2024-12-16, 07:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Henrik Jönsson borde bjuda in Anders Holmberg till sin kanal för det samtal som han trodde det skulle bli.
Aa precis för det finns otaliga saker som HJ skulle kunna mala ned SVT för som mörkat om invandringens konsekvenser (demografiförändring och brottslighet), att S bär stort ansvar för nedlagd kärnkraft och elpriserna denna vinter (good luck). Dessutom bär SVT ansvar för spridningen av den på många sätt föraktansvärda wokismen som hjärntvättar barn och unga.
Citera
2024-12-16, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucysky
Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om detta. 30 minuter är väl alltid rätt repeterande men i detta 30 minuter diskuteras i princip endast två saker vilket ju till viss del talar för jönsson. Hade dom tagit upp åtminstone några fler saker hade dom ju kunnat mycket lättare sätta honom i dåligt dager.
Med det sagt blev jag ju väldigt skeptisk när det gäller framförallt första inslaget. Hade han klippt inslaget så för att få fram sin poäng så tycker jag det vore rätt skamligt gjort. Om inte annat mot hon som var i krönikan.

Men efter att ha sett Henriks video igen så tyckte jag nästan holmblad gjorde i princip samma sak han beskyllde Henrik för. Det var ju inte ett klipp som han använde som bevis för att svt ä partiska utan det var nog för att klippet var bra ur "estetisk" synvinkel till hans video.
Tycker gott holmblad borde upplyst om att Henrik faktiskt inte byggde någon tes kring det klippet trots allt.

Men visst det var inte så smidigt gjort av Henrik.

De där "30 minuter" programmen handlar i stort just om att såga de i fotknölarna som man tycker inte riktigt är i SVT linje. Holmberg är skicklig, men denna typ av agenda är illa.
Själv är jag helt avtrubbad för detta pga jag har fattat deras agenda för länge sedan och tar det med en rejäl nypa salt.
Jag tycker det hela föll lite på det egna greppet.
Man bjuder in en Youtuber med rätt stor maktfaktor, fast som är helt bortkopplad från agendan som följer med bidragen man får från staten och sedan ska SVT liksom försvara sin opartiskhet genom att egentligen bara diskutera två små Trump klipp i 30 minuter, där det handlar just om de blivit kritiserade för att vara vänstervridet och ha någon agenda, där det ältas om och om igen för någon typ av avbön och ursäkt över att de inte är vänstervridet och partiskt.
Det hela blir liksom bara löjligt om man kan se bortom Holmbergs förhörsmetod och upplägget.
Citera
2024-12-16, 08:38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-Cent
Det är läckert när lirare som Jönsson ska företräda ”folket”
Jävla pajas
Skulle vilja slänga en baksnus i ansiktet på honom.

håller med. han vill egentligen ha fri invandring men har fuktat sitt fjolliga, välmanikerade pekfinger och känt hur vindarna blåser. en glenn strömberg-size bakpaj borde han få i plytet
Citera
2024-12-16, 09:26
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Frågan jag ställer mig efter ha sett avsnittet är: varför ska mina skattepengar gå till en dyr redaktion som endast tar upp ett eller två dåliga fulklippningar från en YouTuber och jagar denne? Jönsson hade ju dessutom en poäng, Public service tar ofta på sig rollen som samhällstolkare, där tolkningen alltid är vänstervriden.

Vad är ens syftet med avsnittet, att försvara sitt existensberättigande? Ska de inte förhålla sig neutrala, låt då oss tittare själva avgöra om Jönsson ljuger och förvränger.

Jag gillar Jönssons arbete men Svt lyckades verkligen få honom att framstå som en svag lögnare. Om det är syftet, att förlöjliga meningsmotståndare, ska mina skattepengar gå till det? Om fallet är så, varför har Svt ens meningsmotståndare? De ska ju vara neutrala nyhetsförmedlare, inte folkbildare. Så många frågor.
Henrik har väl tillräckligt med material för att inte behöva fultolka en massa?
Han kan väl återgå till att klaga på vattenkranarna istället. Han är en jävla clown.
Citera
2024-12-16, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
håller med. han vill egentligen ha fri invandring men har fuktat sitt fjolliga, välmanikerade pekfinger och känt hur vindarna blåser. en glenn strömberg-size bakpaj borde han få i plytet
Håller med dig! Henrik Jönsson är egentligen inte en bra representant för högern. Han har bara en föreställning om att vara frihetlig och han är helt blind för problemen associerade med islam. Den naiva liberalkonservativa hållningen som finns hos Moderater! Bert Karlsson är ju en sådan opportunist som bara tänker på stålar!
Citera
2024-12-16, 09:35
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
De där "30 minuter" programmen handlar i stort just om att såga de i fotknölarna som man tycker inte riktigt är i SVT linje. Holmberg är skicklig, men denna typ av agenda är illa.
Själv är jag helt avtrubbad för detta pga jag har fattat deras agenda för länge sedan och tar det med en rejäl nypa salt.
Jag tycker det hela föll lite på det egna greppet.
Man bjuder in en Youtuber med rätt stor maktfaktor, fast som är helt bortkopplad från agendan som följer med bidragen man får från staten och sedan ska SVT liksom försvara sin opartiskhet genom att egentligen bara diskutera två små Trump klipp i 30 minuter, där det handlar just om de blivit kritiserade för att vara vänstervridet och ha någon agenda, där det ältas om och om igen för någon typ av avbön och ursäkt över att de inte är vänstervridet och partiskt.
Det hela blir liksom bara löjligt om man kan se bortom Holmbergs förhörsmetod och upplägget.
Ja, jag förstår ärligt talat inte vad meningen med programmet är. Ett sätt att klämma dit alla som kritiserar opartiska nyhetsförmedlaren Public service? Varför skulle det ens behövas?

