Citat:
Ja det är ju ett serviceyrke du pluggar till så då är oftast en fördel att vara lite social.
Men om det är något du vill som " träna" upp så är ju bara att köra på! Men om du känner att känns alldeles för jobbigt så finns det massa industrijobb man kan söka/plugga till runtom i Sverige där man är mer självgående.
Lycka till!
Men om det är något du vill som " träna" upp så är ju bara att köra på! Men om du känner att känns alldeles för jobbigt så finns det massa industrijobb man kan söka/plugga till runtom i Sverige där man är mer självgående.
Lycka till!
Räknas det som serviceyrke verkligen? Serviceyrken för mig är mer typ restaurang eller försäljare eller liknande. Eller vården typ. Men ja det kanske klassificeras som det med. Inte vet jag. Men det känns nästan oundvikligt att behöva vara lite social i nästan alla jobb... Industrijobb vet jag egentligen inte om min rygg klarar av längre. Började få problem med den sist och lite därför jag började plugga nytt med.. Men kanske hör jag hemma där ändå. Känns som de allra flesta industrijobb är tunga och man jobbar ofta inte ens ensam på dem. Det vet jag av erfarenhet. Oftast massor med folk överallt och i många uppgifter jobbar man ihop med flera andra och samarbetar.
Jag blir bara nojig över hur pass social man MÅSTE vara för att fixa löneyrket... Är det okej att vara introvert och lite tystlåten eller blir man liksom utstött då... Jag har fått uppfattningen att man kan jobba mycket självständigt med lön och ofta en del på distans med så då borde det väl kanske funka även för en lite tystare o mer introvert person? Fan vad man ska vara osäker helt tiden.. 😓😓😓😓