Citat:
Ursprungligen postat av
Kustenklar
Du gör flera antaganden här .
Tex
• Jag anser OCKSÅ att Julia är lika omdömeslös och inkapabel att vara förälder som Chrippa .
• Jag har aldrig sagt att barnet INTE tar skada av att andra pratar illa om Chrippa framför henne.
Så ? Jag anser att barnet bör få lugn och ro i ett kärleksfullt och stabilt hem UTANFÖR denna hets och internet-liv.
När föräldrarna har mognat och städat upp sin tillvaro så de kan erbjuda dottern ett stabilt och kärleksfullt hem - bör de få tillbaka henne. Självfallet.
Men just nu och sedan länge har ingen av dem visar tendenser av att FÖRSTÅ vad som krävs för att vara en fullgod vårdnadshavare .
Båda två måste motbevisa sin inkapacitet helt enkelt .
Det du däremot inte ser är att Jocke, Anjo, Julia och kompani är orsaken till denna hets och internet-liv.
Det är inte Chrippa och Linnea som månad ut månad in förföljer andra, spelar in andra, vantolkar, hetsar och lägger ut.
Det barnet kommer aldrig att få det stabilt med en publicitets hungrig Julia i sitt liv. För Julia är barnet vägen till andras uppmärksamhet - hon skiter i barnet, vilket hon visat gång efter gång nu - och det använder Jocke och Anjo för att komma åt Chrippa.