Citat:
Ursprungligen postat av
litenfiskare
jag vet troligen vilket inlägg du kommer kopiera och klistra efter att jag om möjligen efterfrågar vilka påståenden från Herr Bergmark du syftar på.
jag har väl inte ett jättestort intresse av att bevisa att Herr Bergmark talat sanningsenligt i alla sina påståenden om vare sig själv eller andra, mest pga tidsfrågan
jag har heller aldrig påstått att Herr Bergmark aldrig pratar annat än Sanningen. jag är själv en vindrickare och vet med mig att det är tämligen svårt att klara av alla frestelser i onyktert tillstånd.
Men mycket av kritiken gentemot honom i tråden ser jag som rena flummeriet på än högre klass. inte minst eftersom han inte är här och försvarar sig.
därmed får ni klåpare som mig som för hans talan och tar skägget ur brevlådan ibland
Han njuter av att 1. skrytljuga och han plågas av att bli 2. avslöjad. Njutningen vid 1. överträffar plågan vid 2. i känslointensitet, 1. utgör dessutom tröst och plåster på såren vid 2.
Han är inne i en ond cirkel och det är svårt att se hur den skulle kunna brytas inom hans livstid. Han kan ju t ex inte ens presentera sin båt utan att överdriva dess storlek, trots att båtlängden framgår av modellens namn. "Jag har en Comfort 30, den är cirka 10 meter." Den är alltså 30 fot, ca nio meter lång (ja, skillnaden är stor i praktiken).
Det enda som konfunderar mig lite är att han väcker såpass mycket ilska här (visserligen bland ett fåtal). Han är för dålig och i för svag ställning för att jag skulle få för mig att på allvar reta upp mig på honom. Det pratas om "landsförrädare" o s v. Jag skulle benämna det, i värsta fall, "otjänliga försök till landsförräderi" och i realiteten bara mytomant fyllesnack. Det finns en anledning till att försvaret inte ingripit mot honom, och det är inte att han är en "falsk flagg"-agent. Han är för dålig.
I ett skarpt läge skulle han förstås få hembesök.