Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Kloakstatliga Gazprom-aktien kollapsar på clownbörsen i Moskva. Gazprom är en kronjuvels-skithög i kloaken ryssland.
Allt som rysslands ursvage clowndiktator KGB-Putin tar i blir till ren skit. Finns ingen rysk clown i historien som radat upp så här många fiaskon på så kort tid.
"Sanitär zon" i Ukraina blev ett fraktfiasko som ingen ryss ens vågar ta upp idag. Kharkiv-offensiven = totalt fiasko. I KGB-Putins patetiska tal igår nämnde clownen Putin inte ett ord om Kursk eller hur ryska armén totalt misslyckats där då ingen respekterar clownens deadlines. Ryska armén är helt enkelt för svag och måste förlita sig på Akhmats "specialstyrkor" samt nordkoreaner. Inte heller ett ord i KGB-Putins tal om historiska fiaskot i mellanöstern och rysslands katastrofala och förnedrande nederlag mot några fåraherdar i Syrien.
Rysslands ursvage och fege diktator har fortfarande i kommenterat ryska nederlaget i Syrien.
Idag visar ryska armén sin totala underlägsenhet och historiskt svaga nivå när generaler dör mitt i Moskva.
Gazprom shares once again collapsed amid news that the EU is not interested in further transit of Russian gas through Ukraine.
For the first time in history, the share is worth less than 107 rubles.
https://bsky.app/profile/antongerashchenko.bsky.social/post/3ldivoxdl7s25
107 rubler….!
Fan, den aktien var väl värd 100 spänn bara för några år sen. Den har alltså tappat 90 % av sitt värde.
😁🤣😂🤡
Jag får inte ihop det där. Gazprom skulle ju
sälja hela euroleveransen av olja och gas till Indien och Kina, för mycket mer pengar än vad Europa kunde betala.
Och nu störtdyker kursen, för att det redan kommunicerade upphörandet av avtalet med gasleveranser genom Ukraina till Europa. Inte förlängs?
Nej, jag förstår ärligt talat inte. Alla de här sanktionerna skulle ju snarare boosta den ryska ekonomin!
Och nu verkar de istället köra i diket rejält. Eller, åtminstone gas och oljesektorn. Eller, åtminstone gazprom. Det kanske finns andra ryska olje- och gasbolag också naturligtvis.
De sovjet...eh, ryzka efterblivna fascisterna kunde inte åsidosätta ekonomiska fundamentan, dom kunde inte få de ekonomiska grundlagarna att upphöra - den här gången heller!