2024-12-19, 00:01
Medlem
De nya tjejerna som konfronterar gäddor är ju 1000000 ggr bättre än S och P.

Dumpen utan tjackbedragerskan hade varit en helt annan och bättre grej tror jag.
Citera
2024-12-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Skulle vilja påpeka att i det länkade klippet så bemöter hon ingenting sakligt.
Hon pratar om pressetik och hur AB hänger ut dom utan möjlighet till att få bestämma själva vad som ska stå. Om man lyssnar lite mellan raderna.

Vad deklarationer skulle visa om det handlar om svarta pengar förstår jag inte heller.
Lite det man hör på Robert också att det inte är viktigt för själva artikeln.

Sedemera så kan han inte veta om dom fått 40% eller inte. Vilket han också påstår.
Och i både samtalet och artikeln så påpekas det att det är Strömberg som säger att dumpen får en andel.

Jag förstår faktiskt inte vad ni vill ha ut utav det klippet. Inte heller varför dom själva valt att gå ut med klippet. Det får det bara att framstå som att dumpens ledning är desperata och nervösa.

En annan sak jag också tänker på när det kommer till deras telefonsamtal över lag, är att dom aldrig nämner att samtalet spelas in för publicering.
Vilket man kan tycka är dålig pressetik. Framförallt när det handlar om ett samtal med en annan journalist.

Men jag vet inte. Det kanske var fel klipp som länkades också.
För det klippet visar inget till Dumpens fördel.

Att Aftonbladet hittar på saker och skapar drev vet vi ju redan. Den vänsterdrivna skitblaskan behövs det ingen doktorsavhandling på för att komma till den slutsatsen, det är allmänt känt. Något som Aschberg i princip bekräftar då han erkänner hur ogranskat de spottar ur sig skit.

Sara pratar med Aschberg med öppna kort och är villig att redovisa allt ifrån Dumpens bokföring till hur deras samarbeten fungerar, något som Aftonbladet inte är intresserad av. De är inte heller intresserade av att möta Dumpen och diskutera saken. Klick och drev är viktigare för att sälja skit. Nån riktig sanningsenlig journalism sysslar de inte.

Uppenbart lyssnade du inte på samtalet och köpte blint allt det som klickjournalisterna på Aftonbladet hittar på. Eller så passar det helt enkelt inte in i din agenda och du väljer därför att titta på. Det gör det hela väldigt komiskt.

Här är klippet igen när Sara skjuter ner Aftonbladets lögner och konfronterar Aschberg.
https://youtu.be/Z9OQRA12q18

Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Journalistiken är inte idag vad den var förr pga äckliga människor som Aschberg.

Förr ville journalisterna berätta sanningen för läsarna, en sanning företag och annan makt försökte dölja.

Nu för tiden vill journalisterna ljuga för läsarna, vinkla sanningsenliga företag och annan makt till att få det att låta som kriminellt och ohederligt - de tackar aktivt nej till att få reda på sanningen bara för att ha ryggen fri och kunna få publicera sina lögner och påhittad fiction.

Aschberg vet mycket väl att Dumpen inte har fått några 40% - men han vill lura i alla läsare att så är fallet, genom att på alla möjliga sätt misstänkliggöra Dumpen. Personer som Aschberg är vad som har gjort att mer än hälften av hela befolkningen har tappat förtroendet för de stora mediahusen och inte litar ett skit på något som publiceras i blaskorna. Varenda scoop, och s.k. ”granskning”, är mer något som redaktionerna och journalisterna själva snickrat ihop bakom sina skärmar och tangentbord än förankrat i någon oegentlighet i verkligheten.

Kunde inte sagt det bättre själv!
Senast redigerad av KetaminKajsa 2024-12-19 kl. 00:31.
Citera
2024-12-19, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Att Aftonbladet hittar på saker och skapar drev vet vi ju redan. Den vänsterdrivna skitblaskan behövs det ingen doktorsavhandling på för att komma till den slutsatsen, det är allmänt känt. Något som Aschberg i princip bekräftar då han erkänner hur ogranskat de spottar ur sig skit.

Sara pratar med Aschberg med öppna kort och är villig att redovisa allt ifrån Dumpens bokföring till hur deras samarbeten fungerar, något som Aftonbladet inte är intresserad av. De är inte heller intresserade av att möta Dumpen och diskutera saken. Klick och drev är viktigare för att sälja skit. Nån riktig sanningsenlig journalism sysslar de inte.

Uppenbart lyssnade du inte på samtalet och köpte blint allt det som klickjournalisterna på Aftonbladet hittar på. Eller så passar det helt enkelt inte in i din agenda och du väljer därför att titta på. Det gör det hela väldigt komiskt.

