2024-12-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag känner mig också tveksam till fotboja.
Men hur vet du att chrippa inte har ett godkänt förstahandskontrakt?

Så länge han inte är korrekt folkbokförd är förstås fotboja uteslutet. Just nu finns det ingen bostad att avtjäna straffet i.
Citera
2024-12-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Har du ringt åklagaren då?

Nä men har du ringt någonstans och kollat om det är update?
Det kommer inte stå i nyheterna direkt.

Har jag ej gjort. Jag prioriterar mitt arbete.
Citera
2024-12-16, 15:45
Medlem
Citat:
Hur menar du att hon kommer kontrolleras eftersom folk är arga?
Privatpersoner kan ju inte kontrollera.
Och myndigheterna utreder inte folk bara för att du hatar henne.
Det måste ju finnas en grund att utreda en person. Hata någon är ingen grund till utredning.

jag lägger mig inte i vad andra gör. men jag vet att andra gör det, kommer det massor med förfrågningar om hennes deklaration så kommer dom titta på den.
Citera
2024-12-16, 15:47
Medlem
Citat:
Jag känner mig också tveksam till fotboja.
Men hur vet du att chrippa inte har ett godkänt förstahandskontrakt?

så vem eller vilka delar ut ett förstahandskontrakt till en person som har mer än 1 miljon i skulder? när det står 5000 andra i kön till samma lägenhet så väljer dom inte ens honom som sista alternativet.

för typ 5 boenden sen så fick ju jocke gå in och ställa sig på kontraktet för att han ens skulle få komma in i trappen till huset.
Citera
2024-12-16, 16:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Så länge han inte är korrekt folkbokförd är förstås fotboja uteslutet. Just nu finns det ingen bostad att avtjäna straffet i.

Fotboja är helt uteslutet, att ens folk fortfarande tror det finns 0,00001 % chans på det visar ju vilken drömvärld de lever i.
Citera
2024-12-16, 16:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
så vem eller vilka delar ut ett förstahandskontrakt till en person som har mer än 1 miljon i skulder? när det står 5000 andra i kön till samma lägenhet så väljer dom inte ens honom som sista alternativet.

för typ 5 boenden sen så fick ju jocke gå in och ställa sig på kontraktet för att han ens skulle få komma in i trappen till huset.

Med Christoffers skulder och prickar är enda altenativet 2a hand eller svart där han betalar ca 3 månadshyror i förväg eller en deposition på ca 20k. Det är väldigt vanligt att dessa kontrakt är dyra.
Citera
2024-12-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Med Christoffers skulder och prickar är enda altenativet 2a hand eller svart där han betalar ca 3 månadshyror i förväg eller en deposition på ca 20k. Det är väldigt vanligt att dessa kontrakt är dyra.
Det är ju hur många kriminella som helst som löser bostad i förstahand. Har man pengar och verkligen vill så är det inga problem, det borde vem som helst fatta. Men dyrt kan det bli initialt.
Citera
2024-12-16, 17:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Det är ju hur många kriminella som helst som löser bostad i förstahand. Har man pengar och verkligen vill så är det inga problem, det borde vem som helst fatta. Men dyrt kan det bli initialt.

Tror inte dessa kriminella har 38 prickar och 1.9M hos KronKalle.

Men visst går väl köpa förstahandskontrakt i storstäder.
Citera
2024-12-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Tror inte dessa kriminella har 38 prickar och 1.9M hos KronKalle.

Men visst går väl köpa förstahandskontrakt i storstäder.
38 prickar och 1.9M sticker knappast ut bland livsstils kriminella, kan dom lösa det så kan Chrippa också. Det är bara att betala nog mycket så löser man det. Du fattar väl att när man betalar för det så kollar man inte efter prickar eller skulder?
Citera
2024-12-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
38 prickar och 1.9M sticker knappast ut bland livsstils kriminella, kan dom lösa det så kan Chrippa också. Det är bara att betala nog mycket så löser man det. Du fattar väl att när man betalar för det så kollar man inte efter prickar eller skulder?

Tills grannarna börjar klaga över att mongot skriker och pucklar på kärringen. Sånt du gillar va?
Citera
2024-12-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Tills grannarna börjar klaga över att mongot skriker och pucklar på kärringen. Sånt du gillar va?
Ja det är sånt jag älskar. Vad är det för fråga? Vad har det med mig att göra.
Citera
2024-12-16, 17:58
Medlem
Dom beslutade om att ansöka om LVU, beslutet kom precis!

2 § Vård skall beslutas om det på grund av fysisk eller psykisk misshandel, otillbörligt utnyttjande, brister i omsorgen eller något annat förhållande i hemmet finns en påtaglig risk för att den unges hälsa eller utveckling skadas.

Varken Chrippa eller hans ombud var där. Julia var där personligen.

Så mycket brydde sig knegarkungen om sin dotter, så mycket var hon värd att han inte ens bemödade sig att dyka upp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in