2024-12-14, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeTheSweed
Tack för recensionen. "Märkligt" och "säreget" känns som någonting du drar till med då det inte finns några grammatiska fel eller syftningsfel i min resonerande och argumenterande text.
Man bajsar inte ner chefens privata toalett punkt slut.
Hela denna diskussionen har kommit av att det verkar som att hela gruppen "unga kvinnor" har totalt eftersatta hygienrutiner och känsla för anständighet. Usch.

Men är du pervers eller? Varför envisas du med att påstå att någon det fetstilta hennes äckliga wc?
Det har inte stått ett ord om det i media fortfarande. Du är sjukligt besatt av avföring, vad vi vet är det nog troligare att personen gjorde nummer 1, varför det nu är så viktigt för dig att veta.
För det andra har inte chefer en privat wc på en liten arbetsplats, då kan hon ha sitt eget kontor med egen wc på kontoret, skilt från de övriga.

Det handlar om hennes behov av att mobba och skapa hierarkier på sin egen arbetsplats.
Citera
2024-12-14, 08:37
Medlem
Lustigt att inte mobbing fått sitt eget metoo. Det kanske beror på att så många kändisar är mobbare. Vi har ju en kommande president i USA, en känd före detta tv host i USA som bad om ursäkt när hon såg pengarna sina, influencers och programledare här i Sverige. Och alla ska minsann förlåtas och att de inser hur dumma de varit när galgen hänger över dom. Nää mobbare ä relationsstörda kräk som förstör livet för andra.
Citera
2024-12-14, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
citat från GP : "När toaletten använts av ”fel” anställd ska en anställd tvingats skura den ren igen för att Matilda Djerf skulle kunna använda den igen."

"I en video berättar en av de anställda hur Matilda Djerf även kunde bli äcklad om de anställda har åkt kollektivt."

" Flera berättar att de inte vetat om de kommer gå från arbetsdagen gråtande, och att det är Matidla Djerfs humör som styr.

– Jag har aldrig varit så rädd för en person i hela mitt liv. Hon kunde skälla ut en framför hela kontoret, säger en av de anställda till Aftonbladet."

vem är denna Matilda Djerf? verkar om ett riktigt psykfall

https://www.gp.se/ekonomi/anstallda-hos-matilda-djerf-larmar-om-psykisk-terror.5e1177ec-9368-4ef1-8c99-34d484926e86
Håller faktiskt med Matilda!
Riktigt äckligt med folk som åker kollektivt, bara fattighjon och sossar som gör det, usch usch usch!
Citera
2024-12-14, 08:48
Medlem
Kanske har nämnts tidigare i tråden, men i sitt sommarprat talar Matilda om hur viktigt det är att vara inkluderande och snäll mot andra människor och att hon själv blivit utsatt för mobbning. I själva verket var hon den största mobbaren och alla i Borås var rädda för att hamna på hennes radar redan innan hon var känd.

Hon förtjänar det här.
Citera
2024-12-14, 08:58
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescara
Kanske har nämnts tidigare i tråden, men i sitt sommarprat talar Matilda om hur viktigt det är att vara inkluderande och snäll mot andra människor och att hon själv blivit utsatt för mobbning. I själva verket var hon den största mobbaren och alla i Borås var rädda för att hamna på hennes radar redan innan hon var känd.

Hon förtjänar det här.
Hon är en svensk light-version av Ellen Degeneres. Hennes försvarskommentar var ju också slående lik.
Citera
2024-12-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outues
Hur fan tycker du mobbning av anställda är ok för att chefen är 27 år?! Hon har varit myndig snart i ett decennium.
Jag var förresten chef första gången jag var 19 år, och jag är ett undantag eftersom jag fick feedbacken i projektets slut att jag skapat en trygg atmosfär och såg alla som individer.
Blev dock utsatt för mobbning av en kille som hade problem med att jag blev befordrad men det är off-topic.
Empatin utvecklas redan i 4-årsåldern. Barn vet att mobbning är fel. Djerf är inte ens en ”ung tjej” längre, även om hon nog gjort allt för att se så ung ut som möjligt i hela sin stil och sätt. Hon är 30 om 3 år.

Sen är det ju många som sagt att hon varit en elak person hela sin uppväxt också så detta ska man nog inte se som ett ledarskapsproblem utan mer någon form av personlighetsdrag hos henne.
Citera
2024-12-14, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllthatLOOT
Intressant att du försvarar den mest hatade personen i Sverige just nu.
De flesta som är missnöjda är de som har mycket utgifter - har Matild.a någonsin krävt intyg på genomförd narkotika kontroll hos varje anställd ? Matild.a vill inte ha narkotika på sin toalett eller inom arbetsmiljön - det förstår vem som helst. Klaga inte mer - då blir det en läxa för var och en - Matild.a har den pinnen i sin hand som kan peka på just anställdas söl på toaletterna verkar det som.