Här är klippet igen när Sara skjuter ner Aftonbladets lögner och konfronterar Aschberg.

Nu är kanske inte just Aftonbladet min go to media.
Men nu var det just den tidningen i diskutionen.
Jag håller lång ifrån med om allt som skrivs i tidningen. Det gör dock inte att jag inte tycker att Sara framför något speciellt vettigt i klippet.

Jag försöker se på det mesta med ett öppet sinne och försöker att inte gå in med förutfattade meningar om varken personer eller företag.

Däremot så ser jag ändå inte hur deras bokföring skulle vara relevant i den diskutionen.
Snälla upplys mig vad den spelar för roll.
Och jag är seriös inte dryg eller nedlåtande i den önskan. Utan jag frågar respektfullt. Utifall jag missat något.

Jag skulle gärna också vilja veta hur du menar att hon skjuter ner honom?

Det är däremot väldigt intressant vilket hårt ställningstagande du har för, jag citerar, "Klick och drev är viktigare för att sälja skit."
Något som hela dumpen är uppbyggt på.

Jag tycker det är intressant hur många dumpenanhängare det är som kritiserar majoriteten av all media och pratar om att vi normala människor bara tar till oss allt utan att kritisera något.
Det är exakt det som dom som följer dumpen gör.
Att fakta och andras insikter inte väger någonting, eller ens är värd att titta närmare på.
Eftersom dom på dumpen säger att det inte är så.

Lika hjärntvättar känns det när dom tex kritiserar Sanna fiskare, då dumpen publicerar att hon har några domar på sig. Vilket i följarnas ögon gör att hon absolut inte kan vara pålitlig.
Och detta kommer då ifrån några som har flera domar på sig själva. Domar som handlar bland annat om missbruk.
Och som du påstod tidigare med att man inte behöver någon doktorsavhandling för att veta. Att bland annat missbrukare är dom som är minst trovärdiga.
Jag påstår däremot inte att allt Sanna fiskare säger är sant. Det kan jag omöjligt veta utan att ha pratat med henne själv och fått mer inblick i vad hon kan bevisa och inte.

Det är så tröttsamt att höra argument som både ger och tar med samma hand.

Ja jag är kritisk till Dumpens arbetssätt och deras organisation.
Kan du på ett vuxen och respektfullt sätt förklara för mig varför jag bör ändra min inställning.
Citera
2024-12-19, 02:58
Medlem
Citat:
Vad tycker ni peddo-krigare om Saras privata samtal med Ashberg där hon sakligt bemöter Aftonblaskans lögner?

Om uppenbara lögner är synonymt med saklighet så har du naturligtvis rätt
Citera
2024-12-19, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Journalistiken är inte idag vad den var förr pga äckliga människor som Aschberg.

Förr ville journalisterna berätta sanningen för läsarna, en sanning företag och annan makt försökte dölja.

Nu för tiden vill journalisterna ljuga för läsarna, vinkla sanningsenliga företag och annan makt till att få det att låta som kriminellt och ohederligt - de tackar aktivt nej till att få reda på sanningen bara för att ha ryggen fri och kunna få publicera sina lögner och påhittad fiction.

Aschberg vet mycket väl att Dumpen inte har fått några 40% - men han vill lura i alla läsare att så är fallet, genom att på alla möjliga sätt misstänkliggöra Dumpen. Personer som Aschberg är vad som har gjort att mer än hälften av hela befolkningen har tappat förtroendet för de stora mediahusen och inte litar ett skit på något som publiceras i blaskorna. Varenda scoop, och s.k. ”granskning”, är mer något som redaktionerna och journalisterna själva snickrat ihop bakom sina skärmar och tangentbord än förankrat i någon oegentlighet i verkligheten.

Ok, jag förstår. Du prenumererar på
Samnytt. Ha en bra dag och undvik att läsa löpsedlarna annars är det risk för hjärtinfarkt.
Citera
2024-12-19, 03:12
Medlem
Citat:
Skulle vilja påpeka att i det länkade klippet så bemöter hon ingenting sakligt.
Hon pratar om pressetik och hur AB hänger ut dom utan möjlighet till att få bestämma själva vad som ska stå. Om man lyssnar lite mellan raderna.

Vad deklarationer skulle visa om det handlar om svarta pengar förstår jag inte heller.
Lite det man hör på Robert också att det inte är viktigt för själva artikeln.

Sedemera så kan han inte veta om dom fått 40% eller inte. Vilket han också påstår.
Och i både samtalet och artikeln så påpekas det att det är Strömberg som säger att dumpen får en andel.

Jag förstår faktiskt inte vad ni vill ha ut utav det klippet. Inte heller varför dom själva valt att gå ut med klippet. Det får det bara att framstå som att dumpens ledning är desperata och nervösa.

