Citat:
Ursprungligen postat av
mellansten1
Sjukt tragiskt och lider verkligen med pappan, men tycker det är underligt att polisen skyller allt på halkan. Jag passerade olycksplatsen cirka 21:30 (dvs 30 min innan olyckan) och då var där inte särskilt halt i höger körfält enligt min bedömning. Också underligt hur samtliga andra 100-tals bilar, kanske 1000-tals som passerat denna vägsträcka under kvällen inte kört av och voltat. Skillnad om där legat 10-15 bilar i diket längs med vägen, då kan man verkligen skylla allt på halkan. Givetvis har väglaget varit en faktor, men däremot kanske andra faktorer också spelar roll.
Jag körde samma sträcka i samma riktning som olyckan skedde en timme tidigare samma kväll. Trafikplats Knopparp är min avfart hem, bor en kvart därifrån. Det var halt på den platsen redan då enligt mig och med tanke på det underkylda regnet blev det betydligt halare allt eftersom. Dessutom skedde det en olycka på grund av halkan vid trafikplats Nöbbelöv, alltså några kilometer bort på samma väg, bara några minuter senare än olyckan vid Linderöd/Knopparp.