2024-12-19, 15:34
Medlem
amidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Handduken kanske inte ens kan kopplas till fallet? Det finns en inbyggd osäkerhetsfaktor här, man vet väl inte med 100 procent säkerhet att det var BO:s hårstrån på handduken?

Jodå. Det är konstaterat att det var CdC:s hårstrån + någon/några andras. Dock inte de två anklagade läkarnas.
Citera
2024-12-19, 15:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Det var många år sedan nu, bortåt 10 år tror jag, sedan jag läste Döden är en man. I den boken beskrivs hur JR från att ha beskrivit det som sannolikt att styckningen utförts av en slaktare eller jägare typ, när han förstod att en doktorand han var handledare för stod anklagad för mord, började att revidera sina egna utlåtanden och göra det sannolikt att någon långt mer professionell utfört den: en läkare eller kirurg.

Står det någonting om höftledskirurgen Wykmans bedömning och slutsatser i Döden är en man?
Citera
2024-12-19, 16:01
Avstängd
Citat:
Står det någonting om höftledskirurgen Wykmans bedömning och slutsatser i Döden är en man?
Du ska få en chans nu att visa intellektuell heder: Anser du fortfarande att TH och TA är skyldiga till att ha mördat och stycka CdC?
Citera
2024-12-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Du ska få en chans nu att visa intellektuell heder: Anser du fortfarande att TH och TA är skyldiga till att ha mördat och stycka CdC?

Mycket bra fråga! Väntar med spänning på svaret!
Citera
2024-12-19, 17:29
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Har inget svar på frågan, men det framgår av dokumentären att Rajs reviderade utlåtande sågades av enhällig rättsmedicinsk expertis i Rättsliga rådet.
Citera
2024-12-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Har inget svar på frågan, men det framgår av dokumentären att Rajs reviderade utlåtande sågades av enhällig rättsmedicinsk expertis i Rättsliga rådet.

Nu ligger ju stackars Catrines obduktionsdokument på nätet, så vem som helst kan ju begrunda hennes grundligt misshandlade höftleder och själv avgöra om det var en stissig amatör med kniv eller en hånskrattade läkarduo som hade sönder höftlederna.
Av allt att döma, grävde GM efter lårbenshalsarna och hackade itu dem, troligen med en kniv.
GM fattade så mycket som att lårbenshalsarna kan angripas med ett vasst föremål, att de är sårbara. Tecknen på kirurgisk kompetens lyser med sin frånvaro.
Citera
2024-12-19, 18:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Lambertz kommenterade även dokumentärserien innan den sändes.

https://goranlambertz.se/8693-2/

Har det framkommit något nytt i den nya dokumentärserien som vi inte redan kände till?

Vad säger tråden?

Vad säger Lambertz idag?
Citera
2024-12-19, 19:03
Medlem
Har alltid tyckt att Jovan R verkar vara en ynkrygg av bibliska mått.
A Helin hade ju också något annat i kikaren beträffande hans egen karriär...
Senast redigerad av Svet-Landa 2024-12-19 kl. 19:09.
Citera
2024-12-19, 19:05
Medlem
Eftersom tråden är full av da Costa-nördar, vill jag göra två efterlysningar....

Jag söker ett avsnitt av Uppdrag granskning från 2002, där BO:s mor medverkar. Eländet verkar inte finnas på nätet.

Och om någon råkar ha en bild på henne, är jag intresserad av den.

Jag undrar också om någon har tillgång till förhör med BO:s mor eller syster.
Det verkar råda toksekretess runt dessa förhör, för jag har inte sett röken av dem under alla år som jag har grottat ner mig i detta fall.

Vad mer?

Angående BO:s biologiska far, verkar det inte finnas några frågetecken. Hans död är inte sammankopplad med något brottsligt, vilket man kan tro, när man läser i förundersökningen, mer specifikt förhör med personalen på HGV.

Vad ett vittne menade när hen sa "Catrines mördade far" har jag ingen aning om.
Citera
2024-12-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Har alltid tyckt att Jovan R verkar vara en ynkrygg av bibliska mått.

Ja det är han. Det fattas tyvärr inte ynkryggar i denna soppa.
Stödet som TH fick på jobbet, verkar minst sagt svagt.
Det var någon kollega (Valverius) som varnade för att Rajs var jävig, men det sket ju alla i.

Hela det här fallet är som en dålig LSD-tripp.
Det är så sjukt alltihop, så man tvivlar på sitt eget förstånd när man gräver i detta. Är det ett skämt?

Fatta att TH jobbade i sin trädgård, tillsammans med kärestan och omgiven av grannar, på sommaren i fullt dagsljus, och han blev fälld för att styckmord, som ska ha skett medan han jobbade i trädgården.

Han hade ju inte bara alibi av kärestan. Man borde ha kunnat skaka fram fler alibin.
Citera
2024-12-19, 19:30
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Handduken kanske inte ens kan kopplas till fallet? Det finns en inbyggd osäkerhetsfaktor här, man vet väl inte med 100 procent säkerhet att det var BO:s hårstrån på handduken?
Nej, bara 99.9%.
Citera
2024-12-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Nej, bara 99.9%.

Jag tänker inte ge mig in i den tekniska snårskogen men detta kan betraktas som en "stark" träff, av de som är utbildade för att bedöma detta. BO:s DNA fanns med största säkerhet på handduken.

På handduken påträffades också ett hårstrå med "konstig blå rot" (se vidare dropboxen).
Detta kan jag bara tolka som ett färgat hårstrå, vilket självklart är intressant.
Var det BO:s hårstrå? Vilka hårfärger gör hårstrån blå vid roten?
Umgicks BO med någon som färgade håret? Jo, flera kvinnor såklart, och TÅ också, om jag fattat rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in