2024-12-19, 16:24
Medlem
lunarluddes avatar
Ingen kan säga att Maxime har kört ett fulspel Robinson utan han har kört ett rent spel, bland dom ärligaste jag sett i Robinson..

Sen förstår jag inte vad alla har emot Putte, jag är inget "fan" av han men har inget emot han.

Den här sista röstningen om vem som ska gå vidare till final borde tas bort, jag tycker det är totalt värdelöst och borde åtminstone avgöras i en tävling, orättvis moment i Robinson, man kämpar en hel säsong och gör allting rätt och dominerar i tävlingar.. Sen blir man utskickad av deltagare som nyligen åkt ut. Totalt värdelöst.

Tove alltså, något måste vara fel på henne..

Produktionen kommer garanterat göra till Ida och Amandas fördel i finalen, med pussel eller något liknande, om inte Nabaz vinner så hoppas jag på Amanda.

Hoppas inte Ida vinner.
Senast redigerad av lunarludde 2024-12-19 kl. 16:33.
2024-12-19, 16:35
Medlem
Snabbadojors avatar
Min summering;

Besviken på Petra Malm när hon tydligt tog ställning i örådet och säger "står stolt" till Ida, men säger ingenting till Maxim. Det var dåligt!

Hoppades på att Amanda skulle vinna, jäklar vilken superhärlig tjej! Tyvärr blev det inte så.

Nabaz är en snubbe som har känslorna på utsidan, många har svårt för det, men man vet vad som ges. Han var delad favorit tillsammans med Amanda, åtminstone för mig att vinna finalen.

Blev själv besviken när Ida vann alltihop, då jag tycker det fanns betydligt värdigare vinnare. Men hon vann finalen överlägset, och inget snack nu om att hon faktiskt ägde Robinson!
Så hatten av, Grattis Ida!
2024-12-19, 16:37
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Ingen kan säga att Maxime har kört ett fulspel Robinson utan han har kört ett rent spel, bland dom ärligaste jag sett i Robinson..

Sen förstår jag inte vad alla har emot Putte, jag är inget "fan" av han men har inget emot han.

Den här sista röstningen om vem som ska gå vidare till final borde tas bort, jag tycker det är totalt värdelöst och borde åtminstone avgöras i en tävling, orättvis moment i Robinson, man kämpar en hel säsong och gör allting rätt och dominerar i tävlingar.. Sen blir man utskickad av deltagare som nyligen åkt ut. Totalt värdelöst.

Tove alltså, något måste vara fel på henne..

Produktionen kommer garanterat göra till Ida och Amandas fördel i finalen, med pussel eller något liknande, om inte Nabaz vinner så hoppas jag på Amanda.

Hoppas inte Ida vinner.

Hemsk jävla röstning i finalen!!!!
2024-12-19, 16:46
Medlem
tomperss avatar
Ida erkänner till och med själv att hon gjort Amanda besviken och tappat hennes förtroende
2024-12-19, 16:52
Medlem
Citat:
Hon är en vuxen kvinna, självklart kan hon ta ett beslut själv Natalie har inte mycket för Ida vilket jag förstår.

Har inte läst mycket kommentarer som handlar om årets Robinson förän nu och blev faktiskt förvånad hur folk kan hålla på Ida, känner igen hennes typ, sen folk som skriver "Hon har ju inte gjort nått" haha, att folk inte fattar att man bara ser några minuter per dag och att programmet är ihopklippt.

Händer väääldigt mycket som inte kommer med i sändningen eller när kamerorna inte är där, 24 timmar på ett dygn och det är typ 20 minuters avsnitt som någon producent har klippt ihop.

Ida hade själv gjort exakt samma sak om det var ombytta roller och hennes pakt var minoritet

Lite komiskt ändå att det varje år är exakt samma sak, en som är utsatt och är själv mot en pakt och svenska folket hatar på gruppen och den som är ensam får kärlek, EXAKT samma sak varje år producenten lyckas verkligen då det skapar reaktioner.

Menar du att du vet vad som hände när kamerorna inte var där eller litar du helt enkelt blint på att det inte finns en chans att genierna i maximi, nabaz och patriks pakt hatade henne baserat på lögner och ett tidigt startat svartmålande av Ida? Utan några som helst bevis tänker du att hon MÅSTE vara en demon, men att detta inte filmats alternativt klippts bort. Lustigt ändå, att du väljer att göra det antagandet när du själv tycker att man ska vara källkritisk.

Hade Ida gjort hemska saker bakom kulisserna så hade hennes hatgrupp uttalat sig om detta i sociala medier, men hittills har både maxim och nabaz gratulerat henne, patrik har ringt och bett henne om ursäkt för att ha kallat henne "bitch", och Amanda försvarat sig med att "Ida röstade ut mig en gång och därför var jag ledsen på henne, men i övrigt är vi vänner". Visade ju dock sig att Ida inte ens hade en röst att lägga på någon vid det tillfället som Amanda åkte ut, haha. Kanske dags att öppna ögonen och se när grupptryck och minimobbing-sekter utspelar sig rakt framför ögonen på dig.

Att det varje år är en pakt mot en ensam individ som vinner folkets sympatier har att göra med väldigt basic psykologi. Människor i svält och misär, blir primitiva. Sociala tillhörigheten för överlevnad är viktigare än någonsin. Det är en naturlig instinkt att hoppa på ett hat-tåg mot någon så att man slipper vara den utstötta själv samtidigt som man knyter an till andra genom en gemensam fiende.
Senast redigerad av vinochost 2024-12-19 kl. 16:55.
2024-12-19, 16:54
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Hemsk jävla röstning i finalen!!!!