Fortsätt nu er helg.
Senast redigerad av Lappaz 2024-12-14 kl. 09:11.
Citera
2024-12-14, 09:06
Medlem
Only in Sweden!
Alla skriker och trånar efter självständiga unga starka kvinnor, i företagsledningar och gärna i maktens korridorer!

När det så dyker upp en sådan framgångsrik kvinna så skall hon minsann tas ner på jorden och hon skall veta sin plats!

”Offren” : Med all säkerhet sönder curlade bortskämda individer vars föräldrar aldrig sagt nej, sopat vägen ut i livet och alltid hållit med det lilla pyret utan att blinka och hur fel pyret än haft!
Kan tänka att det blir traumatiskt när man börjar arbeta i ett företag där ägaren helt plötsligt ställer krav, talar om för sig när du har gjort fel och faktiskt enbart styr sitt företag! Hua mig, vad månne land det vara för en fullblodspsykopat som gör så mot lilla mig! Fy så synd det är om mig!
Någon har lämnat skitränder i toan och företagsägare accepterar inte sådan, lilla jag blir tvungen att göra rent efter mig, MEN vad är detta, mamma har ju alltid gjort det efter mig, JAG blev tvingad att göra rent efter mig 😭!
Det lilla pyret kommer försent till jobbet, företagsledaren ifrågasätter, den anställda skyller på lokaltrafiken -Bussen var seeeen jueh, företagsledaren, -ja då skall man kanske ta en tidigare buss eller ta bilen, för här måste man vara i tid, en sen buss upprepande är ingen ursäkt att komma sent, detta är ingen fritidsgård där man kan komma och gå som man vill! Pyret drar en slutsats om psykopaten -Hon hatar kollektivtrafik!
Och så är bollen i rullning, fjädern blir till en kycklingfarm, nu skall hon få igen, hon psykopaten!
Senast redigerad av Onebiker 2024-12-14 kl. 09:13.
Citera
2024-12-14, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pescara

Hon förtjänar det här.

https://sverigesradio.se/artikel/6736481

Se denna länk för bild! Dessutom har hon ju typ ett helt nytt ansikte sedan 2017?! Fillers läppar näsa..och tidigare ätstörningar. Men ändå ha mage att dra tomma floskler om att man ska vara nöjd som man är som kvinna, och bygga en hel verksamhet med varumärke på det.
Citera
2024-12-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Only in Sweden!
Alla skriker och trånar efter självständiga unga starka kvinnor, i företagsledningar och gärna i maktens korridorer!

När det så dyker upp en sådan framgångsrik kvinna så skall hon minsann tas ner på jorden och hon skall veta sin plats!

”Offren” : Med all säkerhet sönder curlade bortskämda individer vars föräldrar aldrig sagt nej, sopat vägen ut i livet och alltid hållit med det lilla pyret utan att blinka och hur fel pyret än haft!
Kan tänka att det blir traumatiskt när man börjar arbeta i ett företag där ägaren helt plötsligt ställer krav, talar om för sig när du har gjort fel och faktiskt enbart styr sitt företag! Hua mig, vad månne land det vara för en fullblodspsykopat som gör så mot lilla mig! Fy så synd det är om mig!
Någon har lämnat skitränder i toan och företagsägare accepterar inte sådan, lilla jag blir tvungen att göra rent efter mig, MEN vad är detta, mamma har ju alltid gjort det efter mig, JAG blev tvingad att göra rent efter mig 😭!
Det lilla pyret kommer försent till jobbet, företagsledaren ifrågasätter, den anställda skyller på lokaltrafiken -Bussen var seeeen jueh, företagsledaren, -ja då skall man kanske ta en tidigare buss eller ta bilen, för här måste man vara i tid, en sen buss upprepande är ingen ursäkt att komma sent, detta är ingen fritidsgård där man kan komma och gå som man vill! Pyret drar en slutsats om psykopaten -Hon hatar kollektivtrafik!
Och så är bollen i rullning, fjädern blir till en kycklingfarm, nu skall hon få igen, hon psykopaten!

Helt rätt. Håller med. Hon verkar vara lite knepig men det är verkligen ett storm i ett vattenglas.
Unga människor är så curlade idag.
Citera
2024-12-14, 09:22
Medlem
AllthatLOOTs avatar
Citat:
Riktigt äckligt med folk som åker kollektivt, bara fattighjon och sossar som gör det, usch usch usch!

