma hos sig när vi skickat hemma 100 % av dem och stäng gränserna för dem. Det har inte med Europa och Européerna att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in