2024-12-19, 08:45
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Jo medaljen är sedan gammalt, men i denna video antyder han att han träffat konungen flertalet ggr.

https://www.youtube.com/watch?v=psYQCC-ptO8

Ok! Intressant! Tack för hjälpen!

Och hörs vi inget mer i år;

God Jul och Gott Nytt år!
Citera
2024-12-19, 11:05
Medlem
Genierna och matematikerna är igång igen. Vintunnan pratar befolkning och att Zelensky har "startat ett krig mot en fiende som är en miljon gånger större än en själv". Rövdykaren skrattar och håller så klart med. Fåren som följer de här två idioterna förstår inte att detta både är fel och helt orimligt.

https://www.youtube.com/watch?v=0GY31O7rs38

Om man nu pratar befolkning så har Ryssland knappt 4 gånger större befolkning än Ukraina. Pratar man areal så är de knapp 240 gånger större.

Dessutom så var det Ryssland som gick in i Ukraina redan 2014 och sen fullskaligt 2022. Men sånt är svårt att förstå när man är marinerad i sprid och matad med propaganda.
Citera
2024-12-19, 16:00
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Jo medaljen är sedan gammalt, men i denna video antyder han att han träffat konungen flertalet ggr.

https://www.youtube.com/watch?v=psYQCC-ptO8

En allmän vädjan: dela gärna med ungefärlig tidsangivelse vid hänvisning till uttalanden på youtube. Att sitta och lyssna på Håkans bräk-engelska i mer än två minuter är mer än jag klarar av
Citera
2024-12-19, 18:48
Medlem
Tjena_67s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=iSHHZBu50EQ&t

Ulf Bejerstrand vs Jan och Leif.

Håkan har kommenterat videon och anser Ulfs argumentation vann.

Vad anser ni?
Citera
2024-12-19, 19:25
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
jag vet troligen vilket inlägg du kommer kopiera och klistra efter att jag om möjligen efterfrågar vilka påståenden från Herr Bergmark du syftar på.

jag har väl inte ett jättestort intresse av att bevisa att Herr Bergmark talat sanningsenligt i alla sina påståenden om vare sig själv eller andra, mest pga tidsfrågan

jag har heller aldrig påstått att Herr Bergmark aldrig pratar annat än Sanningen. jag är själv en vindrickare och vet med mig att det är tämligen svårt att klara av alla frestelser i onyktert tillstånd.

Men mycket av kritiken gentemot honom i tråden ser jag som rena flummeriet på än högre klass. inte minst eftersom han inte är här och försvarar sig.

därmed får ni klåpare som mig som för hans talan och tar skägget ur brevlådan ibland
Han njuter av att 1. skrytljuga och han plågas av att bli 2. avslöjad. Njutningen vid 1. överträffar plågan vid 2. i känslointensitet, 1. utgör dessutom tröst och plåster på såren vid 2.

Han är inne i en ond cirkel och det är svårt att se hur den skulle kunna brytas inom hans livstid. Han kan ju t ex inte ens presentera sin båt utan att överdriva dess storlek, trots att båtlängden framgår av modellens namn. "Jag har en Comfort 30, den är cirka 10 meter." Den är alltså 30 fot, ca nio meter lång (ja, skillnaden är stor i praktiken).

Det enda som konfunderar mig lite är att han väcker såpass mycket ilska här (visserligen bland ett fåtal). Han är för dålig och i för svag ställning för att jag skulle få för mig att på allvar reta upp mig på honom. Det pratas om "landsförrädare" o s v. Jag skulle benämna det, i värsta fall, "otjänliga försök till landsförräderi" och i realiteten bara mytomant fyllesnack. Det finns en anledning till att försvaret inte ingripit mot honom, och det är inte att han är en "falsk flagg"-agent. Han är för dålig.

I ett skarpt läge skulle han förstås få hembesök.
Citera
2024-12-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
https://www.youtube.com/watch?v=iSHHZBu50EQ&t

Ulf Bejerstrand vs Jan och Leif.

Håkan har kommenterat videon och anser Ulfs argumentation vann.

Vad anser ni?

Det här är ett bra exempel på hur den här föreningen / partiet (inte) fungerar. Partiets orförande gör vad han kan för att få till ett fredsavtal med en fd. medlem som gör allt för att misskreditera partiet. Samtidigt sitter styrelsemedlemmen HB och spyr galla över kritiker i kommentarer. Dom kan inte ha pratat ihop sig om hur dom ska sköta det här. Mig gör det inget. Låt dom erodera sönder av interna konflikter och YT tjafs mellan "fria media som lyckats skapa ett YT-konto"
Citera
2024-12-19, 19:57
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranbalksvis
Det här är ett bra exempel på hur den här föreningen / partiet (inte) fungerar. Partiets orförande gör vad han kan för att få till ett fredsavtal med en fd. medlem som gör allt för att misskreditera partiet. Samtidigt sitter styrelsemedlemmen HB och spyr galla över kritiker i kommentarer. Dom kan inte ha pratat ihop sig om hur dom ska sköta det här. Mig gör det inget. Låt dom erodera sönder av interna konflikter och YT tjafs mellan "fria media som lyckats skapa ett YT-konto"
Vann Ulf över Leif och Jan? Ulf är en skicklig debattör?
Citera
2024-12-19, 20:03
Medlem
Citat:
Vann Ulf över Leif och Jan? Ulf är en skicklig debattör?