En annan sak jag också tänker på när det kommer till deras telefonsamtal över lag, är att dom aldrig nämner att samtalet spelas in för publicering.
Vilket man kan tycka är dålig pressetik. Framförallt när det handlar om ett samtal med en annan journalist.

Men jag vet inte. Det kanske var fel klipp som länkades också.
För det klippet visar inget till Dumpens fördel.

Stämmer precis. Lägg därtill det låtsade svävandet kring den s.k patiententavgiften till impulskollen. Till slut hade hon hört.
Så genomskinligt och korkat. På slutet heter det att Aschberg har ryat och skrikit.
Han höjde inte rösten en enda gång, däremot Sara ett par gånger i obalans.
Jag tror att öronläkarna har ett inflöde att se fram emot.
Citera
2024-12-19, 03:26
Medlem
Citat:
Nu är kanske inte just Aftonbladet min go to media.
Men nu var det just den tidningen i diskutionen.
Jag håller lång ifrån med om allt som skrivs i tidningen. Det gör dock inte att jag inte tycker att Sara framför något speciellt vettigt i klippet.

Jag försöker se på det mesta med ett öppet sinne och försöker att inte gå in med förutfattade meningar om varken personer eller företag.

Däremot så ser jag ändå inte hur deras bokföring skulle vara relevant i den diskutionen.
Snälla upplys mig vad den spelar för roll.
Och jag är seriös inte dryg eller nedlåtande i den önskan. Utan jag frågar respektfullt. Utifall jag missat något.

Jag skulle gärna också vilja veta hur du menar att hon skjuter ner honom?

Det är däremot väldigt intressant vilket hårt ställningstagande du har för, jag citerar, "Klick och drev är viktigare för att sälja skit."
Något som hela dumpen är uppbyggt på.

Jag tycker det är intressant hur många dumpenanhängare det är som kritiserar majoriteten av all media och pratar om att vi normala människor bara tar till oss allt utan att kritisera något.
Det är exakt det som dom som följer dumpen gör.
Att fakta och andras insikter inte väger någonting, eller ens är värd att titta närmare på.
Eftersom dom på dumpen säger att det inte är så.

Lika hjärntvättar känns det när dom tex kritiserar Sanna fiskare, då dumpen publicerar att hon har några domar på sig. Vilket i följarnas ögon gör att hon absolut inte kan vara pålitlig.
Och detta kommer då ifrån några som har flera domar på sig själva. Domar som handlar bland annat om missbruk.
Och som du påstod tidigare med att man inte behöver någon doktorsavhandling för att veta. Att bland annat missbrukare är dom som är minst trovärdiga.
Jag påstår däremot inte att allt Sanna fiskare säger är sant. Det kan jag omöjligt veta utan att ha pratat med henne själv och fått mer inblick i vad hon kan bevisa och inte.

Det är så tröttsamt att höra argument som både ger och tar med samma hand.

Ja jag är kritisk till Dumpens arbetssätt och deras organisation.
Kan du på ett vuxen och respektfullt sätt förklara för mig varför jag bör ändra min inställning.

Nu begär du för mycket av någon som aldrig läst en bok i sitt liv. Läser man bara Samnytt så får man en sådan världsbild.
Källkritik är bara blaha blaha. Samma typ av människor som läste Bibeln bokstavligen.
Här hittar vi definitivt inga raketforskare.
Citera
2024-12-19, 06:04
Medlem
Pinoputchins avatar
Gäddparet Åland/Stockholm #534 och #535, Soda Göteborg #538, Magistern Umeå #539- exempel på mycket intressanta fiskeresultat. Det är sådant som gör Dumpen intressant.
Citera
2024-12-19, 07:24
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Eller så är han bara en av dom 99.9% som avskyr pedofiler och därför tycker att Dumpen gör ett bra jobb.

Pedofilkramarna är en rätt liten minioritet

Verkar vara svårt för vissa att förstå att dom flesta tycker att det är bra att pedofiler hängs ut.
Du har så rätt, tror jag. Det du pratar om är den obildade pöbeln som har svårt att har flera tankar samtidigt, du tillhör säkerligen denna stora massa, vilket du dumt nog nästan verkar lite stolt över.
Citera
2024-12-19, 07:47
Medlem
Citat:
Vad tycker ni peddo-krigare om Saras privata samtal med Ashberg där hon sakligt bemöter Aftonblaskans lögner?

