2024-12-18, 21:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Hur kommer det sig att Felicia är så involverad i detta nu då? Jag förstår alla andra i dramat/härvan.

Julia och Chloe har bott hos Felicia mycket.
Citera
2024-12-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja om Christoffer är i Östergötland kan han ju trampa in på polisstationen i Linköping vid 8 imorgon och ta ett foto med morgonens tidning. Väldigt enkelt.

Det kan han göra. Pallal hjälper säkert till att få ut en sådan bild. Nä just det, glömde att Pallal inte har kontakt med Chrippa. Då går ju inte det.

Är han hemma nu så spelar det ingen roll. Han har brutit sitt förbud. Korkad.

Sen kom det något nytt i Anjos video som jag inte har tänkt på.
Tex straffavgifterna. Det är ju inte bara räntor. Ojoj, han har verkligen ställt till det rejält.
Citera
2024-12-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Det gick inte så bra med det förbudet, åklagaren kan inta vara nöjd med sin tafatthet, hoppas han får Jockes alla följare efter sig, nu har eventuellt Spanien en eventuellt åtalad som springer lös där nere.

Jag ser sarkasmen flöda här 😊

Nä det är bättre att polisen sköter detta.

Men finns det någon centimeter i dig som förstår att det finns människor som faktiskt är förbannade på Chrippa och drivs av det?
Eller helt enkelt bara tycker att han ska få smaka på sin egen medicin?
Eller faktiskt inte gillar brottslingar?
Eller vill hjälpa till?
Eller bara tycker att det var ett roligt tillfälle?
Eller någon som Chrippa har betett sig riktigt illa mot?
Osv.

Jag gillade inte heller skurkarna i Dallas.
Citera
2024-12-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Hur kommer det sig att Felicia är så involverad i detta nu då? Jag förstår alla andra i dramat/härvan.

Hon har ju varit involverad ett bra tag. Dels har Julia bott med Chloe hos familjen Book vid flertalet tillfällen och Felicia har ett starkt band till Chloe.
Utöver detta var det ju Felicia som flög ner med Julia till Spanien när Chrippa påstods ha "kidnappat" Chloe och fick ta snacket med Chrippa.
Hon har ju även efter det varit med en del i bakgrunden men då hon inte är lika öppet involverad som typ Anjo, Simon, Motvikt och Rask så har hon ju inte uppmärksammats på samma sätt.
Citera
2024-12-18, 21:08
Medlem
Hur tänker han att han ska ordna upp sitt liv nu? Han måste ju må pissdåligt över sina konstiga handlingar och val (eller inte).
Citera
2024-12-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Hur tänker han att han ska ordna upp sitt liv nu? Han måste ju må pissdåligt över sina konstiga handlingar och val (eller inte).

Han mår ju bara dåligt i två dagar sen skärper han sig och mår bra igen och Linnea menar att man kan må bra genom att fake it till you make it.

Var det inte så att Felicias mamma Anna Book och Julias mamma Helena kände varandra först?
Citera
2024-12-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan

Bra fråga, dottern kommer med stor sannolikhet bli LVU placerad, Chrippa blir häktad. Om åtalet går till rättegång så ser det inte bra ut att både skita i samhällstjänsten, fortsätta begå brott, flytta runt som en galning samt fly landet.

Man får hoppas det blir en god jul för Chrippa nere i värmen iaf och att ångesten inte kryper på allt för mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det kan han göra. Pallal hjälper säkert till att få ut en sådan bild. Nä just det, glömde att Pallal inte har kontakt med Chrippa. Då går ju inte det.

Är han hemma nu så spelar det ingen roll. Han har brutit sitt förbud. Korkad.

Sen kom det något nytt i Anjos video som jag inte har tänkt på.
Tex straffavgifterna. Det är ju inte bara räntor. Ojoj, han har verkligen ställt till det rejält.

Jocke pratade om att det kunde röra sig om 10 miljoner med allt och då ska han sitta inne i ett par år så där kommer ju skulden att ticka iväg väldigt snabbt. Så då får han sätta igång och svetsa intensivt för att ordna upp det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag ser sarkasmen flöda här 😊

Nä det är bättre att polisen sköter detta.

Men finns det någon centimeter i dig som förstår att det finns människor som faktiskt är förbannade på Chrippa och drivs av det?
Eller helt enkelt bara tycker att han ska få smaka på sin egen medicin?
Eller faktiskt inte gillar brottslingar?
Eller vill hjälpa till?
Eller bara tycker att det var ett roligt tillfälle?
Eller någon som Chrippa har betett sig riktigt illa mot?
Osv.

Jag gillade inte heller skurkarna i Dallas.

Det jag funderar mest på är vad han egentligen har gjort, och hur alla de privata sakerna kan hamna här och på sociala medier.

Detta är ett väldigt stort fenomen detta dramat, som verkligen har tagit fram det sämsta ur alla inblandade på youtube.

Och ur alla inblandade här, du har nog svårt för att se detta ur helikopter perspektiv det känns som du är djupt involverad på ett plan som inte jag kan förstå.

Vi förstår helt enkelt inte varandras infallsvinklar i denna fejden.

Jag vet bestämt att alla de inblandande (förutom rask) för 13 månader sedan var mycket goda vänner med samma ekonomiska syn på saker och ting, och samma inkomstkälla. Så nej jag kan inte förstå vissa saker som dom delar om barn och liknade saker.
Citera
2024-12-18, 21:16
Medlem
Denna historia är ju så ledsam...
Jag är benägen att tro att Christoffer inte är vid sina sinnes fulla bruk sedan ett antal månader bakåt. Antingen så är det droger som fått honom i detta tillstånd eller så är det hans nya "flamma" Linnea som fått honom dit pga manipulering....
Ingen person med alla hästar hemma skulle bete sig som han gör nu.
Han behöver ju hjälp! Linnea kan tydligen inte hjälpa honom. Hon kanske är för ung och har avsaknad av livserfarenhet, vem vet.... Hon visar inga tendenser för att hjälpa honom alls... eller hänger hon bara med i Christoffers (psykos?) för att hon är rädd?

Dessa två människor ska ju inte vara tillsammans i detta nuläge. De bränner alla sina broar till allt. Så ledsamt
Citera
2024-12-18, 21:20
Medlem
Eg0x3s avatar
Haha han verkar bara liiite irriterad 😂
Stämningen är nog inte på topp för Linnea verkade oxå lite bitsk på storys som hon sen raderade.

https://postimg.cc/hhkr49dh

Denna post raderade Chrippa oxå 👀
Citera
2024-12-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jocke pratade om att det kunde röra sig om 10 miljoner med allt och då ska han sitta inne i ett par år så där kommer ju skulden att ticka iväg väldigt snabbt. Så då får han sätta igång och svetsa intensivt för att ordna upp det.

Är det såna summor så är det lika bra att bara dra efter avtjänat straff och börja om på ny kula någon annanstans.

Undra hur snubbarna bakom thepiratebay gjorde, dom fick ju drygt 50 mille att betala i skadestånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in