Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Haha, knappast. Det är snarare SVTs agerande som är patetiskt och genomskinligt.
SVT är småsint, hämndlystet och klarar inte av en kritiker så de måste ägna sig åt något som liknar ett karaktärsmord. HJ kommer inte tystna utan fortsätta att växa i popularitet och slagkraft. Det mest intressanta är att hans motståndare inte klarar av honom och måste dreva i brist på annat.
Jönssons karriär har varit att vara kritisk mot allt och alla, mot trycket i vattenkranar, mot forskning, mot regeringar, miljöpolitik osv. Det är hela hans schtick som lobbyist för den ekonomiska makten och näringslivet att lajva journalist och gnälla och vara kritisk mot allt möjligt och omöjligt för att vilseleda de lågutbildade/lågbegåvade i samhället.
Nu fick han några kritiska, men sakliga, frågor. Det är inte karaktärsmord. Det är journalistik.
(Jag såg just nån på Twitter skriva att Jönsson är den korkade personens föreställning om hur en smart person är, och jag tyckte det var så otroligt jäkla spot on. Det var någon jag inte följer som skrev det och hajade till först efter jag hade skrollat förbi, så jag kan inte ge kredd till eller länka till den som skrev det.)