Folk som tycker lite dyrare gas-priser är ett problem i detta krig som ryssland startat behöver nån slags terapi eller en käftsmäll!
Fakta är ju att energin från mordor INTE var billig, till priset tillkommer rysslands " rätt" att invadera sina grannländer.
Nu andlar det ju inte specifikt om "folk" utan vårat näringsliv där höga elkostnader ställer till med bekymmer. Att ge näringslivet terapi eller utsättaa dom för våld, är nog inte en riktigt bra lösning, utan snarare kontraproduktivt.
När jag pratar om pris så syftar jag på pengar för gas och inte priset vi betalar för den ryska invasionen av Ukraina. Det förstår man om man inte är efterbliven.
Sen kan det vara så att du inte ser något bekymmer för näringslivet och konsumenter med högre energipriser, men hur du kommit fram till det är det sannolikt ingen ide att fråga om. Är knappast någon djupgående analys bakom utan endast känslobaserat mos
Nu andlar det ju inte specifikt om "folk" utan vårat näringsliv där höga elkostnader ställer till med bekymmer. Att ge näringslivet terapi eller utsättaa dom för våld, är nog inte en riktigt bra lösning, utan snarare kontraproduktivt.
När jag pratar om pris så syftar jag på pengar för gas och inte priset vi betalar för den ryska invasionen av Ukraina. Det förstår man om man inte är efterbliven.
Sen kan det vara så att du inte ser något bekymmer för näringslivet och konsumenter med högre energipriser, men hur du kommit fram till det är det sannolikt ingen ide att fråga om. Är knappast någon djupgående analys bakom utan endast känslobaserat mos
Bekymren är löjligt små i det överflödssamhälle vi har, det är inget problem.
Den analysen är enkel.
Näringslivet hade fått betala mycket mer på lång sikt om ryssen tillåts härja, det krävs kanske lite mer intelligens än du har för att förstå det?
Rent nationalekonomiskt hade rysk billig energi varit som att pissa i sängen det värmer i början, vilket ex Tyskland fått erfara.
Dina fantasier om känslor är ingen intresserad av.
Bekymren är löjligt små i det överflödssamhälle vi har, det är inget problem.
Den analysen är enkel.
Näringslivet hade fått betala mycket mer på lång sikt om ryssen tillåts härja, det krävs kanske lite mer intelligens än du har för att förstå det?
Rent nationalekonomiskt hade rysk billig energi varit som att pissa i sängen det värmer i början, vilket ex Tyskland fått erfara.
Dina fantasier om känslor är ingen intresserad av.
Att du inte förstår att "överflödssamhället " till en väsentlig det byggts på tillgången på billig och stabil energi(oavsett om det är gas,kol eller kärnkraft) säger allt läsarna behöver veta om hur " påläst" du är.
Men du har en poäng, vi Europa kommer klara oss bra utan rysk gas, på sikt, men det kommer innebära en omfördelning av resurser och det är inte säkert att dom europeiska länderna som varit vinnare senaste decennierna fortsätter vara det, det kommer åtminstone en del I dessa länder se som bekymmersamt.
Att du inte förstår att "överflödssamhället " till en väsentlig det byggts på tillgången på billig och stabil energi(oavsett om det är gas,kol eller kärnkraft) säger allt läsarna behöver veta om hur " påläst" du är.
Men du har en poäng, vi Europa kommer klara oss bra utan rysk gas, på sikt, men det kommer innebära en omfördelning av resurser och det är inte säkert att dom europeiska länderna som varit vinnare senaste decennierna fortsätter vara det, det kommer åtminstone en del I dessa länder se som bekymmersamt.
Alla länder som undviker att utsättas för rysk utpressning eller förslavning är enorma vinnare.
Har du hört talas om semester? man bruka ta några veckor om året när man jobbar. Så nu är det fel på människor som vill ha fred, och att du stör dig på att jag inte vart delaktig i denna tråd från första början som du?. Svaret är så enkelt att jag vill se ett slut på detta krig, och jag kommer inte skicka mina barn till ett krig p.g.a att en korrukp stat som ukraina. Men då vet jag. Tråden är då "bara" till er som vill hets fram ett tredje värlskrig. Men ni vill inte åka till fronten själva. Ynkråttor.
Sådärja, där kunde du inte hålla upp din "neutrala" fasad längre med långa, välskrivna (nåja) och fredsvurmande texter. Plötsligt blev det korta, känslomässiga utspel med massa stav- och skrivfel. Ni ryssapologeter är så jävla lättlästa. Det finns noll kompromissvilja hos Putin därför kommer kriget att fortgå, Putin är med andra ord krigshetsaren.
Demokratier ska INTE ha med diktaturer att göra överhuvudtaget..!
De kan suga ut varandra...
Ja det kanske inte är dum idé, då återstår bara att sätta kriterierna för vad som är demokrati respektive diktatur.
Hade Ryssland haft återkommande och seriösa allmänt val, hade vi då gjort affärer med dom trots invasionen av Ukraina?
Hur länge kan Zelensky sitta kvar utan att återväljas innan Ukraina klassas som diktatur?
Saudiarabien har inga allmänna val och är dessutom inblandade i väpnade konflikter, här borde det ju vara enkelt att motivera ett totalt avståndstagande.
nu börjar vi ramla offtopic, men ämnet är intressant