Helt värdelöst, den där sista röstningen borde fan inte ens existera, sjukligt orättvist och ovärdigt.. Har aldrig fattat hur produktionen ens kan ha med det i programmet, åtminstone borde det vara en tävling mellan dom två resterande deltagare..

Är så sjukt orättvist att jag blir förbannad haha, speciellt när personen dominerar i typ varenda tävling och kört ett cleant spel hela vägen, men blir utskickad på det här sättet, personen hade garanterat tagit hem hela skiten annars.
2024-12-19, 17:01
Avslutad
Citat:
Helt värdelöst, den där sista röstningen borde fan inte ens existera, sjukligt orättvist och ovärdigt.. Har aldrig fattat hur produktionen ens kan ha med det i programmet, åtminstone borde det vara en tävling mellan dom två resterande deltagare..

Är så sjukt orättvist att jag blir förbannad haha, speciellt när personen dominerar i typ varenda tävling och kört ett cleant spel hela vägen, men blir utskickad på det här sättet, personen hade garanterat tagit hem hela skiten annars.
jag instämmer till fullo med dig!
2024-12-19, 17:03
Medlem
Snabbadojors avatar
Citat:

+1 👍🏻
2024-12-19, 17:18
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinochost
Menar du att du vet vad som hände när kamerorna inte var där eller litar du helt enkelt blint på att det inte finns en chans att genierna i maximi, nabaz och patriks pakt hatade henne baserat på lögner och ett tidigt startat svartmålande av Ida? Utan några som helst bevis tänker du att hon MÅSTE vara en demon, men att detta inte filmats alternativt klippts bort. Lustigt ändå, att du väljer att göra det antagandet när du själv tycker att man ska vara källkritisk.

Hade Ida gjort hemska saker bakom kulisserna så hade hennes hatgrupp uttalat sig om detta i sociala medier, men hittills har både maxim och nabaz gratulerat henne, patrik har ringt och bett henne om ursäkt för att ha kallat henne "bitch", och Amanda försvarat sig med att "Ida röstade ut mig en gång och därför var jag ledsen på henne, men i övrigt är vi vänner". Visade ju dock sig att Ida inte ens hade en röst att lägga på någon vid det tillfället som Amanda åkte ut, haha. Kanske dags att öppna ögonen och se när grupptryck och minimobbing-sekter utspelar sig rakt framför ögonen på dig.

Att det varje år är en pakt mot en ensam individ som vinner folkets sympatier har att göra med väldigt basic psykologi. Människor i svält och misär, blir primitiva. Sociala tillhörigheten för överlevnad är viktigare än någonsin. Det är en naturlig instinkt att hoppa på ett hat-tåg mot någon så att man slipper vara den utstötta själv samtidigt som man knyter an till andra genom en gemensam fiende.

Det var knappast en pakt mot en ensam individ. Alla Idas kompisar sög och åkte ut. Produktionen gav henne en finalplats för att behålla spänningen och Ida drog full nytta av det.
2024-12-19, 17:20
Medlem
tomperss avatar
Citat:

Så är det. Tror jag skippar nästa Robinsonsäsong när produktionen regisserar finalen på det viset.
2024-12-19, 17:21
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbadojor
Min summering;

Besviken på Petra Malm när hon tydligt tog ställning i örådet och säger "står stolt" till Ida, men säger ingenting till Maxim. Det var dåligt!

Hoppades på att Amanda skulle vinna, jäklar vilken superhärlig tjej! Tyvärr blev det inte så.

Nabaz är en snubbe som har känslorna på utsidan, många har svårt för det, men man vet vad som ges. Han var delad favorit tillsammans med Amanda, åtminstone för mig att vinna finalen.

Blev själv besviken när Ida vann alltihop, då jag tycker det fanns betydligt värdigare vinnare. Men hon vann finalen överlägset, och inget snack nu om att hon faktiskt ägde Robinson!
Så hatten av, Grattis Ida!

Sen när vinnaren skriker sin sista kommentar med bucklan i handen: "gud va värdigt att en *_* får vinna!". Alltså gud va pinsamt!
2024-12-19, 17:29
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Sjukt kul att Ida som fått så mycket skit vann och att blöjan och mega-tönten Patrik föll i spat först av alla.

Som alltid en lite loj avslutning när det saknas riktiga öråd och det blir kul-teve för barn och efterblivna vuxna med i stort bara tävlingar, som avgör. Öråd in i mål ska det vara.

Annars en mycket bra säsong med utmärkt casting med stolpskotten Roger (inledningen brukar vara en transportsträcka men Roger gjorde bort sig makalöst och borgade för underhållning från ruta ett), Gollum, Ali och neurotiske fjant-Putte och helt rätt att Tove fick ett wild card även om hon inte lyckades ställa till det lika mycket som förra gången.

Man har även jobbat hårt på att inte spoila i år. Har bara hittat en, Monires lilla gestalt i båten till Gränslandet.

Nu är Lundin-helvetet tillbaka till nästa år och då vet vi hur det går. Folk kommer att åka hem för att de saknar sin hund, är rädda för apor. har liktornar och annat som Anders lyssnar förstående till. Okej, Petra må vara lite stel, men ingen törs fan åka hem bara för att de har lite tråkigt eller har svårt att sova, när hon regerar.

Hoppas Alva får ett wild card till nästa omgång. Det förtjänar hon.
Senast redigerad av Rinaldo-Montalbano 2024-12-19 kl. 17:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in