2024-12-16, 18:11
Medlem
BedBoys avatar
Någon som vet hur stor Flamman är i Malmö? Finns nog en hel del ideella organisation vars VD tjänar bra över 45k i månaden + "bonus"/"provision" eller vad man väljer och kalla det. Ideella organisationer innebär ju enbart att organisationen inte har vinstintresse som grund till skillnad från exempel ett AB. Det betyder inte att alla som arbetar med ideellt måste tjäna lika mycket som ett hemtjänstbiträde, speciellt om samhället anser att de skapar nytta för pengarna.

Känns som detta är en droppe i havet jämfört med hur sinnessjukt mkt pengar som rinner ut i privata skolor och privatdrivna sjukvårdsinrättningar på daglig basis.

Edit: Googla lite och insåg att Flamman inte ens är en ideell organisation utan en så kallad "Idéburen organisation" vilket på engelska skulle översättas till en NGO.
Senast redigerad av BedBoy 2024-12-16 kl. 18:21.
Citera
2024-12-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Finns det verkligen en koppling mellan tidskriften Flamman och denna parasit till organisation?
Jag uppfattar det som att det bara är namnet de har gemensamt.
Vad är detta för telefonförsäljning du pratar om?

Haha nä denna Flamman ( https://flammansfc.se/ https://www.flammanmalmo.se/ ) har inget med kommunistblaskan på https://flamman.se att göra.

Skulle man granska vad de gjort för pengarna utöver lönerna så är det antagligen rätt mycket kulissbyggen
Citera
2024-12-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Stefana Hoti (MP), Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), och Roko Kursar (L). Där är gänget som gör allt detta möjligt.

Malmös socialkommunalråd Sedat Arif (S) har besökt Flamman många gånger. På den här bilden från Facebook håller Sedat Arif om Flammans grundare Juan Paez. Till höger står Flammans verksamhetschef Rafi Farouq.
Citera
2024-12-16, 18:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Dem ska väl inte ha någon lön alls då det är en ideell förening.

Är det inte anställda menar du? Har de inte folk som arbetar heltid? I så fall så måste de givetvis ha lön. Det förstår väl även du hoppas jag?
Citera
2024-12-16, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.sydsvenskan.se/2024-12-15/sydsvenskan-avslojar-flamman-lever-pa-bidrag-cheferna-tjanar-miljonbelopp/

Malmö kommun sponsrar verksamheten med 18 miljoner om året, förra året fick de 14 miljoner från Allmänna arvsfonden för att skapa en "digtal fritidsgård".

"När Sydsvenskan ringer upp Rafi Farouq uppger han att han har en grundlön på 45 000 kronor i månaden. Att han tjänar miljonbelopp beror på att han och Flammans anställda har en ”provisionsbaserad modell” som innebär att den som drar in mycket pengar till Flamman också tjänar på det personligen, berättar han:

– Om jag lyckas hämta hem pengar så delar jag 50 procent med Flamman. Så ser avtalet ut för oss alla. Det är en provisionsmodell som liknar näringslivets och det kan sticka i folks ögon, säger Rafi Farouq."

"Den ideella organisationen Flammans årsbokslut visar att 99,9 procent av deras intäkter kommer från bidrag."

Finn fem fel

Vad tycker ni om det här integrationsprojektet?
Rent spontant suger det hårig åsnepung men Malmö enligt uppgift är förlorat sedan länge så orka bry sig...
Citera
2024-12-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
2 mkr i årslön, det har väl knappt en vd på ett privat bolag med 200 mkr i omsättning.

Skillnaden är att företag inte finansieras av bidrag, det vill säga skattepengar.
Citera
2024-12-16, 18:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pugslam
Malmös socialkommunalråd Sedat Arif (S) har besökt Flamman många gånger. På den här bilden från Facebook håller Sedat Arif om Flammans grundare Juan Paez. Till höger står Flammans verksamhetschef Rafi Farouq.
Sedat Arif (S) får säkert en andel.

Hela Malmö är korrupt.
Citera
2024-12-16, 18:34
Medlem
Dem har gjort detta i många många år. De skickade dubbla löner till sina anställda som fick ta ut dem i kontanter och ge dem till rafi. De har tjänat många miljoner kan jag säga er
Citera
2024-12-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Är det inte anställda menar du? Har de inte folk som arbetar heltid? I så fall så måste de givetvis ha lön. Det förstår väl även du hoppas jag?
Jobbar man ideellt så har man inte lön. Arvode eller vad det heter kan man få, men lön tror jag inte. Men är inte helt säker. Du har kanske rätt.
Senast redigerad av Korpen2000 2024-12-16 kl. 18:44.
Citera
2024-12-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Sedat Arif (S) får säkert en andel.

Hela Malmö är korrupt.

Malmö-Flammans grundares son är "Juan Havana", känd från P3. https://sv.wikipedia.org/wiki/Juan_Havana
Han har tagit över ordförandeskapet i föreningen sen en tid tillbaka.
Citera
2024-12-16, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Finns det verkligen en koppling mellan tidskriften Flamman och denna parasit till organisation?
Jag uppfattar det som att det bara är namnet de har gemensamt.
Vad är detta för telefonförsäljning du pratar om?
Telefonförsäljare och andra lurendrejare brukar ha ett liknande upplägg att ju mer du säljer desto mer tjänar du. Plus grundlön då för the higher ups.

Det är fruktansvärt roligt att kommunister kör samma upplägg. Vad ska man skylla på ?
- Ja, vi lever i ett kapitalistiskt samhälle så då måste man anpassa sig?

Jag håller inte med men jag kan ändå ha viss respekt för Vänsterpartiet som kör partiskatt. Man lever som man lär och ingen har över 25k i månadslön (är det väl, nånting sånt?) oavsett position. Men de här krämarna, deras head honcho blir miljonär på kommunismen. Säg inte annat än att det är roligt.
Citera
2024-12-16, 18:52
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Vad är det som är olagligt?

Jag kan garantera dig att den där verksamheten används för penningtvätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in