Det är väldigt många läsare som bara läser rubrikerna, och tar clickbaiten som sanning, precis som Sara påpekar i ljudklippet. Det märks inte minst i denna tråd där mängder av konton bara rabblar innehållet i Aftonbladets pch ETC:s clickbaits som sanningar. Det är också lite konstigt att det är samma folk som inte ens orkar förstå verkligheten som dessutom är mest högljudda i sina åsikter. beteendet bottnar i en form av försvarsmekanism där man försöker dölja sin egen bristande förmåga att skapa rimliga modeller baserat på gles information, som går ihop logiskt, genom att skrika ut sina infantila slutsatser i ett försök att överrösta de sunda och mer reflekterande åsikterna.

Aftonbladets ”rapportering” om Dumpen är skräddarsydd för att tilltala lättlurade personer som går på alla vilseledande tricks de tar till för att förvanska verkligheten.

Journalistikens primära uppgift borde istället vara att kritisera gällande lagstiftning, så att eventuell lagändring kan göra initiativ som Dumpen helt överflödig. Om lagen skulle göra det enklare för polisen att gripa pedofiler och andra former av psykopater som saknar empati för familjers små barn så hade inte Dumpen behövts. Där lagen brister eller halkar efter samhällsutveckling kommer alltid medborgarna själva täppa hålet, och det är inte där journalistiken ska visa framfötterna på samhällsbristernas sida om historien.

Dumpen är också journalistik, som granskar och rapporterar om individer som våldtar och begår övergrepp på utsatta barn, och Aftonbladet går då in i rollen som journalister som ”granskar” andra journalister. Medborgare skulle t.o.m. kunna se lite genom fingrarna om det vore så att Dumpen tummar lite på nån lag, men nu när de inte ens gör det men Aftonbladet - och Bodström - ändå utmålar dem som kriminella och samhällets största problem, då blir det så konstigt.
Senast redigerad av psykopathenko 2024-12-19 kl. 08:46.
Citera
2024-12-19, 09:57
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
De nya tjejerna som konfronterar gäddor är ju 1000000 ggr bättre än S och P.

Dumpen utan tjackbedragerskan hade varit en helt annan och bättre grej tror jag.
Ja dom är ju inte rabiata som SoP. Men så himla tragiskt med den här läraren som har dragning till barn i 14-årsåldern, några frustrerade människor som skippat skolan och sen en polis som fått lära sig att ta personnummer och tillsammans, utan att veta om det, gör dom förnedrings-tv på norrländskt nedtonat vis. Alla inblandade, kanske minst polisen, är liksom på glid och vet inte vad dom ska göra av dig själva. Inget är igenomtänkt, lärarens klippande ögonlock illustrerar perfekt hela situationen. Dumpentanterna som blivit lämnade av sina gubbar är kvar med deras barn som slutat prata och gå upp ur sängen. För att söka lite förströelse och mening med livet började tanterna titta på dumpen och slogs av tanken att de själva en dag skulle kunna göra det putte o Sara gör. Det skulle lösa så många problem! Nåt att göra på dagarna, lite beröm, kanske t.o.m lite kändisskap! Det vore nåt utöver det vanliga! Sociala medier är fantastiska, här kan en uttråkad, olycklig tant som plockat oboyglas och fått glåpord hemma plötligt göra en viktig insats, nämligen ”bekämpa pedofilerna” som påminner så mycket om deras gubbe som lämnat och satt dom i skiten. O häromdan prata ja med Paatrik Sjöööberg, höjdhopparen som sa att jag minsann gör ett bra jobb! Att de varken gör från eller till när det kommer till övergrepp på barn, kan man ju faktiskt strunta i helt! Att dom är helt utelämnade till hur samarbetsvilliga peddogubbarna är väl bara löjligt att ta upp, ”här gör vi TV tillsammans!” Tänk att dom kunde hämta polisen som vant bad peddofilen att uppge personnummer och sätta telefonen i flygplansläge! Att polisen inte kommer hitta ett jävla skit och att dom inte vet vad han är anmäld för, är ju också löjligt att prata om, det handlar ju om att skydda barn!!!
Citera
2024-12-19, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Gäddparet Åland/Stockholm #534 och #535, Soda Göteborg #538, Magistern Umeå #539- exempel på mycket intressanta fiskeresultat. Det är sådant som gör Dumpen intressant.

Ja det är faktiskt svårt att förneka att det har halats upp riktiga praktexemplar till julmiddagen.
Frågan är om det bara varit tur eller om det beror på nyanställningar (tex multikulti)?

Ålandsparet fick ju en sjuhelsikes resa. Inte lätt när polisen på åland vill visa framfötterna och visa att de kan mer än att spåra upp katter. Ryktas om att de nu även blivit häktade.! Frågan är för vad?

Verkar som även Dogge Rosen var en gädda som fick vara testpilot för det nya betalningsalternativet nu när IK konkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in