2024-12-19, 10:28
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dioll99
Jag tror inte chocken lagt sig än hos HJ och hans trogna följarskara efter SVT:s bestialiska lönnmord.

Med tanke på hur han utmålat sig som moraliskt högtstånde med helylle-image blir fallhöjden enorm. Frågan är om han ens landat än.
Haha, knappast. Det är snarare SVTs agerande som är patetiskt och genomskinligt.
SVT är småsint, hämndlystet och klarar inte av en kritiker så de måste ägna sig åt något som liknar ett karaktärsmord. HJ kommer inte tystna utan fortsätta att växa i popularitet och slagkraft. Det mest intressanta är att hans motståndare inte klarar av honom och måste dreva i brist på annat.
Citera
2024-12-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Ja, och det är en konsekvens av att vi lever i en västerländsk demokrati. Precis som för kvällstidningar och skvallertidningar med deras sensationsjournalistik och vårdslösa inställning till sanningen så har Jönsson rätt att producera tvivelaktiga krönikor.

Läsförståelse alltså - Var skrev jag att han inte har rätt att producera sin skit?

Däremot måste HJ tåla att innehållet kommer granskas. Pinsamt att grina i debattartiklar om hur orättvist han blivit behandlad i ett program känt för att grilla politiker och journalister.
Citera
2024-12-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Ja, och det är en konsekvens av att vi lever i en västerländsk demokrati. Precis som för kvällstidningar och skvallertidningar med deras sensationsjournalistik och vårdslösa inställning till sanningen så har Jönsson rätt att producera tvivelaktiga krönikor.
Javisst.

Problemet är ju att en del idioter går på det han publicerar.
Citera
2024-12-19, 10:38
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Haha, knappast. Det är snarare SVTs agerande som är patetiskt och genomskinligt.
SVT är småsint, hämndlystet och klarar inte av en kritiker så de måste ägna sig åt något som liknar ett karaktärsmord. HJ kommer inte tystna utan fortsätta att växa i popularitet och slagkraft. Det mest intressanta är att hans motståndare inte klarar av honom och måste dreva i brist på annat.

Jönssons karriär har varit att vara kritisk mot allt och alla, mot trycket i vattenkranar, mot forskning, mot regeringar, miljöpolitik osv. Det är hela hans schtick som lobbyist för den ekonomiska makten och näringslivet att lajva journalist och gnälla och vara kritisk mot allt möjligt och omöjligt för att vilseleda de lågutbildade/lågbegåvade i samhället.

Nu fick han några kritiska, men sakliga, frågor. Det är inte karaktärsmord. Det är journalistik.

(Jag såg just nån på Twitter skriva att Jönsson är den korkade personens föreställning om hur en smart person är, och jag tyckte det var så otroligt jäkla spot on. Det var någon jag inte följer som skrev det och hajade till först efter jag hade skrollat förbi, så jag kan inte ge kredd till eller länka till den som skrev det.)
Citera
2024-12-19, 10:40
Medlem
Citat:
I så fall var det ett karaktärssjälvmord du såg.

Idioten har bara sig själv att skylla när han hela tiden ljuger ihop en massa skit.

Mycket av det han påstår om elproduktionen i landet är direkt felaktigt, exempelvis.
Citera
2024-12-19, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Halmgubbe! Det sa jag aldrig! Påpekade bara att dumma och naiva djädrans svenskar har överseende med socialdemokraterna som de fortfarande har stort förtroende för TROTS invandringen av den livsfarliga ideologin, TROTS pandemihanteringen i form av att INTE skydda de sårbara åtminstone, TROTS nedläggningen av kärnkraften SOM är ENDA anledningen till ELKRISEN, och lotterierna I could go on......

Du håller ju inte dig till ämnet överhuvudtaget. Här diskuteras att HJ blev förnedrad och avslöjad i ett program och du börjar yra om sossar???

Om du tycker svenskar är naiva borde du vara glad över att bluffmakare avslöjas. Vad är ditt problem?
Citera
2024-12-19, 10:43
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jönssons karriär har varit att vara kritisk mot allt och alla, mot trycket i vattenkranar, mot forskning, mot regeringar, miljöpolitik osv. Det är hela hans schtick som lobbyist för den ekonomiska makten och näringslivet att lajva journalist och gnälla och vara kritisk mot allt möjligt och omöjligt för att vilseleda de lågutbildade/lågbegåvade i samhället.

