2024-12-16, 20:03
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Precis. Det är en sak om det är en kommun med stora intäkter från industri och/eller invånarna men industrier flyr Malmö och deras invånare vet vi redan hurdana de är.
Men som i Malmös fall som inte går runt av egen maskin har mage att ta emot miljardbelopp i stöd, skära ner på sin skolverksamhet, äldreomsorg och annan kärnverksamhet men samtidigt ger Malmö stad illegala migranter tillgång till ekonomiskt bistånd och de betalar ut stora belopp till högst suspekta organisationer så som Flamman och KFUM. Det sticker åtminstone i mina ögon.
Kan tycka att övriga kommuner och regering ska ställa högre krav på Malmö eller bara stryp deras kommunala utjämningsbidrag och låt skiten gå under.

Ja taggtråd och mur runt Malmö och stryp alla bidrag. Det är numera en cancerfläck på jordens yta.
Citera
2024-12-16, 20:07
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Ironin är verkligen ÖRONBEDÖVANDE, att en kommunistisk tidskrift har ett kapitalistiskt telefonsäljarupplägg som ytterst tricklar upp till ledningen och inte ner till säljarna.

Det har jag vetat sedan länge att kommunister om det ges möjlighet blir de värsta rovkapitalister och som i detta fallet tjuvar av skattemedel.

50% provision... skulle han ha
Den här provisionen borde ligga på 5% och det borde gälla bara nya bidragsgivare eftersom de som gett bidrag till de förra året är det mycket lättare att förmå att även ge bidrag i år.

Det verkar som att kommunen kontrollerar bara de nya föreningar som söker pengar för första gången men när man väl har kommit in i systemet då kollas man inte längre trots att det handlar om mångmiljonbelopp.
Citera
2024-12-16, 20:09
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Det roliga är att Malmö går med underskott och måste ha statligt stöd för att gå runt. Så det är ännu sjukare än vad du beskriver. Låt Malmö gå i konken, the only solution.

Malmö får 5 miljarder årligen från andra välskötta kommuner i sk utjämningsbidrag.
Citera
2024-12-16, 20:15
Medlem
Rafi Farouq är en riktig gris, han parasiterar och försöker myggla in sig på andras bidragsprojekt med "gratis tid" och flammans resurser, sen när han officiellt är inne i projekten så hotar han den ursprungliga projektledaren och/eller dennes familj tills flamman får ta över projektet och han 50% av degen.

Jag har förstahandsinformation om detta, vet även att hans "24/7 arbete" som han skryter med i verkligheten är att han glider in på kontoret ngn timme per dag och skriker på folk.
Citera
2024-12-16, 20:21
Medlem
Blondinss avatar
Tiggeriverksamhet som mjölkar skattepengar.
Inte förvånad över att i ledningen så är två svenskar, av tolv medlemmar.
Citera
2024-12-16, 21:02
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.sydsvenskan.se/2024-12-15/sydsvenskan-avslojar-flamman-lever-pa-bidrag-cheferna-tjanar-miljonbelopp/

Malmö kommun sponsrar verksamheten med 18 miljoner om året, förra året fick de 14 miljoner från Allmänna arvsfonden för att skapa en "digtal fritidsgård".

"När Sydsvenskan ringer upp Rafi Farouq uppger han att han har en grundlön på 45 000 kronor i månaden. Att han tjänar miljonbelopp beror på att han och Flammans anställda har en ”provisionsbaserad modell” som innebär att den som drar in mycket pengar till Flamman också tjänar på det personligen, berättar han:

– Om jag lyckas hämta hem pengar så delar jag 50 procent med Flamman. Så ser avtalet ut för oss alla. Det är en provisionsmodell som liknar näringslivets och det kan sticka i folks ögon, säger Rafi Farouq."

"Den ideella organisationen Flammans årsbokslut visar att 99,9 procent av deras intäkter kommer från bidrag."

