Citat:
Ursprungligen postat av
Onebiker
Håller faktiskt med Matilda!
Riktigt äckligt med folk som åker kollektivt, bara fattighjon och sossar som gör det, usch usch usch!
Citat:
Ursprungligen postat av
Onebiker
Håller faktiskt med Matilda!
Riktigt äckligt med folk som åker kollektivt, bara fattighjon och sossar som gör det, usch usch usch!
---
Är du allvarligt efterbliven? Jag såg statistik om kollektivtrafiken i Stockholm – den ökar markant. Människor är tvungna att åka kommunalt, oavsett om de äger en bil eller inte.
Personligen, som en högadel avskyr jag att åka kollektivt. Det är vidrigt och har bara blivit värre med tiden. Men det är tyvärr inte helt undvikbart. Därför har jag alltid med mig en sittlapp om jag måste sitta, handskar och munskydd är obligatoriska, och hörlurar likaså. Solglasögon rekommenderar jag starkt. Det är dock värt att nämna att jag inte ser ner på mina medmänniskor. Mina preferenser handlar om hygien och att få vara ostörd under resan från punkt A till punkt B.
När det gäller toalettfrågan är det antingen korkat eller ett uttryck för ren illvilja – en form av härskarteknik. Skaffa en egen nyckel eller ha en toalett i direkt anslutning till ditt kontor. Hyr in arbetskraft och bygg en egen toalett, kanske i guld om du så vill. Det är en form av "fattig mentalitet" att behöva dela toalettutrymmen med arbetare.
Matildas troll legioni tråden verkar desperat försöka använda kollektivtrafiken och toalettfrågan som någon form av taktik. Det fungerar dock inte. Problemet handlar om mobbning på arbetsplatser, framförallt från chefer. Detta är en fråga som Sverige måste börja ta på allvar. Det som lyfts fram här är bara toppen av ett isberg. Matilda skulle kunna bli starten på en ny rörelse, likt Me Too, för att synliggöra denna typ av problematik. Det är omöjligt att förneka att detta pågår i stor skala i dagens Sverige.
Jag föreslår att skapa en #MeToo-tråd för att uppmärksamma företagare och chefer som mobbar sina medarbetare, om en sådan inte redan finns. Tyvärr är jag inte boende här på Flashback.
Det skulle vara intressant att se om även medier som Aftonbladet fortsätter granskningen.
Det är ju en fråga som påverkar inte bara arbetsklimatet och psykisk ohälsa utan även ekonomin i stort. I en tid av lågkonjunktur och ständiga konkurser riskerar sådant beteende att ytterligare förvärra läget.