2024-12-16, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hatskt-mellan-bodstrom-och-roos-om-dumpen-han-forsvarar-pedofiler

Entreprenören Douglas Roos har donerat en miljon till den omdebatterade pedofiljägarsajten Dumpen. Advokaten Thomas Bodström är kritisk och menar att det är att finansiera en ohederlig verksamhet.

– Jag gillar inte grov utpressning, bedrägerier och hur man driver folk till självmord. Det har inget med barn att göra, sa Bodström när de två möttes i Morgonstudion.
Bodström ägde kackelgubben Roos.

Jag tyckte jag kunde skönja lite skinkrytterifasoner bakom dogges sätt att prata och sitt feminina kroppspråk. Är han någon nyexad skinkryttare? Eller försöker han hålla den sidan dold för allmänheten?

Mycket snack om "baaarnen". Det gjorde mig extremt misstänksam. Helt klart finns någon ekonomisk plan bakom det hela. Kan även vara att dogge är med i någon peddoring som knarkar ner unga flickor och säger åt dom att kalla honom för "pappa" på engelska?! Samtidigt som det hela skall filmas för andra tittare!
Citera
2024-12-16, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Jag tyckte jag kunde skönja lite skinkrytterifasoner bakom dogges sätt att prata och sitt feminina kroppspråk. Är han någon nyexad skinkryttare? Eller försöker han hålla den sidan dold för allmänheten?

Mycket snack om "baaarnen". Det gjorde mig extremt misstänksam. Helt klart finns någon ekonomisk plan bakom det hela. Kan även vara att dogge är med i någon peddoring som knarkar ner unga flickor och säger åt dom att kalla honom för "pappa" på engelska?! Samtidigt som det hela skall filmas för andra tittare!
Det är något som inte stämmer här.
Vem vill stoppa in huvudet i getingboet utan någon anledning...?
Citera
2024-12-16, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Jag har ganska god insyn i deras arbete sedan många år. Det jag har sett de gör förebyggande för att förhindra männen själva att agera på sin sexualitet är just detta.
Naturligtvis gör det annat också - märkligt vore det annars.

Ok, men just detta var viktigt att lyfta fram när det gäller deras arbete?
Citera
2024-12-16, 14:15
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hatskt-mellan-bodstrom-och-roos-om-dumpen-han-forsvarar-pedofiler

Entreprenören Douglas Roos har donerat en miljon till den omdebatterade pedofiljägarsajten Dumpen. Advokaten Thomas Bodström är kritisk och menar att det är att finansiera en ohederlig verksamhet.

– Jag gillar inte grov utpressning, bedrägerier och hur man driver folk till självmord. Det har inget med barn att göra, sa Bodström när de två möttes i Morgonstudion.

Håller med, vart faktiskt riktigt förvånad hur någon med en juristutbildning (Roos) kunde framstå som så lågbegåvad. Prata i munnen på motparten, känsloargument och använda personliga påhopp när han fick svar på tal (han sa nått i still med "jag är inte förvånad att Bodström kunde vinna förrädare då han är Sverige största lögnare).
Citera
2024-12-16, 14:16
Medlem
Citat:

Googlade honom när första artikeln kom ut att han skulle donera så mycket. Det första som kommer upp är Ladbrokes, så han är en betting man. Kan vara så att han försöker se bra ut och som en vit riddare och hoppas att det inte finns någon grund i anklagelser med mera. Att han skall kunna få mer cred för "Jag sa ju det" eller något liknande.

Andra investerare för de pengarna skulle förmodligen vänta för att se utkomsten för att avgöra om det är värt deras rykte eller image.

Eller så är det brott nu att göra donationer för skatteavskrivningarna.

https://www.kyrkanstidning.se/nyhet/thomas-bodstrom-ny-ordforande-i-ecpat
Thomas nämner ju även sitt jobb som barnrättsaktivist i Ecpat på anklagelserna utav Douglas.
Att Bodström vill se rättvisa skall inte förväxlas med något annat än just de. Grundlösa anklagelser han har fått på sig av allt detta.
Citera
2024-12-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Ok, men just detta var viktigt att lyfta fram när det gäller deras arbete?

