2024-12-19, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Vem är du att bestämma om blod är tjockare än vatten?

I min värld är den det, liksom i en annan värld.
Kanske inte i din.

Lägg ned din arrogans.

Vad vill du ha svar på?

Vad i "blod är definitivt inte tjockare än vatten i alla lägen" fick dig att tolka det som att jag menade att det aldrig var det? Kom igen?! Vem är det som är arrogant egentligen?

Bara för att du nu i din värld tycker att blod är tjockare än vatten - hur kan du applicera det på Jocke och Chrippa (som nu dessutom inte delar blod helt)? Man väljer inte vilka man delar blod med men man kan välja vilka man mår bra med och som bidrar positivt i ens liv och de behöver absolut inte vara samma.
Citera
2024-12-19, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
har polisen meddelat att han har varit efterlyst och att det blir utfallet när han grips?

varför riskera det för en kaffevolta?
det har inte varit snack om företag i Spanien

Jo, det har det. Själv har bara Skabbe antytt det genom att säga att han inte "har nån business i Sverige", att han åker till Spanien "för business", o s v.

Det det inte finns bolag i Spanien har t o m kollats upp.
Citera
2024-12-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle han ha gjort det. Har kört med förvirrande uppgifter är det nog för att han vill förvirra er eller tycker att det inte angår er var han befinner sig.
Det gör det ju inte heller.

För att det punkterat Rask, Jocki och Anjo rätt rejält.

Varför punkterar han inte deras lögner nu när han kan göra det med en enkel selfie med dagens Expressen?
Citera
2024-12-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det är Chrippa själv som kan få stopp på detta genom sina egna handlingar.

Vad ska han göra för att få stopp på det då? Be snällt?

Han får ju videos på sig bara han tar andetag.

Tycker för övrigt att Chrippa är riktigt sjuk och behöver antagligen sitta inne eller bara generellt borta från sovialamedier ett tag..

Men det sjukaste är ju drevet. Klart att vem som helst hade blivit stressad av en sån grej.

Rask, Anjo och Jockibois felande tycker jag är mer intressant en Chrippas felande.
Citera
2024-12-19, 01:00
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Jag håller med dig.

Men nu verkar han vara i nåt skov, är på flykt från platser och hela sig själv.
Hjälpen kommer från medmänniskor till honom.
Flashback river han i stycken, inte minst Anjo och rask.

Han behöver sin familj, han behöver att någon styr allt kring honom.
I hans fall få hjälp med att bli helt privat och tystad.

Jag antar att hans bröder kommer hjälpa honom med det, genom att tysta blodiglarna.
Det är nummer 1

Jag vet hur det är att ha kaos , och jag hade självdött om det vore för öppen ridå.

Jocke agerar i affekt, han blir skogstokig.

Men om det va min bror?

Jag har gjort likadant, men inför en mindre skara

Så jag kan relatera till viss mån.

Finns det någon medmänsklighet i tråden?

Va fan flummar du om???

C har MORDHOTAT samtligas BARN.

Han har blivit räddad från psykopaten av hela gänget , lyckades vända allt hat till kärlek för honom. Han hade alla på sin sida,- tills han totalvände och körde sig själv in i cellen!! Där
Är vi idag!

Alla valde Crippa- men i slutet av dagen- så väljer Crippa ALLTID sig själv! Och då blir man ensam ! Hans val!

Sen är han självklart i ett ”skov” - eller rättare sagt ett stadie av panik? Tror fan det . Hur skulle du reagera om du var i den situationen som han är i nu?
Tror alla skulle bli rätt skeva och inkonsekventa tyvärr .

Ja, om man nu inte väljer det sunda - erkänna sina misstag. Be om
Ursäkt . Ta sitt straff och välkomnas ut som en man.

Men NEJ. Chrippas selektiva funktionsnedsättning i hjärnan- visar sig tydligt i detta kaos när han fortsätter som han gör!

