2024-12-19, 12:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Han är häktad

https://gofile.io/d/LNpbjO
Han häktades i sin frånvaro - har han blivit tagen än är väl frågan.
Citera
2024-12-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammar97
Häktningspromemoria

https://gofile.io/d/LNpbjO
Snyggt. Snart är FUP redo. Vi ska bara fira jul först. 😊
Citera
2024-12-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Läs innan du svarar, jag sa inte att hon "drog igång" dramat utan att det var hon som var den som först la ut bekräftande smygfilmningar på Chrippas beteende i närheten av Chloe. Att Linnéa var den första som tog upp och visade på Chrippas bristande föräldraskap.
Det var inte Julia som gjorde det, hon (och de övriga) la skulden på Linnea utifrån de sms som fanns i paddan, uttalandet om "monster och blod och att hon slår pappa", Linneas sjuka film när hon försöker visa upp monsterleken etc.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den kommer EFTER att Chrippa är släppt ur häktet och EFTER att drevet mot henne varit massivt från järngänget och EFTER att Chrippa gick ut och pratade om henne.
Hon drog inte igång någonting på nätet - hon gick till slut ut och försvarade sig.

Men hur trög är du egentligen??
Jag sa inte att hon drog igång något drev nu. Jag sa och har sagt flertalet gånger nu att hon var den som först gick på Christofer och Julias bristande föräldraskap!!!!! Jag har sagt att Julia, Anjo, Rask, Chrippa och de flesta som involverade sig i dramat gick på Linnea då (jag var en av få som backade henne då vilket jag skäms extremt mycket över nu och har erkänt att jag gjort fel kring).
Men det tar inte bort det faktum att det ändå var hon som publicerade smygfilmade sekvenser och som först uppmärksammade polisen om föräldrarnas beteende.
Citera
2024-12-19, 12:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag sa inte att hon drog igång något drev nu. Jag sa och har sagt flertalet gånger nu att hon var den som först gick på Christofer och Julias bristande föräldraskap!!!!! Jag har sagt att Julia, Anjo, Rask, Chrippa och de flesta som involverade sig i dramat gick på Linnea då (jag var en av få som backade henne då vilket jag skäms extremt mycket över nu och har erkänt att jag gjort fel kring).
Men det tar inte bort det faktum att det ändå var hon som publicerade smygfilmade sekvenser och som först uppmärksammade polisen om föräldrarnas beteende.
Vilka sekvenser skulle det ha varit. Polisen har ju inte varit intresserad av föräldrarnas agerande mot Chloe - den som var föremål för anklagelser om barnmisshandel var ju Linnea själv.

Julia lade ut "förhöret" med Chloe i början på Januari, när Chrippa satt häkte - och långt innan Linnea gick ut i något svar.

Julia, Jocke och Anjo var de som rev igång "dåliga föräldraskapet" -- sen har Jocke och Anjo använt det efter behag gällande den part som inte är foglig och lydig.

(FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror
Citera
2024-12-19, 12:30
Medlem
Citat:
Precis. Och med uppgifterna som Linnea angav angående deras dåliga föräldraskap (droger, våld etc) i förhören så gjorde Polisen, precis som dom måste, en anmälan till Soc.

Men det går inte att ta in. Kräftan är en fantastisk förälder. Säg inget annat.

edit: I dessa förhör golade ju Linnea ner Kräftan angående ekonomisk brottslighet etc också.

Snart har Linnea fulländat sin plan.
Senast redigerad av toonajnwan 2024-12-19 kl. 12:36.
Citera
2024-12-19, 12:34
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Den kommer EFTER att Chrippa är släppt ur häktet och EFTER att drevet mot henne varit massivt från järngänget och EFTER att Chrippa gick ut och pratade om henne.
Hon drog inte igång någonting på nätet - hon gick till slut ut och försvarade sig.

Vara den som först går ut och exposar Chrippas bristande föräldraskap=”Försvara sig” enligt micro113
Citera
2024-12-19, 12:40
Medlem
Får man något julbord i häktet eller är det mikromat hela tiden oavsett årstid?
Citera
2024-12-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Här:
https://ibb.co/NyW00vP

Orosanmälan hade dock skickats oavsett om flickvännen talat om knark - man följer bara SoL.

Citat:
Vilka sekvenser skulle det ha varit. Polisen har ju inte varit intresserad av föräldrarnas agerande mot Chloe - den som var föremål för anklagelser om barnmisshandel var ju Linnea själv.

Julia lade ut "förhöret" med Chloe i början på Januari, när Chrippa satt häkte - och långt innan Linnea gick ut i något svar.

Julia, Jocke och Anjo var de som rev igång "dåliga föräldraskapet" -- sen har Jocke och Anjo använt det efter behag gällande den part som inte är foglig och lydig.

(FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror

Med tanke på att du kom in i denna tråd relativt sent och började härja (tack och lov) så har du ju uppenbarligen missat en hel del.
Orkar inte leta upp förhörsprotokollet (någon annan kanske kan hitta och länka det) men ovan citerade bild med brev från socialen från i början av hela alltet visar hur Linnea (flickvännen) uttrycker stor oro för barnet.

Edit: brevet från socialen är daterat 2024-01-02. INNAN "drevet" drog igång överhuvudtaget.
Senast redigerad av Noclue90 2024-12-19 kl. 12:46.
Citera
2024-12-19, 12:46
Medlem
Sa ju det, häktad innan nyår. Gick snabbt men orkar inte me nå länkar, vart sitter gubben?
Citera
2024-12-19, 12:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Med tanke på att du kom in i denna tråd relativt sent och började härja (tack och lov) så har du ju uppenbarligen missat en hel del.
Orkar inte leta upp förhörsprotokollet (någon annan kanske kan hitta och länka det) men ovan citerade bild med brev från socialen från i början av hela alltet visar hur Linnea (flickvännen) uttrycker stor oro för barnet.

Edit: brevet från socialen är daterat 2024-01-02. INNAN "drevet" drog igång överhuvudtaget.
Augusti 2023 var långt före dramat gick på högvarv .. så "relativt sen" ?? Hur längre har den här häxjakten mot Chrippa och Linnea pågått egentligen menar du?

Drevet drog igång när han häktades - alltså före det datumet. Att det blir orosanmälan till Socialtjänsten handlar främst om att han häktas. Dessutom är ingår inte Socialtjänst och polis i det som benämns "nätet eller internet" - och att prata med dem är inte att "hänga ut" människor.
Citera
2024-12-19, 12:51
Medlem
Citat:
Exakt. Fast det var ju mastermind-Jocke som gjorde det. 🤓

Undrar när vissa ska fatta.
Citera
2024-12-19, 12:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Får man något julbord i häktet eller är det mikromat hela tiden oavsett årstid?
Det är olika från häkte till häkte.
Det brukar i allmänhet vara någon form av jultallrik till julafton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in