2024-12-20, 10:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Danjal går ut med en belöning på 100 000kr till den som fixar så Chrippa grips.

Chrippas motståndare är onekligen väldigt angelägna om att grips.

Det är helt sinnessjukt det Chrippas motståndare gör, de är verkligen totalt onormala och livrädda för allt.

Antar att Danjal blev livrädd nu igen när Chrippa lade upp Cluees video.

Vad tror ni andra? Är det för att hjälpa barnet man sätter ett pris på han nu?
Ja då funderar man verkligen på vad det är Danjal försöker dölja. Vad är det han vill stoppa för något.
Uppenbarligen något som kan skada rejält.

Att gå ut med "belöning" för ett arbete som polisen skall sköta är ju helt vridet och knappast något polisen tycker är en bra idé.
Frågan är väl dessutom om det verkligen handlar om att polisen skall få in honom eller om det krasst handlar om skottpengar.
Det luktar desperation.

Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Om det stämmer att Danjal erbjudit en belöning, så tyder det mer på att Danjal och Jocke inte har något att dölja för myndigheterna.
Det tyder på att Danjal och Jocke är rädda för vilka uppgifter Chrippa kan offentliggöra. Att tysta honom genom att sätta honom i häkte tyder inte på att de "inte har något att dölja".
Ingen har ju heller sagt att de uppgifter Chrippa pratar om att släppa är för myndigheterna. Det kan ju finnas andra som berörs och det skulle ju kunna förklara Jockes behov av "polisskydd".
Senast redigerad av micro113 2024-12-20 kl. 10:20.
Citera
2024-12-20, 10:19
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Förklara för en oinsatt varför det är så viktigt att få fast en person som är misstänkt för relativt små ekonomiska brott. Jag hade förstått det bättre om det gällde något allvarligare, men nu liknar det en häxjakt över brott som inte direkt skadar andra.

Har jag missat något?
Citera
2024-12-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Goda samhällsmedborgare som ser till att brottslingar får det straffet de förtjänar? Inget konstigt med det..

Jo det är väldigt konstigt. Tex hade dom låtit polisen leta ifred, innan man outade vart han är på Instagram, så kanske inte Chrippa hade fått reda på att alla viste var han var?

Dom är så skadade så dom fattar inte det utan har ett behov av att försvåra allt för polisen, och tro att dom själva gör saken bättre.
Citera
2024-12-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jupp serru - för det är ju skuldkontot som avgör hur mycket man älskar sina barn .. så äre ...

Indirekt, absolut. Det handlar om prioriteringar för att ge sitt barn de bästa tänkbara förutsättningarna. Är de bästa tänkbara förutsättningarna att pappa sitter inne? Chrippa hade ju utan problem kunnat lösa sin situation om han bara hade betalat vad han ska betala för att sen kunna leva fett. Han har helt ärligt inte gjort en enda uppoffring för sitt barn, han ser bara till sina egna behov hela tiden.

Det låter alldeles för ologiskt att anhöriga till Chrippa skulle erbjuda 100 k för att få fast honom och tysta honom. Chrippa har haft hur mycket tid på sig som helst att droppa allt skit han någonsin har på de här människorna.
Citera
2024-12-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Förklara för en oinsatt varför det är så viktigt att få fast en person som är misstänkt för relativt små ekonomiska brott. Jag hade förstått det bättre om det gällde något allvarligare, men nu liknar det en häxjakt över brott som inte direkt skadar andra.

Har jag missat något?

Troligtvis är det på grund av att alla inblandade är otroligt skade i huvudet, och tro att IRL livet är en youtube lek.
Citera
2024-12-20, 10:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Har jag missat något?
Nej, du har inte missat något - det är en bra summering.
Det går nog inte att förklara med annat än att de är rädda för vilka uppgifter han kan lägga ut.
Citera
2024-12-20, 10:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorree
Indirekt, absolut. Det handlar om prioriteringar för att ge sitt barn de bästa tänkbara förutsättningarna. Är de bästa tänkbara förutsättningarna att pappa sitter inne? Chrippa hade ju utan problem kunnat lösa sin situation om han bara hade betalat vad han ska betala för att sen kunna leva fett. Han har helt ärligt inte gjort en enda uppoffring för sitt barn, han ser bara till sina egna behov hela tiden.