Ingen vann. Kanske att Ulf och KT fått Jan att lugna ner sig lite? Det är ju långt ifrån mötesordning när dom där tre ska debattera.
Citera
2024-12-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han njuter av att 1. skrytljuga och han plågas av att bli 2. avslöjad. Njutningen vid 1. överträffar plågan vid 2. i känslointensitet, 1. utgör dessutom tröst och plåster på såren vid 2.

Han är inne i en ond cirkel och det är svårt att se hur den skulle kunna brytas inom hans livstid. Han kan ju t ex inte ens presentera sin båt utan att överdriva dess storlek, trots att båtlängden framgår av modellens namn. "Jag har en Comfort 30, den är cirka 10 meter." Den är alltså 30 fot, ca nio meter lång (ja, skillnaden är stor i praktiken).

Det enda som konfunderar mig lite är att han väcker såpass mycket ilska här (visserligen bland ett fåtal). Han är för dålig och i för svag ställning för att jag skulle få för mig att på allvar reta upp mig på honom. Det pratas om "landsförrädare" o s v. Jag skulle benämna det, i värsta fall, "otjänliga försök till landsförräderi" och i realiteten bara mytomant fyllesnack. Det finns en anledning till att försvaret inte ingripit mot honom, och det är inte att han är en "falsk flagg"-agent. Han är för dålig.

I ett skarpt läge skulle han förstås få hembesök.

Varför skulle FM ingripa mot HB?
Han är ju ingen Officer har alldrig gjort några hemliga operationer.
Mytomani är ju bara ett symptom på annan sjukdom.
Är väl snarare tvångsvård som skulle vara aktuellt eller dylikt.?

Kan inte säga att jag blir arg på Nollan Håkan mer än att han inte ska köra bil.
Tveksamt om han har körkort?
Han har hur som helst kört utan.
Bara bagateller att inte vilja ha en påverkat fullo på vägarna?
Citera
2024-12-20, 01:36
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koktiskit
Varför skulle FM ingripa mot HB?
Han är ju ingen Officer har alldrig gjort några hemliga operationer.
Mytomani är ju bara ett symptom på annan sjukdom.
Är väl snarare tvångsvård som skulle vara aktuellt eller dylikt.?

Kan inte säga att jag blir arg på Nollan Håkan mer än att han inte ska köra bil.
Tveksamt om han har körkort?
Han har hur som helst kört utan.
Bara bagateller att inte vilja ha en påverkat fullo på vägarna?

Ifall man vill avsky och hata någon så är det politikerna som rövknullar större delen av folket dagligen som förtjänar detta.

HB är, oavsett hans märkliga uttalanden, en som försöker värna om folket och rättvisa samt sätta dit dessa giriga politiker och exponera deras lögner.

Det finns sannolikt ett mörker i HB från något han upplevt som han försöker dämpa med alkohol.

Ingen av oss är perfekta.

Sen är han en komisk figur som ger många skratt.
Senast redigerad av Tjena_67 2024-12-20 kl. 01:42.
Citera
2024-12-20, 02:59
Medlem
Citat:
Ifall man vill avsky och hata någon så är det politikerna som rövknullar större delen av folket dagligen som förtjänar detta.

HB är, oavsett hans märkliga uttalanden, en som försöker värna om folket och rättvisa samt sätta dit dessa giriga politiker och exponera deras lögner.

Det finns sannolikt ett mörker i HB från något han upplevt som han försöker dämpa med alkohol.

Du kan väl inte ta bort det jag skriver!
Kamma till dig för fan.😂
Joo det är såå synd om Håkan Bergmark som kör bil på fyllan..snyft snyft
Citera
2024-12-20, 08:04
Medlem
Oldgs avatar
Citat:

HB värnar inte folket utan sin egen plånbok för att kunna dämpa sitt alkoholsug! Han skiter i folket, han är inte för yttrandefrihet för han tolererar ingen kritik emot honom själv utan blockar allt, han är en antisemit, han driver en kil mellan folket och politikerna genom att ljuga om t.ex om detta med nödgravar, finns inga skyddsrum där han bor (finns ca 20 tal inom 100 m där han bor) för att sedan gnälla om att det inte finns något civilförsvar, han hyllar Putin och Ryssland mm. Han är en vatnik i mina ögon och därmed en landsförrädare!

Sedan att har byggt sin "framgång" på lögner om Estoniakatastrofen gör inte saken bättre - Framgång via 852 döda människor.

Komisk figur? Snarare tragisk! Och risken är att han kommer att ha ihjäl någon i fyllan och villan! Antingen genom att någon säger fel sak när HB är i ruset, har hänt förut och han är dömd för misshandel och inte att förglömma kört runt rattfull samt även sjöfylleri! Gud förbjude att det sker, både för andras och HBs egen skull!
Senast redigerad av Oldg 2024-12-20 kl. 08:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in