Och nu hotar han Sveriges älsklingar Jonna och Jocke - att han ska sänka deras imperium ! NÄR fokus borde vara ” NU SKA JAG KÄMPA FÖR ATT FÅ VARA EN GOD FAR TILL MIN DOTTER”

Men nej. Det är egot som måste få hämnas . Det är märkeskläder som ska köpas .
Vikarna kryper längre och längre upp. Den söndersolade hyn har aldrig varit sämre. Den gubbiga ghetto-stilen har alla relevanta slutat ha på sig förra året. Men det är såhär han väljer livet !
Det är inget synd om honom.
Det är inga andra som behöver se över sina hjärtan. Det är HAN som behöver en defibrillator över sitt egna och ett cykelställ i pannan !
Citera
2024-12-19, 01:05
Medlem
Inte synd om honom alls.

Den ända det är synd om är Chloe.. Som har fått utstå sin pappas vrede flera gånger. Överallt. Finns ingen trygg plats för henne.

Gapar i bilen, kastar saker, skriker, gormar, osv. äckelpäckel.

Synd bara att Julia inte varit öppen med det tidigare. Men det funkade väl så länge Chrippa betalade henne.
Lika så för Linnea nu, så länge hönan matas och pengar kommer in.

lögn efter lögn på instagram.

Intressant slut på året iaf.
Citera
2024-12-19, 01:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du begriper verkligen inte. Det handlar om hur du och dina gelikar uppfattats, inte bara i tråden utan också av Skabbe och Skabbelina. Det råder inget tvivel om att din uppfattning inte delas med mer än en handfull skribenter.

Både Skabbe och Skabbelina har ju både pratat om ER, om ert villkorslösa stöd. All galenskap har ni normaliserat. "Nej, han spred inte hämndporr på Rask", "Nej, han har på sin höjd skattefuskat", et cetera.

Minns du inte "flashbackriddare"? Det är ER som de syftar på.

Bondeoffer.
Och hur tror du att du och dina gelikar uppfattas?
Kallar små barn för grisflickan, önskar och hoppas att dåliga saker ska hända människor.
Först ville du att dåliga saker skulle hända Anjo, och nu vill du att dåliga saker ska hända chrippa.

Jag tror ganska många i denna tråd delar min uppfattning. Det är din fantasi av min uppfattning folk inte delar. Men det problemet ligger hos dig, inte hos mig.
Citera
2024-12-19, 01:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
men pallal?

Vem har inte varit i stress som gravid?

Jag håller med dig om mycket, men ibland förstår jag inte vad du vill säga
Pallal menar att Jocke lägger väldigt mycket tid och energi på Chrippa och Linnea.
Jocke borde släppa chrippa och Linnea, och istället lägga tiden och energin på att avlasta Jonna, så inte Jonna behöver vara så stressad hela tiden.
Citera
2024-12-19, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Pallal menar att Jocke lägger väldigt mycket tid och energi på Chrippa och Linnea.
Jocke borde släppa chrippa och Linnea, och istället lägga tiden och energin på att avlasta Jonna, så inte Jonna behöver vara så stressad hela tiden.
Jag håller med om det.

Jocke kommer nog till det beslutet.
Citera
2024-12-19, 01:21
Medlem
"Fact god"-cluee vädjar till Skabbe att ta ner återpubliceringen av hans danjalvideo.
https://ibb.co/gWk3180

Videon är förstås kvar.
Citera
2024-12-19, 01:26
Medlem
paperfaces avatar
Men lol.
Är han verkligen i Spanien?
Då har det brunnit helt i huvudet på honom.
Lite taktkänsla får han skaffa sig iaf. Om det nu stämmer
Citera
2024-12-19, 01:26
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag håller med om det.

Jocke kommer nog till det beslutet.
Ja, jocke skulle må bäst av det. Man kan inte hjälpa folk som inte vill ha hjälp, och Chrippa vill ju inte ha Jockes hjälp, chrippa vill ju köra sitt eget race och gå sin egen väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in