Finn fem fel

Vad tycker ni om det här integrationsprojektet?
Grundlönen kan verka lite väl hög för att också ha en provisionsbaserad del.
50 procent kan också verka som en lite väl hög andel.
Citera
2024-12-16, 21:29
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximilians
Rafi Farouq är en riktig gris, han parasiterar och försöker myggla in sig på andras bidragsprojekt med "gratis tid" och flammans resurser, sen när han officiellt är inne i projekten så hotar han den ursprungliga projektledaren och/eller dennes familj tills flamman får ta över projektet och han 50% av degen.

Jag har förstahandsinformation om detta, vet även att hans "24/7 arbete" som han skryter med i verkligheten är att han glider in på kontoret ngn timme per dag och skriker på folk.

Om du är har info så kan du ju höra av dig till Sydsvenskans reporter så den pengakåta blatten kläms åt

Andreas Persson
andreas.persson@sydsvenskan.se
040-282400
Citera
2024-12-16, 21:36
Medlem
Hahahahaha ändå sjuka löner …
Citera
2024-12-16, 21:38
Medlem
Horungarna blev giriga … de hjälper kriminella, allt är ett spel för galleriet och det svenska folket bara går på det. Eller politikerna ”går på det ” sedat arif är 100% inblandad. Pengarna har splittrats .. smuts som styr Malmö
Citera
2024-12-16, 21:40
Medlem
Arne_Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.sydsvenskan.se/2024-12-15/sydsvenskan-avslojar-flamman-lever-pa-bidrag-cheferna-tjanar-miljonbelopp/

Malmö kommun sponsrar verksamheten med 18 miljoner om året, förra året fick de 14 miljoner från Allmänna arvsfonden för att skapa en "digtal fritidsgård".

"När Sydsvenskan ringer upp Rafi Farouq uppger han att han har en grundlön på 45 000 kronor i månaden. Att han tjänar miljonbelopp beror på att han och Flammans anställda har en ”provisionsbaserad modell” som innebär att den som drar in mycket pengar till Flamman också tjänar på det personligen, berättar han:

– Om jag lyckas hämta hem pengar så delar jag 50 procent med Flamman. Så ser avtalet ut för oss alla. Det är en provisionsmodell som liknar näringslivets och det kan sticka i folks ögon, säger Rafi Farouq."

"Den ideella organisationen Flammans årsbokslut visar att 99,9 procent av deras intäkter kommer från bidrag."

Finn fem fel

Vad tycker ni om det här integrationsprojektet?

Luktar gåsleverkommunist lång väg🤣
Citera
2024-12-16, 21:43
Medlem
Så är det när socarna styr en stad i över 25 år. Banditer hela högen. Tänk att dom blev så giriga och tog ut så kraftiga löner, Benim trodde han var vd för Ericsson. Hahahavvaa
Citera
2024-12-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag hoppas verkligen för kommunen och de andra offentliga instanserna som bidragit med pengar att detta är ett nytt påhitt från företrädarna och snabbt kan rättas till genom att kommunerna har tydliga avtal och regler för sina bidrag. Polisanmälan givet.

Men eftersom kommunerna är inkompetenta och blåögda har det så klart inte funnits någon som helst kontroll i detta. Ser att det finns ett fåtal privata aktörer på deras hemsida som samarbetspartners. Om provisionsmodellen omfattar privata bidrag har jag ingen åsikt kring. Men jag misstänker att Sparbanken Skåne inte ensamt har bidragit med 4+ miljoner kronor till föreningen.

Föreningsfusket är vida utbrett. Titta på föreningen "Sameföreningen i Stockholm". Skriven på samma adress som 20 andra föreningar, det håvades in 15 miljoner kronor i bara bidrag till den enskilda föreningen. Det är föreningar som våra kära vänstermänniskor lever av. Ja, vi skänker lika mycket i föreningsbidrag varje år som svenskt rättsväsende kostar oss skattebetalare per år. Vansinne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in