Nu fick han några kritiska, men sakliga, frågor. Det är inte karaktärsmord. Det är journalistik.

(Jag såg just nån på Twitter skriva att Jönsson är den korkade personens föreställning om hur en smart person är, och jag tyckte det var så otroligt jäkla spot on. Det var någon jag inte följer som skrev det och hajade till först efter jag hade skrollat förbi, så jag kan inte ge kredd till eller länka till den som skrev det.)
Den senaste tiden har Jönsson en klar ideologisk inriktning som han driver opinionsbildning från så vad han har gjort tidigare är inte relevant.

Jag ser Holmbergs "intervju" som dålig journalistik isåfall som mest liknar en korsfästelse av en kritiker då man i huvudsak behandlade två frågor. Det är riktigt usel journalistik att bland många hundra timmars material hitta ett fel och där Jönsson i sin kritik av Bjerström har helt rätt i sak även om klippet var illa valt.
Citera
2024-12-19, 10:47
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
I så fall var det ett karaktärssjälvmord du såg.

Idioten har bara sig själv att skylla när han hela tiden ljuger ihop en massa skit.

Mycket av det han påstår om elproduktionen i landet är direkt felaktigt, exempelvis.
Om han hela tiden "ljuger ihop en massa skit" så borde det isåfall vara lätt att dissekera hans faktaunderlag och inte haka upp sig på en klippning? Hur som så saknas det seriös kritik av Jönssons många påståenden utan jag ser mest ett karaktärsmord där man där man med hårda ordalag/drev försöker tysta honom eller få honom ur balans. Jag ser er infantila glädjedans mest som ett kvitto på att Jönsson träffar rätt (i det allra mesta han gör) och att det svider rätt så hårt hos hans motståndare.
Citera
2024-12-19, 10:48
Medlem
Citat:
Om han hela tiden "ljuger ihop en massa skit" så borde det isåfall vara lätt att dissekera hans faktaunderlag och inte haka upp sig på en klippning? Hur som så saknas det seriös kritik av Jönssons många påståenden utan jag ser mest ett karaktärsmord där man där man med hårda ordalag/drev försöker tysta honom eller få honom ur balans. Jag ser er infantila glädjedans mest som ett kvitto på att Jönsson träffar rätt (i det allra mesta han gör) och att det svider rätt så hårt hos hans motståndare.
Om han ljög där, hur mycket annat har han då ljugit om och du gått på det?
Senast redigerad av GustafBradson 2024-12-19 kl. 10:51.
Citera
2024-12-19, 10:51
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Om han ljög där, hur mycket annat ar han då ljugit om och du gått på det?
Saken var att han inte ens ljög, däremot var klippet illa valt. Sen finns det ingen som aldrig ljuger, inte ens du. För mig är det mindre relevant (en miss) då jag anser att "opartiska" SVT är väldigt partiska och ljuger/manipulerar betydligt mer och då gör det med min påtvingade finansiering.
Citera
2024-12-19, 10:55
Medlem
Citat:
Saken var att han inte ens ljög, däremot var klippet illa valt. Sen finns det ingen som aldrig ljuger, inte ens du. För mig är det mindre relevant (en miss) då jag anser att "opartiska" SVT är väldigt partiska och ljuger/manipulerar betydligt mer och då gör det med min påtvingade finansiering.
Att fulklippa och sedan påstå saker som inte stämmer är att ljuga.

Fattar du inte det?

"Illa valt" My Ass!
Citera
2024-12-19, 10:58
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Att fulklippa och sedan påstå saker som inte stämmer är att ljuga.

Fattar du inte det?

"Illa valt" My Ass!
Ja men nu stämde ju Henrik Jönssons beskrivning av Erika Bjerström. Hon har själv skrivit en krönika
"Trump talar och twittrar på en elvaårings språkliga nivå. Han är rasist, sexist, allt detta vet vi" så beskrivningen av henne liksom SVT i sin helhet bedriver en anti-Trump agenda är korrekt beskrivning av Jönssons. Det där var ju bara ett exempel av SVT samlade kampanjer mot Trump.

Men du verkar ha en väldigt naiv syn på journalister överhuvudtaget som aldrig tror att de ljuger eller manipulerar sin läsekrets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in