2004-04-04, 21:12
Medlem
Exteruss avatar
Jag har totalt snöat in på filmer med temat lesbisk romans (vanlig straight romantik har aldrig lockat, faktist). Alltså inga porr-filmer, utan helt vanliga filmer som handlar om just lesbisk kärlek. Jag har forskat en hel del och har genom åren fått hem en hel del rullar på datorn. De jag har är:

- The Incredibly True Story Of 2 Girls In Love
- All Over Me
- Bar Girls (Den klart sämsta av alla dessa, för övrigt)
- But I'm A Cheerleader
- Claire Of The Moon
- Desert Hearts
- If These Walls Could Talk 2
- It's In The Water

Jag är jävligt petig dock, filmer som Kissing Jessica Stein tål jag inte. Likaså The Hours (bra film i övrigt, men ur detta perspektiv så var det ingen höjdare), Basic Instict etc...men dessa håller inte måttet för mig.

Nåja, min fråga var...är det några filmer som primärt handlar om lesbisk romans (inga filmer där den straighta kärleken vinner i slutet och liknande, tack) som jag inte har här och som jag borde kolla in?
Jag misstänker att de flesta här inte direkt är experter i ämnet, men man kan ju alltid fråga.

Förresten, kolla gärna in filmer ni inte sett som jag listade ovan om ämnet intresserar er.
Citera
2004-04-04, 21:49
Medlem
alcatrazs avatar
Jag har för mig det gick en lebb film på tv för ett tag sedan "Lost and Delirious" med hon som har huvudrollen i Coyote Ugly.
Citera
2004-04-04, 21:54
Medlem
Roll8ors avatar
"Mulholland drive" har ett par schyssta scener
Handlingen är väl ingen som egentligen vet något om, men du kan nog få det till att handla om lesbisk kärlek med lite fantasi
Citera
2004-04-04, 22:33
Medlem
Antar att du bara glömt skriva upp "Bound" med Gina Gershon och Jennifer Tilly, om inte så är det en trevlig film...
Citera
2004-04-04, 22:55
Medlem
auto:erotics avatar
Nu när Peter Jackson är så i ropet och alla säger saker som "han är världens bästa regissör" och "jag har alltid gillat hans filmer" osv i all oändlighet förvånar det mig att ingen nämnt Heavenly Creatures. http://www.imdb.com/title/tt0110005/

Note: Jag hatar när folk säger saker som det ovan och är förbittrad.
Citera
2004-04-04, 23:16
Bannlyst
fucking åmål
monster
Citera
2004-04-05, 16:22
Medlem
Exteruss avatar
Fucking Åmål, Bound och Heavenly Creatures (även om denna är ett gränsfall) Jo, men de borde vara på min lista där uppe.

Och filmer med "några schyssta scener" kvalificerar inte. Filmen ska handla om det, det ska inte bara vara några hångelscener för att tillfredsställa mäns kåthet.

Och Lost and Delirious gillar jag inte. En av tjejerna lämnar ju den andra för en kille. Sådant gillar INTE.

Och Monster ja, en prostituerad seriemördare som råkar ha ett förhållande med en kvinna. Inte direkt vad jag letar efter.

Tack för förslagen, dock.
Citera
2004-04-05, 17:00
Medlem
Fried Green Tomatoes är ett tips - dock är filmatiseringen av boken tillrättalagd för att inte skapa allt för mycket kontrovers har jag för mig.
Citera
2004-04-05, 17:46
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
"Mulholland drive" har ett par schyssta scener
Handlingen är väl ingen som egentligen vet något om, men du kan nog få det till att handla om lesbisk kärlek med lite fantasi

Det är en suveränt bra film om inte annat!
Citera
2004-04-05, 17:49
Medlem
Parkers avatar
Jag kan relativt varmt rekommendera "High Art" ( http://www.imdb.com/title/tt0139362/ ).

Bara att få se den gamla 80-talsikonen Ally Sheedy i en skapligt färsk (nåja) rulle är en fröjd.
Citera
2004-04-05, 17:51
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exterus
Fucking Åmål, Bound och Heavenly Creatures (även om denna är ett gränsfall) Jo, men de borde vara på min lista där uppe.
Ingen kritik mot din gränsdragning, den är din personliga så den lägger jag mig inte i. Dock är jag lite nyfiken på varför Heavenly Creatures är ett gränsfall...
Citera
2004-04-05, 20:12
Medlem
dIRe_s avatar
Being John Malovich, Chasing Amy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in