2024-12-20, 20:03
Medlem
Nozzibobos avatar
Tror ni på ALLVAR att denna film är Riktigt..???
Ni måste skämta.....
Citera
2024-12-20, 20:04
Medlem
What-The-Fucks avatar
För mig ser det ut som skytten trots allt är mer motiverad och lugn än vanligt tonårigt gangsterslödder. I den situationen skulle nog en tonåring på förstagångsuppdrag vara betydligt mer "Tafflig".

Den här personen skjuter, stannar upp, tar sikte och skjuter, sedab rusar fram till "Gangstarapparen" och pepprar honom.

- Ingen yrkesmördande torped dock. - Men ingen 16-årig "Wannabee-gangster" heller.

Pistolen han använder ser ut och hörs som det är en Walther PPQ 9 mm.

- Inget billigt "Balkan-Gangsta-Shit".

- I övrigt bryr jag mig inte Gabaros bortgång. - Hyllar man gangstaliv, tror man är cool för att man sjunger om pickadoller, makarovs och pang & pang på orten.

- Så kan man lika gärn försvinna från orten. - En "influencer" mindre...

- Och jag tycker det är bra att videon hamnade på internet. - Kanske kan få en och en annan "Wannabe-gangster" att tänka om...

- Inga snygga brudar eller Bentleys. - Skjuten som en råtta i ett kallt garage i December...

/WTF
Citera
2024-12-20, 20:05
Medlem
Carrocks avatar
Eftersöker hela videon.
Citera
2024-12-20, 20:08
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Fattar verkligen inte hur ni får det till "för mammas skull" ?!?!

Hur tydlige som helst att sista ordet är "skull". Hur får ni det till "knullare"?
Citera
2024-12-20, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nozzibobo
Tror ni på ALLVAR att denna film är Riktigt..???
Ni måste skämta.....

Filmen som länkats är på riktigt, svar ja.

Edit: https://gofile.io/d/9QxAEg Finns absolut ingenting som ser fake ut med den.
Citera
2024-12-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
För mig ser det ut som skytten trots allt är mer motiverad och lugn än vanligt tonårigt gangsterslödder. I den situationen skulle nog en tonåring på förstagångsuppdrag vara betydligt mer "Tafflig".

Den här personen skjuter, stannar upp, tar sikte och skjuter, sedab rusar fram till "Gangstarapparen" och pepprar honom.
Många skyttar är fullproppade på tramadol eller benso när dom utför sitt morduppdrag. Plus att dom brukar få ganska detaljerade instruktioner av uppdragsgivaren. Så vet inte om det går att dra några slutsatser på det. Dessutom håller jag nog inte med om att han verkar lugn, ser ganska stressigt ut.
Senast redigerad av wennerberg 2024-12-20 kl. 20:12.
Citera
2024-12-20, 20:10
Medlem
Jag fastnade lite på detaljen att burken står på offrets biltak. Vad är anledningen till att ställa den där ? Han måste nästan ha väntat på någon och därmed stått jämte bilen och sippat lite på burken och sedan ställt den där i väntan på någon/något

Han befinner sig ensam i ett parkeringsgarage och det är ganska kallt så här års så att han skulle stått där helt själv och druckit utanför bilen utan att ha ett planerat möte verkar rätt osannolikt

Vet vi något om hans rörelser precis innan? Har bilen stått där parkerad länge och han kom precis till den eller anlände han precis med bilen och gick ur den innan skotten haglade ?
Citera
2024-12-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Bra att barn ser filmen så kanske några fattar hur det slutar. Istället för att oja sig av medier borde den visas för elever på lågstadiet.
Stod och väntade på bussen förut och två killar i kanske tolvårsåldern står och tittar på filmen tillsammans. De verkade väldigt uppspelta och imponerade. Säger kanske mer om hur sjukt vrickad manlig vänskap kan vara numera. Visa liksom inte att det du ser är helt åt helvete så kanske du slipper att bli kallad för bög. Eller vad vet jag. Åt helvete är det.
Citera
2024-12-20, 20:15
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Jag fastnade lite på detaljen att burken står på offrets biltak. Vad är anledningen till att ställa den där ? Han måste nästan ha väntat på någon och därmed stått jämte bilen och sippat lite på burken och sedan ställt den där i väntan på någon/något

Han befinner sig ensam i ett parkeringsgarage och det är ganska kallt så här års så att han skulle stått där helt själv och druckit utanför bilen utan att ha ett planerat möte verkar rätt osannolikt

Vet vi något om hans rörelser precis innan? Har bilen stått där parkerad länge och han kom precis till den eller anlände han precis med bilen och gick ur den innan skotten haglade ?
Jag hörde att Gaboro hade stämt träff med en köpare från Tradera då BO skulle sälja sina AirPods-hörlurar till denne. Skytten nappade på säljannonsen och såg det som ett utmärkt läge. Därav stod BO utanför bilen med sin läskburk på taket och väntade in skytten.
Citera
2024-12-20, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Hur tydlige som helst att sista ordet är "skull". Hur får ni det till "knullare"?

jag hör också skull. men först trodde jag det var mammaknullare. tills nån poängterade att det lät som "för min mammas skull" o då lyssnade jag om o insåg att det stämde, för det hörs ett s där.
antar att dom som hör mammaknullare inte har tillräckligt bra detaljhörsel.

plus att det makes mycket mer sense att han skulle säga "för min mammas skull" när han precis bönat för sitt liv en sekund innan än att han skulle göra en helvändning och säga "fucking mammaknullare" och vara aggressiv
Citera
2024-12-20, 20:16
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30

Hahaha finns inget märkvärdigt med att ställa en burk på biltaket. Det är hyfsat vanligt förekommande att man ställer burken eller flaskan på biltaket medans man kastar in något på bakstätet eller i bagageluckan för att sen ta upp skiten igen, öppna förardörren och sen sätta sig i bilen.

Reagerade du kanske på bilens och burkens färg också?
Citera
2024-12-20, 20:17
Medlem
Thusneldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Lyssna igen och hör hur han säger "Bror, jag ber dig, för fucking mammas skull". Han ber alltså om nåd för sin mammas skull. Tänk sttackars mamma vars ena son mördar den andre sonen.

Sista ordet är SKULL, väldigt tydligt hörs det om man inte lurar i sig med fördomar.
När han fälls till marken låter det som att han säger: "Det gör ont, det gör ont" sedan när mördaren springer ifatt, det som du skriver här ovan.

Att be för sitt liv är ju inte helt ovanligt i dessa situationer. Undrar om han själv gett samma nåd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in