Det låter alldeles för ologiskt att anhöriga till Chrippa skulle erbjuda 100 k för att få fast honom och tysta honom. Chrippa har haft hur mycket tid på sig som helst att droppa allt skit han någonsin har på de här människorna.
Chrippa har inte under hela tiden kastat sig på inspelningsknappen och pumpat ut info om de andra.
De få uppgifter han lagt ut har han suttit på en stund och de har inte kommit oprovocerat som en blixt från klar himmel.
Citera
2024-12-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja då funderar man verkligen på vad det är Danjal försöker dölja. Vad är det han vill stoppa för något.
Uppenbarligen något som kan skada rejält.

Att gå ut med "belöning" för ett arbete som polisen skall sköta är ju helt vridet och knappast något polisen tycker är en bra idé.
Frågan är väl dessutom om det verkligen handlar om att polisen skall få in honom eller om det krasst handlar om skottpengar.
Det luktar desperation.

Det tyder på att Danjal och Jocke är rädda för vilka uppgifter Chrippa kan offentliggöra. Att tysta honom genom att sätta honom i häkte tyder inte på att de "inte har något att dölja".
Ingen har ju heller sagt att de uppgifter Chrippa pratar om att släppa är för myndigheterna. Det kan ju finnas andra som berörs och det skulle ju kunna förklara Jockes behov av "polisskydd".

Ja jag tror att dom vill ha Chrippa ute i det fria, varför får du lista ut själv.

Lagom tills att polisen börja förstå att han är på rymmen, då släpper helvetet lös och alla går ut med exakt vart han är.

Så polisen hinner ju givetvis inte åka dit innan han åker vidare till ett annat ställe.

Jag tror några vill hitta Chrippa innan polisen gör det. Även att Chrippa drog på så kort varsel i panik för att fly från andra än polisen.
Citera
2024-12-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Menar du här inne på forumet? Eller ute i verkligheten?

Forumet. Folk ser ju inte att människan gör några fel alls.
Citera
2024-12-20, 10:34
Medlem
Citat:

Har jag missat något?

För att om Chrippa hade varit en okänd person så hade ingen brytt sig, Nu är han en som både syns och hörs och då blir det lite av en häxjakt. Sedan så är många andra inte dummare än att dom inser att sånt här vill folk se och dom profiterar på det hela.

Ta tv-programmet efterlyst, varför tror du det var så populärt i flera år eller lyxfällan, samt alla andra skitprogram såsom paradise hotel osv. Är fascinerande att läsa och se om.

Är väl därför alla sitter i alla trådar på flashback som handlar om dessa kreaktörer och tycker till.
Citera
2024-12-20, 10:35
Medlem
Chrippa kan fortsätta skylla alla sina brister och fel på denna sekt om han vill. Vi normala förstår ju att han själv satt sig i denna situation själv med skulder och att inte se sin dotter och har en väldigt destruktiv relation samt förhållande.

Men de är alltid lätt skylla allt på alla andra för att slippa ta tag i saker själv.

Klart han är i marbella vilka annars såg ni på fotot från marbella? Att folk försvarar detta par är för mig helt sjukt.

Jag hoppas dottern får komma till en familj så hon får trygghet och slipper två bråkiga föräldrar
Citera
2024-12-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Forumet. Folk ser ju inte att människan gör några fel alls.

Beror på hem du frågar, de som klappar brottslingar på ryggen, eller de som vill se att allt går till hederligt..

Sen har vi ju de som konspirerar ihop massa bara för att de är maniska på antagonisterna. Och enligt dessa går det inte att tycka illa om båda parter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in