Absolut lyckades svt hitta en fultolkning gjord av Henrik men det är ju en piss i Mississippi jämfört med vad de själva sysslar med. Lägg ner skiten, det är förnedrande att tvingas betala för propagandan riktad mot sig själv.
Citera
2024-12-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Aa precis för det finns otaliga saker som HJ skulle kunna mala ned SVT för som mörkat om invandringens konsekvenser (demografiförändring och brottslighet), att S bär stort ansvar för nedlagd kärnkraft och elpriserna denna vinter (good luck). Dessutom bär SVT ansvar för spridningen av den på många sätt föraktansvärda wokismen som hjärntvättar barn och unga.
Vilka SVT-program brukar du titta på?
Citera
2024-12-16, 16:23
Medlem
Carrocks avatar
Han gör något bra. Men han är inte duktig på kommunikation som han själv anser. Att vara kommunikativ går inte ut på att man ska kunna så många synonymer som möjligt med överdrivna gester.
Citera
2024-12-16, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Nej utan en lag som inte ens borde finnas och som innebär en GODTYCKLIG inskränkning av yttrandefriheten. Dessutom: VARFÖR? I ett fritt samhälle har jag rätt att till och med hysa och ge uttryck för diskriminerande åsikter. Det är OMÖJLIGT att skapa en juridisk lag för att försöka reglera yttrandefriheten utan att det blir ett sluttande plan. Sluttande plan är något som de flesta bara mekaniskt repeterar utan att förstå sig på... Det som händer är att staten får desto större makt att även på förhand angripa/förbjuda till och med subtila uttryck. De subtila uttrycken kan nämligen vara de mest diskriminerande, inte bara de som är flagrant diskriminerande/rasistiska/osv. Ej gångbart att skapa en objektiv och precis juridisk lag för detta syfte som många amerikanska prejudikat pekar på. Och dessutom är yttrandefriheten TILL för de (inte sällan minoriteter) med utmanande åsikter. Min yttrandefrihet bedöms inte som ett värde beroende på hur samhället eller grupper kan komma att reagera på mina uttryck.
Du kan diskutera och tycka som du vill utan att behöva skriva arabjävel eller negerjävel
Citera
2024-12-17, 05:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Du kan diskutera och tycka som du vill utan att behöva skriva arabjävel eller negerjävel
Vet inte om jag ser någon personlig nytta av att använda de orden men motsätter mig starkt att staten ska ha den (godtyckliga) makten att reglera yttrandefrihet. Varför tar du inte också upp andra exempel som är frekventare hos vänstern och muslimer? Har du lika starka känslor för att förbjuda anti-semitiska uttryck? Inom humor och satir så kan man visst bruka "negerjävel, arabjävel och zigenarjävel osv" utan några som helst negativa intentioner.
Citera
2024-12-17, 06:19
Medlem
mrmiltons avatar
Libertarian, tillåt mig kräkas i munnen och spotta honom i ansiktet.
Hela intervjun påvisar bara att han är en pajas och direkt svag på att kommunicera.
Vill han nu vara med i leken får han leken tåla och det ihopklippta materialet är ett direkt men dåligt försök till att missleda följarna.
Citera
2024-12-17, 07:13
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Jönsson kallar Trump i videon och i programmet för en burdus buffel (eller liknande, minns inte) och anklagar SVT för att ha försökt förmedla en bild av Trump som en rasist och sexist och en fara för världsfreden.

Holmberg försvarar SVT, tillbakavisar Jönssons anklagelser och ifrågasätter fulklippningen.

Vad menar Jönsson? Att SVT ljuger och borde beskriva Trump med Jönssons ord? Eller är även Jönssons beskrivning av Trump falsk och har han istället en annan syn på honom som han inte delat med sig av?

Nu har Jönsson en ny version av videon där fulklippet saknas. Då står han ensam kvar med sin syn på Trump som opassande för ämbetet, fast han var ensam i det hela tiden.

SVT har väl egentligen i detta inte delgett någon egen syn på Trump? Jönsson kanske tänkte sig att han inte skulle bli ifrågasatt när han påstod motsatsen i ett försök att visa på SVT:s partiska hållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in