---

Är du allvarligt efterbliven? Jag såg statistik om kollektivtrafiken i Stockholm – den ökar markant. Människor är tvungna att åka kommunalt, oavsett om de äger en bil eller inte.

Personligen, som en högadel avskyr jag att åka kollektivt. Det är vidrigt och har bara blivit värre med tiden. Men det är tyvärr inte helt undvikbart. Därför har jag alltid med mig en sittlapp om jag måste sitta, handskar och munskydd är obligatoriska, och hörlurar likaså. Solglasögon rekommenderar jag starkt. Det är dock värt att nämna att jag inte ser ner på mina medmänniskor. Mina preferenser handlar om hygien och att få vara ostörd under resan från punkt A till punkt B.

När det gäller toalettfrågan är det antingen korkat eller ett uttryck för ren illvilja – en form av härskarteknik. Skaffa en egen nyckel eller ha en toalett i direkt anslutning till ditt kontor. Hyr in arbetskraft och bygg en egen toalett, kanske i guld om du så vill. Det är en form av "fattig mentalitet" att behöva dela toalettutrymmen med arbetare.

Matildas troll legioni tråden verkar desperat försöka använda kollektivtrafiken och toalettfrågan som någon form av taktik. Det fungerar dock inte. Problemet handlar om mobbning på arbetsplatser, framförallt från chefer. Detta är en fråga som Sverige måste börja ta på allvar. Det som lyfts fram här är bara toppen av ett isberg. Matilda skulle kunna bli starten på en ny rörelse, likt Me Too, för att synliggöra denna typ av problematik. Det är omöjligt att förneka att detta pågår i stor skala i dagens Sverige.

Jag föreslår att skapa en #MeToo-tråd för att uppmärksamma företagare och chefer som mobbar sina medarbetare, om en sådan inte redan finns. Tyvärr är jag inte aktiv här på Flashback.

Det skulle vara intressant att se om även medier som Aftonbladet uppmärksammar detta. Det är ju en fråga som påverkar inte bara arbetsklimatet utan även ekonomin i stort. I en tid av lågkonjunktur och ständiga konkurser riskerar sådant beteende att ytterligare förvärra läget.
Citera
2024-12-14, 09:24
Medlem
AllthatLOOTs avatar
Citat:
Citat:

---

Är du allvarligt efterbliven? Jag såg statistik om kollektivtrafiken i Stockholm – den ökar markant. Människor är tvungna att åka kommunalt, oavsett om de äger en bil eller inte.

Personligen, som en högadel avskyr jag att åka kollektivt. Det är vidrigt och har bara blivit värre med tiden. Men det är tyvärr inte helt undvikbart. Därför har jag alltid med mig en sittlapp om jag måste sitta, handskar och munskydd är obligatoriska, och hörlurar likaså. Solglasögon rekommenderar jag starkt. Det är dock värt att nämna att jag inte ser ner på mina medmänniskor. Mina preferenser handlar om hygien och att få vara ostörd under resan från punkt A till punkt B.

När det gäller toalettfrågan är det antingen korkat eller ett uttryck för ren illvilja – en form av härskarteknik. Skaffa en egen nyckel eller ha en toalett i direkt anslutning till ditt kontor. Hyr in arbetskraft och bygg en egen toalett, kanske i guld om du så vill. Det är en form av "fattig mentalitet" att behöva dela toalettutrymmen med arbetare.

Matildas troll legioni tråden verkar desperat försöka använda kollektivtrafiken och toalettfrågan som någon form av taktik. Det fungerar dock inte. Problemet handlar om mobbning på arbetsplatser, framförallt från chefer. Detta är en fråga som Sverige måste börja ta på allvar. Det som lyfts fram här är bara toppen av ett isberg. Matilda skulle kunna bli starten på en ny rörelse, likt Me Too, för att synliggöra denna typ av problematik. Det är omöjligt att förneka att detta pågår i stor skala i dagens Sverige.

Jag föreslår att skapa en #MeToo-tråd för att uppmärksamma företagare och chefer som mobbar sina medarbetare, om en sådan inte redan finns. Tyvärr är jag inte boende här på Flashback.

Det skulle vara intressant att se om även medier som Aftonbladet fortsätter granskningen.
Det är ju en fråga som påverkar inte bara arbetsklimatet och psykisk ohälsa utan även ekonomin i stort. I en tid av lågkonjunktur och ständiga konkurser riskerar sådant beteende att ytterligare förvärra läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in