Ja om du förstod frågan var det hur man ska just stoppa pedofiler att agera o på det viset förhindra männen. Det är vad de svarar själva på den frågan
Citera
2024-12-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Jag har ganska god insyn i deras arbete sedan många år. Det jag har sett de gör förebyggande för att förhindra männen själva att agera på sin sexualitet är just detta.
Naturligtvis gör det annat också - märkligt vore det annars.
Så raka motsatsen mot vad Dumpen gör då de försöker trigga igång och få saker att hända som aldrig annars skulle hänt?
Citera
2024-12-16, 14:25
Medlem
Citat:

Så ofattbart komiskt att du får pyssla med grundlöst förtal medan du oroar dig så för o tycker det är förnämligt att pedofiler anmäler för förtal för att ngn lägger ut deras egna ord o handlingar.
Citera
2024-12-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Så raka motsatsen mot vad Dumpen gör då de försöker trigga igång och få saker att hända som aldrig annars skulle hänt?

Om du läser min fråga som Dusapa citerade så ser du hur jag tänker.
Citera
2024-12-16, 14:31
Medlem
Citat:

Bara på KF har Sara Nilsson skulder på 562395:- o han skänker 1 mille 🫤
Citera
2024-12-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Bara på KF har Sara Nilsson skulder på 562395:- o han skänker 1 mille 🫤
Helt sjukt att hon ens får behålla utgivningsbeviset...
Citera
2024-12-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
1. Har du ens läst artiklarna där det faktiskt framgår att de inte gör det, de ignorerar dem och hånar dem. Att de erbjuder dem att prata med stella eller sara för att må bättre är ju att bli spottad i ansiktet när de vädjar om att deras barn blir trakasserade i skolan eller att fruarna blir trakasserade, vad fan ska de då hjälpa att de får prata med någon? En person som jobbar åt dem som är skyldiga till deras lidande, för det är inte handlingen som är grund, en av länkarna har hon lämnat sin, så de var ex sambos och ändå fick hon genomlida skit.

2. Nej, det är du som väljer att tolka den fel. I ditt fall så är det "Gäddan" som sålt Dumpen en pistol.
Pistolen i mitt fall är en representation utav ens handlingar. Det spelar ingen roll vem som håller den, för alla håller vi i en. "Gäddan" har en pistol och skjuter och det sker händelser där efter. Dumpen snappar upp dessa händelser och avfyrar sin egna pistol men påstår nu att de är helt utan skuld för att någon annan gjorde något.

Om vi förtydligar, om 2 personer står på ett skjut fält, den ena personen avfyrar sin pistol och träffar måltavlan. Sedan avfyrar den andra sin pistol och träffar en tredje person. Då är det ju inte den som sköt sin pistol först fel. Felet ligger ju i att Dumpen tar vad de får och gör en egen handling, konsekvenserna utav deras egna handlingar är de som lett till att folk tagit sina liv och anhöriga så som ex barn drabbas.

Det går inte att skylla ifrån sig "Men jag återberättade ju bara", ja precis. Dumpen återberättar och något händer. Om följden för återberättandet leder till en händelse går det inte att skylla återberättandet på den ursprunglige.

Även du är så blind att du inte kan inse att Dumpen faktiskt har ansvar för sina EGNA handlingar.
Var det någon som tvingade dem att publicera? Hade händelserna som skedde efter och till följd av publicering hänt utan?
Troligen inte, om jag slår någon på käften kan jag inte skylla ifrån mig på att "Han sa till mig att göra det" För jag hade ändå ett val och det var jag som drämde till på käften.

Och för att använda din egna argumentations metod, ditt argument är mer som att "Gäddan" publicerade artikeln.

Tar dom inte emot den hjälp som dumpen erbjuder så kan man inte heller skylla på dumpen gör att dom mår dåligt, det är lite som att klaga på apoteket för att man har ont i huvudet när man själv vägrar köpa deras huvudvärkstabletter

Gäddan är skyldig till deras lidande och inte dumpen, skjut inte budbäraren, om dom envisas lägga skulden på dumprn istället för på gäddan så blir det väldigt svårt att hjälpa dom

Jag tycker dina liknelser är helt verklighetsfrånvända

Det man skriver på nätet är något man bör kunna stå för i verkliga livet, när dessa gäddor väljer att skriva till vad dom tror är barn får dom räkna med att andra vuxna kan stoppa dom och avslöja dom, det får dom helt enkelt räkna med
Att begå sexuella övergrepp på barn på nätet SKA inte vara en privatsak, det ligger i allas intresse att dessa personer stoppas

Dom försätter sig själva och sin familj för oerhörda risker genom sitt agerande, dom hade kunnat bli utpressade på pengar av något av dom kriminella gängen som agerar runtom i Sverige, blivit misshandlad eller kanske tillomed mördad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in