Citat:
Ursprungligen postat av
KetaminKajsa
Att Aftonbladet hittar på saker och skapar drev vet vi ju redan. Den vänsterdrivna skitblaskan behövs det ingen doktorsavhandling på för att komma till den slutsatsen, det är allmänt känt. Något som Aschberg i princip bekräftar då han erkänner hur ogranskat de spottar ur sig skit.
Sara pratar med Aschberg med öppna kort och är villig att redovisa allt ifrån Dumpens bokföring till hur deras samarbeten fungerar, något som Aftonbladet inte är intresserad av. De är inte heller intresserade av att möta Dumpen och diskutera saken. Klick och drev är viktigare för att sälja skit. Nån riktig sanningsenlig journalism sysslar de inte.
Uppenbart lyssnade du inte på samtalet och köpte blint allt det som klickjournalisterna på Aftonbladet hittar på. Eller så passar det helt enkelt inte in i din agenda och du väljer därför att titta på. Det gör det hela väldigt komiskt.
Här är klippet igen när Sara skjuter ner Aftonbladets lögner och konfronterar Aschberg.
Nu är kanske inte just Aftonbladet min go to media.
Men nu var det just den tidningen i diskutionen.
Jag håller lång ifrån med om allt som skrivs i tidningen. Det gör dock inte att jag inte tycker att Sara framför något speciellt vettigt i klippet.
Jag försöker se på det mesta med ett öppet sinne och försöker att inte gå in med förutfattade meningar om varken personer eller företag.
Däremot så ser jag ändå inte hur deras bokföring skulle vara relevant i den diskutionen.
Snälla upplys mig vad den spelar för roll.
Och jag är seriös inte dryg eller nedlåtande i den önskan. Utan jag frågar respektfullt. Utifall jag missat något.
Jag skulle gärna också vilja veta hur du menar att hon skjuter ner honom?
Det är däremot väldigt intressant vilket hårt ställningstagande du har för, jag citerar, "Klick och drev är viktigare för att sälja skit."
Något som hela dumpen är uppbyggt på.
Jag tycker det är intressant hur många dumpenanhängare det är som kritiserar majoriteten av all media och pratar om att vi normala människor bara tar till oss allt utan att kritisera något.
Det är exakt det som dom som följer dumpen gör.
Att fakta och andras insikter inte väger någonting, eller ens är värd att titta närmare på.
Eftersom dom på dumpen säger att det inte är så.
Lika hjärntvättar känns det när dom tex kritiserar Sanna fiskare, då dumpen publicerar att hon har några domar på sig. Vilket i följarnas ögon gör att hon absolut inte kan vara pålitlig.
Och detta kommer då ifrån några som har flera domar på sig själva. Domar som handlar bland annat om missbruk.
Och som du påstod tidigare med att man inte behöver någon doktorsavhandling för att veta. Att bland annat missbrukare är dom som är minst trovärdiga.
Jag påstår däremot inte att allt Sanna fiskare säger är sant. Det kan jag omöjligt veta utan att ha pratat med henne själv och fått mer inblick i vad hon kan bevisa och inte.
Det är så tröttsamt att höra argument som både ger och tar med samma hand.
Ja jag är kritisk till Dumpens arbetssätt och deras organisation.
Kan du på ett vuxen och respektfullt sätt förklara för mig varför jag bör ändra min inställning.