Citat:
Ursprungligen postat av
Allahelgon
1. Har du ens läst artiklarna där det faktiskt framgår att de inte gör det, de ignorerar dem och hånar dem. Att de erbjuder dem att prata med stella eller sara för att må bättre är ju att bli spottad i ansiktet när de vädjar om att deras barn blir trakasserade i skolan eller att fruarna blir trakasserade, vad fan ska de då hjälpa att de får prata med någon? En person som jobbar åt dem som är skyldiga till deras lidande, för det är inte handlingen som är grund, en av länkarna har hon lämnat sin, så de var ex sambos och ändå fick hon genomlida skit.
2. Nej, det är du som väljer att tolka den fel. I ditt fall så är det "Gäddan" som sålt Dumpen en pistol.
Pistolen i mitt fall är en representation utav ens handlingar. Det spelar ingen roll vem som håller den, för alla håller vi i en. "Gäddan" har en pistol och skjuter och det sker händelser där efter. Dumpen snappar upp dessa händelser och avfyrar sin egna pistol men påstår nu att de är helt utan skuld för att någon annan gjorde något.
Om vi förtydligar, om 2 personer står på ett skjut fält, den ena personen avfyrar sin pistol och träffar måltavlan. Sedan avfyrar den andra sin pistol och träffar en tredje person. Då är det ju inte den som sköt sin pistol först fel. Felet ligger ju i att Dumpen tar vad de får och gör en egen handling, konsekvenserna utav deras egna handlingar är de som lett till att folk tagit sina liv och anhöriga så som ex barn drabbas.
Det går inte att skylla ifrån sig "Men jag återberättade ju bara", ja precis. Dumpen återberättar och något händer. Om följden för återberättandet leder till en händelse går det inte att skylla återberättandet på den ursprunglige.
Även du är så blind att du inte kan inse att Dumpen faktiskt har ansvar för sina EGNA handlingar.
Var det någon som tvingade dem att publicera? Hade händelserna som skedde efter och till följd av publicering hänt utan?
Troligen inte, om jag slår någon på käften kan jag inte skylla ifrån mig på att "Han sa till mig att göra det" För jag hade ändå ett val och det var jag som drämde till på käften.
Och för att använda din egna argumentations metod, ditt argument är mer som att "Gäddan" publicerade artikeln.
Tar dom inte emot den hjälp som dumpen erbjuder så kan man inte heller skylla på dumpen gör att dom mår dåligt, det är lite som att klaga på apoteket för att man har ont i huvudet när man själv vägrar köpa deras huvudvärkstabletter
Gäddan är skyldig till deras lidande och inte dumpen, skjut inte budbäraren, om dom envisas lägga skulden på dumprn istället för på gäddan så blir det väldigt svårt att hjälpa dom
Jag tycker dina liknelser är helt verklighetsfrånvända
Det man skriver på nätet är något man bör kunna stå för i verkliga livet, när dessa gäddor väljer att skriva till vad dom tror är barn får dom räkna med att andra vuxna kan stoppa dom och avslöja dom, det får dom helt enkelt räkna med
Att begå sexuella övergrepp på barn på nätet SKA inte vara en privatsak, det ligger i allas intresse att dessa personer stoppas
Dom försätter sig själva och sin familj för oerhörda risker genom sitt agerande, dom hade kunnat bli utpressade på pengar av något av dom kriminella gängen som agerar runtom i Sverige, blivit misshandlad eller kanske tillomed mördad